hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خونریزی بعد پریود چه عللی دارد؟

خونریزی بعد پریود چه عللی دارد؟

خونریزی رحم در زنان فقط به دلیل قاعدگی آن ها نیست زنان زیادی هستند که بعد از اتمام پریود مجددا دچار خونریزی می شود که این مشکل دلایل دیگری دارد.
خونریزی های غیر طبیعی رحمی از شکایت های عمده بیماران مراجعه کننده به کلینیک های زنان است ؛ به طوری که علت 15 درصد مراجعات پزشکی را به کلینیک های زنان و 25 درصد اعمال جراحی را تشکیل می دهد.

برای همه علت یکی نیست و چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید دلایل خونریزی بعد از پریود متفاوت است زمانی که یک زن به مدت 1 سال دوره قاعدگی ندارد،یائسگی اتفاق می افتد این جریان، از کاهش طبیعی هورمون است که یک زن معمولا در سن 40 یا 50 سالگی اش اتفاق می افتد. هنگامی که یک زن در دوران یائسگی قرار میگیرد به طور طبیعی منتظر خونریزی بیشتری نیست اما با این حال ، گاهی اوقات ممکن است که خونریزی واژینال را تحربه کنند.
خونریزی بعد پریود

نمونه های خونریزی که میتواند نشان دهنده نیاز به تماس با پزشک باشد

خونریزی پس از رابطه جنسی یا خونریزی بسیار شدید و سنگین. به طور معمول ، خونریزی همیشه مربوط به قاعدگی نیست و ممکن است به دلایل دیگری مربوط باشد، که باید شناسایی شوند.

علل اصلی و رایج خونریزی رحمی بعد از قاعدگی یا همان پریود 

تیروئیدتان دچار مشکل شده

تیروئید می تواند بر روی یک سری واکنش ها و هورمون ها اثر بگذارد و در نتیجه در خونریزی زنانه نیز موثر باشد برای همین به عقیده ی بسیاری از متخصصان می توان از خونریزی واژینال به مشکل تیروئید پی برد. خونریزی بعد از پریود بیشتر با تیروئیدتان کم کار مرتبط است.
تیروئید
از IUD استفاده می کنید

آی یو دی می تواند به برخی خونریزی های نامنظم منجر شود. ؛ گفتنی است IUD مینرا که حاوی لوونورژسترول، هورمون پروژسترون، می باشد می تواند موجب خونریزی های تصادفی بیش از حد ( حداقل برای سه تا شش ماه اول) شود.
بارداری

اگر شما دچار خونریزی نامنظم هستید ، نشان می دهد که احتمال بارداری در شما وجود دارد چرا که بیست درصد از زنان در طول دوازده هفته ی اول بارداری لکه بینی را تجربه می کنند . دقت داشته باشید که لکه های خونی در مراحل اولیه ی بارداری، معمولا روشن تر از زمان پریود و قاعدگی است.
خونریزی در بارداری
علت می تواند بیماری مقاربتی باشد

از آنچه که اکثر بیماری های مقاربتی بدون علامت هستند و تشخیص آنها مشکل است باید بیشتر مراقب علائم باشید ؛ اگر شما متوجه وجود خونریزی به خصوص بعد از ارتباط زناشویی شدید، به احتمال زیاد دچار سوزاک و یا کلامیدیا هستید. این بیماری های مقاربتی می توانند موجب التهاب در دهانه ی رحم و در نتیجه خونریزی شوند.
سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) دارید

سندروم تخمدان پلی کیستیک به دلیل هورمون مردانه ی تستوسترون ایجاد می شود و می تواند مشکلات خونریزی خارج از عادت ماهانه را سبب شود. تستوسترون می تواند از عملکرد طبیعی استروژن جلوگیری کند و علائمی مثل قاعدگی های سنگین و طولانی، قاعدگی با تاخیر و لکه بینی را به وجود می آورد.
رابطه ی زناشویی سختی داشته اید

این کاملا طبیعی است که در برخی مواقع به علت رابطه زناشویی سخت چند قطره خون مشاهده شود که البته جای نگرانی نیست و رفع خواهد شد.
رابطه ی زناشویی سخت

علل دیگر خونریزی رحمی بعد از دوران قاعدگی و پریود:

آتروفی آندومتر:

وقتی که هورمون استروژن به دلیل یائسگی متوقف میشود، یک پوشش آندومتری در زن ممکن است شروع به نازک شدن ،کند درنتیجه به احتمال زیاد باعث خونریزی شود.
هایپر پلازی آندومتر:

در این حالت پوشش رحم به جای نازک شدن، شروع به ضخیم تر شدن میکند و باعث خونریزی شدید و نامنظم میشود ؛ علت این بیماری معمولا استروژن بیش از حد، بدون هورمون پروژسترون است و حتی گاهی اوقات منجر به سرطان آندومتر میشود.
سرطان آندومتر:

این نوع سرطان، سرطان پوشش آندومتر میباشد ؛ حدود 10 درصد از زنان بعد از یائسگی خونریزی شدید رحم ناشی از سرطان را تجربه میکنند.
سرطان آندومتر
پلیپ ها:

پلیپ ها میتوانند رشد کنند و بر روی پوشش رحم توسعه یابند. معمولا غیر قابل تشخیص هستند اما میتوانند باعث خونریزی های غیر معمول و شدید شوند. گاهی اوقات این پلیپ ها، به طور کامل در داخل رحم رشد میکنند و هنگامی که این اتفاق میافتد، زن ممکن است که خونریزی هنگام رابطه جنسی را نیز تجربه کند.
دارو ها:

خونریزی اغلب یک عارضه جانبی از داروهای خاص است مانند برخی داروهای هورمونی ، رقیق کننده های خون و غیره.
بیماری های منتقله از راه جنسی:

بعضی بیماری ها و عارضه ها مانند زخم های تبخال جنسی ممکن است ، بعد از رابطه جنسی خونریزی کنند.
خونریزی بعد از رابطه
سایر علل، عبارتند از:

  • مشکلات لخته شدن خون
  • عفونت رحم،که به عنوان آندومتریت شناخته میشود.
  • تروما لگن
  • خونریزی دستگاه ادراری
  • اختلالات تیروئید
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد