hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > روند کاهشی قیمت گوشت ادامه دارد

روند کاهشی قیمت گوشت ادامه دارد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد گفت: با توجه به تعطیلی مجدد رستوران‌ها و کاهش تقاضا، روند کاهشی قیمت گوشت ادامه خواهد داشت.
مهدی باقری در خصوص کاهش قیمت گوشت در مشهد اظهار کرد: تا دو هفته گذشته قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافت که این موضوع موجب می‌شد پرورش دام برای دامداران صرفه‌ اقتصادی نداشته باشد. از آن‌جا که خراسان مهد دام کشور است و سایر استان‌ها دام خود را از خراسان تامین می‌کنند، قیمت دام زنده در این استان مقداری افزایش یافت و به کیلویی ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان رسید.
وی افزود: عرضه و تقاضا نیز بازار را متعادل می‌کند. قیمت گوشت لاشه تا کیلویی ۱۱۰ هزار تومان افزایش و مجددا افت پیدا کرد. در حال حاضر قیمت گوشت به ازای هر کیلو ۲۰ هزار تومان کاهش داشته است. در حال حاضر بازار گوشت آرام بوده، قیمت‌ها مناسب‌تر شده و گوشت گوساله نیز به ۱۰۷ هزار تومان به ازای هر کیلو رسیده است. امیداریم تا چند روز آینده این قیمت حدود ۵۰۰۰ تومان دیگر هم کاهش یابد. 
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر دامداران در حال ضرر کردن هستند. دولت نهاده‌های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دامداران قرار نمی‌دهد. از دولت خواهشمندیم که دامداران را حمایت کند. با توجه اینکه بازار کساد است و دامدار نمی‌تواند شکم دام خود را سیر کند، به همین جهت او مجبور است دام خود را در بازار با هر قیمتی که از او خریداری می‌شود، بفروشد. این موضوع در آینده‌ای نه چندان دور تاثیر خود را خواهد گذاشت. دامداری‌ها در حال تعطیلی هستند که همین مساله موجب می‌شود با کمبود دام و گوشت، قیمت گوشت افزایش پیدا کند.
باقری گفت: قرار بود که دولت نهاده‌های دامی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دامداران عرضه کند که هنوز این اتفاق عملی نشده است. امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مسئولان بتوانند از تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت کنند. البته تا زمانی که از تولیدکننده حمایت نشود، مصرف‌کننده نمی‌تواند به خوبی مصرف داشته باشد.
وی بیان کرد: قیمت لاشه برای مصرف‌کننده کیلویی ۹۲ هزار تومان، ران، سردست و گردن به صورت گردبر کیلویی ۱۰۵ هزار تومان، ران و سردست به صورت گردبر کیلویی ۱۱۰ هزار تومان، ران فانتزی و بدون چربی کیلویی ۱۱۸ هزار تومان، سردست فانتزی بدون چربی کیلویی ۱۲۲ هزار تومان، سرسینه آبگوشتی کیلویی ۷۰ هزار تومان، گوشت گوساله کیلویی ۱۰۷ هزار تومان و گوشت شتر کیلویی ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد عنوان کرد: کمبود گوشت نداریم به شرطی که دولت با نهاده‌های دامی از دامداران حمایت کند. اگر حمایتی نباشد و دامدار برای تهیه نهاده‌ها به مشکل بخورد در آینده‌ای نه چندان دور به مشکل برخواهیم خورد. سردتر شدن هوا تاثیر به سزایی در عرضه گوشت نداشته و در این زمینه نیز مشکلی نخواهیم داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد