hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام چشم‌انتظار ساخت هتل 5 ستاره

ایلام چشم‌انتظار ساخت هتل 5 ستاره

استان ایلام سرشار از زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی است به‌طوری‌که به‌واسطه 1500 اثر تاریخی و آثار متعدد به عروس زاگرس شهرت یافته و همچنین سالانه پنج میلیون زائر به‌واسطه مرز مهران از این استان تردد می‌کنند که این جمعیت فرصت بالایی برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر دارد. 

به گزارش مهر، در کنار ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری در بخش‌های طبیعی و تاریخی و مذهبی، نبود امکانات مناسب ازجمله نبود هتل‌های پنج ستاره باعث شده تعداد گردشگران استان بسیار کمتر از میزان واقعی باشد. در چند سال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی برای ساخت هتل پنج ستاره در استان انجام‌شده اما هر بار به دلایل مختلفی این مهم در استان محقق نشده است و هنوز استان از نبود یک هتل استاندارد بین‌المللی رنج می‌برد. در حال حاضر هتل‌های موجود در استان از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و همین عامل باعث شده خیلی‌ها قید گردش در استان را بزنند و به دیگر استان‌های کشور سفر کنند. طبق آخرین آمارها هم‌اکنون بیش از ۱۸ هتل و مهمان‌پذیر در سطح استان ایلام فعال است که اکثر آن‌ها سه ستاره هستند. باوجوداین همه آثار تاریخی و طبیعی در استان ایلام، عروس زاگرس از داشتن بسیاری از امکانات اولیه گردشگری نظیر راه دسترسی، امکانات رفاهی، هتل‌های چهار و پنج ستاره و…در بخش گردشگری محروم است.

زمین اصلی‌ترین مشکل ساخت هتل است

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام اظهار داشت: ایلام از مقصدهای مهم گردشگری در کشور به شمار می‌رود و حتی به‌واسطه مرزی بودن فرصتی خوبی برای جذب گردشگران خارجی دارد، مضاعف بر اینکه سالانه چند میلیون نفر از این استان به عتبات سفر می‌کنند. عبدالمالک شنبه زاده افزود: آنچه امروز در حوزه گردشگری بسیار حائز اهمیت است، بحث واحدهای اقامتی استاندارد ازجمله هتل پنج ستاره است که متأسفانه سال‌هاست از نبود این نوع هتل‌ها رنج می‌برد. او با اشاره به اینکه تاکنون چند گروه سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل پنج ستاره در استان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: متأسفانه زیرساخت‌های استان بسیار ضعیف است و برای ساخت یک هتل سنگ‌اندازی‌های مختلفی می‌شود و باید گفت مشوق‌های لازم وجود ندارد.

او ادامه داد: برای ساخت هتل پنج ستاره در استان طی سال‌های اخیر مشکل اصلی زمین بوده چراکه هزینه خرید زمین برای سرمایه‌گذار بسیار زیاد است و برای سرمایه‌گذاری معقول به‌صرفه نیست به همین دلیل باید مشوق‌های لازم ازجمله زمین‌هایی باقیمت پایین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دارد. او بیان کرد: همین الان یک شرکت سرمایه‌گذاری دیگر برای ساخت هتل پنج ستاره در استان اعلام آمادگی کرده در قطعا در صورت وجود زمین باقیمت مناسب این طرح اجرایی می‌شود. او افزود: وجود یک هتل پنج ستاره برای استان ایلام نیاز است، این هتل علاوه بر اشتغال‌زایی باعث رونق گردشگری و افزایش تورهای گردشگری داخلی و خارجی به استان می‌شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۱ مکان گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، خانه مسافر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع، دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان فعال است. شنبه زاده تصریح کرد: مسئله ساخت هتل‌های باکیفیت و دیگر امکانات و زیرساخت‌های گردشگری به‌طورجدی در میراث فرهنگی استان پیگیری می‌شود و این اداره کل از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌کند.

ایلام مستعد سرمایه‌گذاری در زمینه هتل‌های ۵ ستاره است

استاندار ایلام نیز اظهار داشت: ایلام بسیار زیباتر از خیلی دیگر از مناطق کشور است ولی به دلیل نبود امکانات بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان ناشناخته مانده است. قاسم سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در یک استان غربی کشور سال گذشته پنج هتل پنج ستاره ساخته‌شده ولی هنوز این مهم در استان محقق نشده است. او با اشاره به اینکه حضور سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل پنج ستاره در استان نیازمند تعامل و مشوق‌های لازم است، افزود: متأسفانه در برخی از مسائل برای توسعه استان با تنگ‌نظری‌های زیادی مواجه هستیم. استاندار ایلام بیان کرد: استان‌های دیگر با استفاده تعامل نسبت به امکانات گردشگری مناسب اقدام می‌کنند ولی در ایلام به دلیل همین تنگ‌نظری‌ها این امکانات نظیر هتل، تله کابین و… خبری نیست.

او عنوان کرد: به‌زودی کارگروهی در استانداری برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران در استان تشکیل می‌شود و مسائل و مشکلات آن‌ها ازجمله همین قیمت‌های بالای زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران را بررسی خواهیم کرد.او بیان کرد: ایلام استانی پرظرفیت در بخش گردشگری است، حتی باید مسافران و گردشگران عراقی را از طریق مرز مهران به استان جذب کرد.او ادامه داد: مرزی بودن ظرفیت بزرگی برای استان به شمار می‌رود، فقط در ایام اربعین چند میلیون زائر از مرز مهران تردد می‌کنند، بنابراین وجود یک هتل پنج ستاره استاندارد در استان کاملا از توجیه اقتصادی بالا برخوردار است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد