hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵.۶ میلیون مترمکعب آب خلیج‌ فارس شیرین‌سازی و وارد شبکه آبرسانی بوشهر شد

۵.۶ میلیون مترمکعب آب خلیج‌ فارس شیرین‌سازی و وارد شبکه آبرسانی بوشهر شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در تامین آب شرب گفت: در نیمه نخست امسال ۵.۶ میلیون مترمکعب آب خلیج‌فارس شیرین‌سازی و وارد شبکه آبرسانی بوشهر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر‌، یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر تأمین آب آشامیدنی است که این درخواست بیش از یک قرن سابقه دارد. اکنون آب آشامیدنی استان بوشهر از سه محل خط آبرسانی کوثر، چاه‌های سربالش کازرون، تأسیسات آب‌شیرین‌کن تولید و به شبکه‌های آبرسانی این استان منتقل می‌شود.

تأسیسات آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر طراحی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه اکنون بخش عمده آب شرب مصرفی در استان بوشهر از طریق استان‌های همجوار تأمین می‌شود اظهار داشت برای کاهش وابستگی تأمین آب از دیگر استان‌ها طرح‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده که یکی از این اقدامات توسعه تأسیسات آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر است.

عبدالحمید حمزه‌پور، شیرین‌سازی آب دریا را یکی از مهمترین راهکارها در تأمین آب شرب دانست و تصریح کرد: در این راستا تلاش می‌‌شود با رفع موانع و مشکلات، زمینه تسریع در ساخت و تکمیل این پروژه‌ها فراهم شود.

وی از اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر به ظرفیت 96 هزار مترمکعب دانست و تصریح کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن استان بوشهر با ظرفیت تولید 96 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در دست اجرا است که 30 درصد این ظرفیت امسال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در شبانه‌روز به میزان 22 هزار و 500 مترمکعب آب شرب مشترکان بوشهری از تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا تولید می‌شود خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 5.6 میلیون مترمکعب آب خلیج‌فارس شیرین‌سازی و وارد شبکه آبرسانی بوشهر شد.

حمزه‌پور با اشاره به اجرا 2 پروژه مهم آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر تصریح کرد: 2 پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 52 هزار مترمکعب در حال اجرا است که مرحله نخست پروژه آب‌شیرین‌کن 17 هزار و 35 هزار مترمکعب بوشهر به‌زودی وارد مدار تولید می‌شود.

40 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود

در استان بوشهر تنها منبع جایگزین برای منابع آب آشامیدنی که از استان‌های همجوار تأمین می‌شود تأسیسات آب‌شیرین‌کن است که بر اساس برنامه‌ریزی تا 2 سال آینده 40 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از این تأسیسات تأمین می‌شود.

استاندارد میانگین سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان بوشهر 300 لیتر است که به سبب فرسودگی شبکه‌های آبرسانی بخشی از آن هدر می‌رود و بیش از این مصرف می‌شود که یکی از عوامل مهم جیره‌بندی آب در شهرها و روستاهای استان همین موضوع است.

مدیر امور آبفای شهر بوشهر هم با اشاره به اجرا طرح‌های آبرسانی خاطر نشان کرد: نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی شهر بوشهر در اولویت قرار دارد و در این زمینه حدود 4 کیلومتر از شبکه فرسوده آبرسانی بوشهر نوسازی و اصلاح شده است.

علی پورقربان شناسایی و رفع انشعابات غیرمجاز را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این راستا 567 رشته انشعاب آب غیرمجاز در شهر بوشهر شناسایی و ساماندهی شده است.

وی از توسعه بیش از 2 کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای رفع مشکلات آبرسانی در نیمه نخست امسال 2 کیلومتر شبکه توزیع آب شهر بوشهر شستشو شده است.

مدیر امور آبفای شهر بوشهر با اشاره به فعالیت تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا افزود: هم اکنون در شبانه‌روز بیش از 22 هزار و 500 مترمکعب آب از تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا تولید و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و در نیمه نخست امسال افزون بر 5 میلیون و 623 هزار مترمکعب آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر تولید و در شبکه آبرسانی توزیع شده است.

تأسیسات آب‌شیرین‌کن یکی از راهکارهای مهم در تأمین آب شرب

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن در ساحل را یکی از راهکارهای مهم در تأمین آب شرب دانست و تأکید کرد: خلیج‌فارس در استان بوشهر ظرفیت مهم و قابل توجهی در تولید آب شرب محسوب می‌شود که باید برای تأمین آب شرب ساحل‌نشینان از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.

عبدالکریم جمیری با اشاره به اجرا طرح‌های متعدد آب‌شیرین‌کن در نوار ساحلی بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون 2 پروژه آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر در حال اجرا است که تسریع در تکمیل و راه‌اندازی آن باید در اولویت قرار بگیرد.



وی فراهم شدن تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذار طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: با حمایت‌های لازم در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران طرح‌های آب‌شیرین‌کن بوشهر انجام تا بر اساس برنامه زمانبندی مردم ساحل‌نشین بوشهر از این پروژه بهره‌مند شوند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ظرفیت 2 پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر را در مجموع 52 هزار مترمکعب دانست و اضافه کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها یکی از مطالبات مهم مردم محقق می‌شود.

وی بیان کرد: قرار است تا پایان امسال آب‌شیرین‌کن 17 هزار مترمکعب بوشهر راه‌اندازی و مرحله نخست پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب وارد مدار تولید شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد