جستجو
رویداد ایران > خبرها > اکتمرا چیست؟ + دوز مصرفی، عوارض و درمان کرونا با Actemra

اکتمرا چیست؟ + دوز مصرفی، عوارض و درمان کرونا با Actemra

اکتمرا چیست؟ + دوز مصرفی، عوارض و درمان کرونا با Actemra
آمپول اکتمرا خارجی از انواع داروهایی است که گفته می شود با دارا بودن خواص ضد التهابی، در درمان کرونامفید واقع شود. نوع ایرانی این دارو با نام تمزیوا در بازار موجود است.
اکتمرا یک داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی است که بیشتر در درمان روماتیسم مفصلی و آرتریت ایدیوپاتیک گسترده جوانان و نوعی آرتریت شدید در کودکان استفاده می‌شود. اما استفاده بیش از اندازه آن موجب بیماری‌هایی خود ایمنی شده و در برخی بیماری‌ها از جمله برخی سرطان‌ها و بیماری کرونا موجب تخریب بافت‌های بدن می‌شود.

آمپول اکتمرا

آمپول اکتمرا نوع خارجی که با نام توسیلیزومب نیز شناخته می‌شود، یک داروی مهار کننده اینترلوکین ۶ است و جهت درمان روماتیسم، بیماری‌های مفصلی و آرتریت است. در واقع این دارو، آنتی بادی مونوکلونال علیه گیرنده اینترلوکین ۶ است و در سیستم ایمنی بدن انسان نقش مهمی ایفا می‌کند. نکته قابل ملاحظه این است که تولید و فعالیت بیش از اندازه آن موجب بروز بیماری‌های خود ایمنی و در برخی بیماری‌ها از جمله برخی سرطان‌ها و بیماری ویروسی کرونا موجب آسیب و تخریب بافت‌های بدن خواهد شد.
استفاده از خواص آمپول اکتمرا نوع خارجی روشی برای سرکوب سیستم ایمنی شناخته شده تا بهبودی بیماری‌های مرتبط با روماتیسم در مدت زمان کمتری صورت پذیرند. با تحقیقات انجام‌شده در تأثیر و خواص آمپول اکتمرا نوع خارجی، استفاده از این دارو نقش مؤثری در جلوگیری از واکنش‌های شدید و غیرطبیعی سیستم ایمنی، معروف به طوفان سیتوکین، در بدن بعضی بیماران بسیار بدحال مبتلا به کرونا ایجاد نمود.

عوارض جانبی اکتمرا

عوارض آمپول اکتمرا که شایع است:
عوارض آمپول اکتمرا که نسبتاً شایع است:
سایر عوارض:

اکتمرا چیست؟ + دوز مصرفی، عوارض و درمان کرونا با Actemra

قیمت اکتمرا

داروی تمزیوا (اکتمرای ایرانی) که داروخانه‌ها ۸۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌دهند را برخی افراد تا ۱۲ میلیون تومان قیمت می‌دهند و اکتمرای خارجی گران‌تر است.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب