hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی مینا وحید و همسرش از بازیگری تا شهرت با حواشی و عکس

بیوگرافی مینا وحید و همسرش از بازیگری تا شهرت با حواشی و عکس

بیوگرافی مینا وحید همراه عکس های جدید او با مشخصات و اطلاعاتی از همسر و فرزندش، آثار او و حواشی کنسرت ماکان بند و ازدواجش با رضا کیانیان را در این مطلب می خوانید.

مینا وحید (Mina Vahid) بازیگر سینما و تلویزیون متولد سال 1366 است که این روزها در گیم شوی زیبای شب های مافیا: زودیاک به کارگردانی سینا دوراندیشان به عنوان بازیکن در شبکه نمایش خانگی حضور دارد.

مینا بازیگری را با تئاتر شروع کرد و در سن 20 سالگی اولین تجربه بازی مقابل دوربین را با فیلم «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی به دست آورد اما برای بازی در نقش جواهر در سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد به شهرت رسید.

این بانوی هنرمند سابقه بازی در فیلم و سریال های چون «شهزاد»، «دختران حوا»، «دوران عاشقی»، «کفش هایم کو»، «افرا»، «جزیره»، «ساخت ایران»، «برف بی صدا می بارد»، «هایلایت»، و... را در کارنامه هنری خود دارد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی مینا وحید و همسرش و اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، فیلم و سریال های او را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به سوالاتی از قبیل مینا وحید در شهرزاد چه نقشی داشت؟، نقش مینا وحید در برف بی صدامی بارد چیست؟، و... پاسخ می دهیم:

مینا وحید
مینا وحید بازیگر

مشخصات مینا وحید

مشخصات فردی

نام کامل

مینا وحید

تاریخ تولد

۱۷ مرداد ۱۳۶۶

محل تولد

رشت

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

اسد

مشخصات فیزیکی

قد

175 سانتی متر

وزن

حدود 70 کیلو

رنگ چشم

مشکی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

چپ دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

فوت شده در سال 1395

نام برادران

میلاد وحید

نام خواهران

میترا وحید

شغل پدر

تاجر

شغل مادر

خانه دار 

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه هنری و معماری

رشته تحصیلی

رشته ادبیات نمایشی

مدرک

کارشناسی ارشد

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

دوران عاشقی

میترا فانی

1393

بانوی عمارت

جواهر

1397

مینا وحید
عکس مینا وحید بازیگر

بیوگرافی کامل مینا وحید

کودکی و اوایل زندگی

مینا وحید در روز شنبه 17 مرداد 1366(سال خرگوش) مصادف با 8 آگوست سال 1987 میلادی و 12 ذی الحجه سال 1407 هجری قمری در رشت به دنیا آمد و هم اکنون 36 سال سن دارد. نماد ماه مینا، اسد است و متولدین مرداد ماه افرادی بسیار قوی، مقتدر، ثابت قدم، بسیار مغرور، خودخواه، اهل خودنمایی و کمی خود بزرگ بین هستند.

 مینا وحید قد و وزن از مواردی است که در اینترت جست و جو شده است اما قد مینا وحید 175 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد.از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر می توان به چشم و رنگ موی مشکی و چپ دست بودن اشاره کرد.

خانواده

خانواده مینا وحید، پنج نفره است و یک خواهر بنام میترا که تحصیلکرده رشته دکترای روانشناسی است و یک بردار به نام میلاد دارد. مادر این بانوی هنرمند  خانه دار است و پدر مینا وحید، تاجر بود که در اردیبهشت ماه سال 1395 بعد از تحمل 12 سال رنج بیماری سرطان مغز استخوان درگذشت.

مینا وحید و مادرش
مینا وحید و مادرش

 

مینا وحید و برادرش
مینا وحید و برادرش

تحصیلات

تحصیلات مینا وحید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه هنری و معماری است.

مینا وحید و همسرش

مینا وحید و همسرش، عکس مینا وحید و همسرش و فرزندش، عکس مینا وحید و همسرش از مواردی است که در اینترنت توسط مخاطبان جست و جو شده است اما این بازیگر مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده است.او در یکی از مصاحبه هاش درباره ازدواج گفت: من خیلی سخت گیرم، همش منتظرم که یک روزی عاشق بشم/تو سن کم [19 سالگی] عشق را تجربه کردم که بابام فهمید و تلفن هایم خونه را کشید تا اینکه هفته بعد پسره با خانواده اش آمد خواستگاری که بابام قبول نکرد.

شروع فعالیت

شروع فعالیت مینا وحید در بازیگری در زمان دانشجویی با تئاتر شروع کرد و بعدها از طریق یکی از دوستان نویسنده اش به کار سینمایی معرفی شد اما بخاطر استرس در تست رد شد.در سن 20 سالگی با فیلم «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی در نقش دوست ناردانه بازی جلوی قاب دوریبن را به دست آورد و در سال 1393 با بازی در فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان مورد تحسین منتقدان این فیلم قرار گرفت اما برای بازی در نقش جواهر در سریال بانوی عمارت به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد به شهرت رسید.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات مینا وحید را می توان با توجه به عکس های که در اینستاگرام به اشتراک می گذارد، فهمید که به بازیگری، سفر، طبیعت گردی و ورزش علاقه خاصی دارد.حامی حیوانات است و دو گربه نام های پیازچه و اوپیوم دارد. این بازیگر درباره علایق و تفریحاتش این چنین می گوید: بیشتر اوقات فراغت را با ورزش پر می کنم تا روی فرم بمانم ، بسکتبال را بصورت حرفه ای دنبال می کنم و مدتی هم اسکواش بازی می کردم. فیلم می بینم ، کلاس بدن و بیان می روم و همیشه هم حواسم به رژیم غذایی ام است.البته یوگا هم کار می کنم و کتاب هم می خوانم.

دیالوگ ماندگار مینا وحید

دیالوگ ماندگار مینا وحید در سریال شهزاد خطاب به ترانه علیدوستی این بود که: هیچ دو گره کور عاشقانه ای شبیه هم نیست که بخواد راه حلاش یکی باشه.

اینستاگرام

minavahid_official

وبسایت

بیوگرافی مینا وحید ویکی پدیا

اینستاگرام مینا وحید

اینستاگرام مینا وحید به آدرس minavahid_official است که 184 هزار فالور دارد و 67 صفحه را دنبال می کند. مینا صفحه اینستاگرامش را در ژولای 2017 ایجاد کرد و  تاکنون 239 پست بارگذاری کرده است.


اینستاگرام مینا وحید
صفحه اینستاگرام مینا وحید

حواشی مینا وحید

مینا وحید و رضا کیانیان 

مینا وحید و رضا کیانیان و رابطه این دوبازیگر و ازدواجشان با هم یکی از موارد پر جست و جو در اینترنت است و دلیل آن لمس دست رضا کیانیان توسط مینا وحید در فیلم کفش هایم کو می باشد اما این بازیگر دباره این شایعه گفت من با رضا کیانیان و همسرش ارتباط خانواده ای نزدیکی دارم. همچنین در ابتدا این فیلم نوشته شده بود: در طول فیلم دست هایی که رضا کیانیان را لمس می کند ، دستان واقعی همسر ایشان هستند.

مینا وحید در کنسرت ماکان بند 

مینا وحید در کنسرت ماکان بند، ماجرای مینا وحید در کنسرت ماکان بند یا سوتی مینا وحید در کنسرت ماکان بند از مواردی است که در اینترنت بسیار جست و جو شد و فیلم حضور این بازیگر در کنسرت در شبکه های اجتماعی ویرال شد.مینا وحید در 6دی سال 1400 در کنسرت ماکان بند برای لحظاتی روی سن می رود و از هوادارانش تشکر می کند و سپس حرکات و رفتار عجیب و زشتی را از خود نشان می دهد که باعث شده تا همه به این کار او انتقاد کنند که در ادامه این ویدیو را مشاهده می کنید.

بعد از گذشت چند روز از این ماجرای، گروه ماکان بند به این اتفاق واکنش نشان داد و امیر مقاره در کنار دیگر اعضای ماکان، متنی را خواند که در راستای انتقاد از حرکت خانم بازیگر در کنسرت‌شان بود.همچنین موسسه برگزار کننده کنسرت‌های ماکان بند اعلام کرد:

متاسفانه در حین برگزاری کنسرت گروه ماکان در تاریخ ششم دی ماه سال جاری شخصی عملی خلاف عرف برگزاری کنسرت، همه ما را متاثر کرد.بدیهی است هرگز این رفتار نه تنها مورد تایید گروه ماکان نبوده و نیست، بلکه به شدت آن را تقبیح و محکوم می‌نماییم.پر واضح است که رفتار این شخص در کنترل هنرمندان گروه ماکان و عوامل برگزاری نبوده است.

هک اینستاگرام مینا وحید

بعد از انتشارفیلم هنجارشکنی مینا وحید در کنسرت ماکان بند چند روزی بود که این هنرمند در صفحه اینستاگرامش فعالیت نکرد و این شایعه بوجود آمده که صفحه این هنرمند بسته شده است.

لباس مینا وحید

لباس مینا وحید بازیگر فیلم سینمایی «هایلایت» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر سوژه رسانه ها شد.او در مورد پوشش خود گفت:امسال تصمیم گرفتم برای جشنواره فیلم فجرلباس جدیدی برای دوخت سفارش ندهم.چه برای دیدارهای مردمی و چه نشست های مطبوعاتی لباسی ندوختم و به عنوان یک حرکت اعتراضی پارچه ای را روی دوشم انداختم. این بازیگر در مورد بازخودهایی که این قضیه در پی داشته توضیح داد:متاسفانه مردم نمی دانند جریان از چه قرار است و باید قضیه را بازگو کرد. من در پیج هایی که عکس مرا با پارچه توسی استفاده می کنند، تاکید کردم این توضیح را حتما بدهید که دلیل این کار چه بوده است.

ولی متاسفانه گاهی به خودمان اجازه می دهیم در خصوصی ترین مسائل دیگران نظر دهیم و بدون اینکه چیزی از تفکر و اندیشه آن فرد بدانیم، او را قضاوت کنیم.برخی گفته بودند این افراد برای خاص شدن این گونه می پوشند، برخی گفته بودند چرا لباس های این فرد اینقدر عجیب و غریب است و … در حالی که واقعا بحث خاص شدن مطرح نبود.

اگر کسی بخواهد خاص بپوشد، می تواند به بهترین مزون برود و خاص ترین لباس و عجیب ترین رنگ را سفارش دهد و روی فرش قرمز بپوشد.

مینا وحید
تیپ مینا وحید در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

مینا وحید و مریم مومن

مینا وحید و مریم مومن هر دو از باریگرانی هستند که با بازی در سریال بانوی عمارت به شهرت رسید اما مریم مومن قبلا در یک گفت و گو خود را خاک پای مردم ایران دانست که صحبت او در این باره،  مورد انتقاد مینا وحید در شهریور سال 1399  و گفت: که چرا خاک پای مردم باشیم، چرا رفیق آن ها نباشیم، چرا سرمان بالا نباشد و برای مردم کار نکنیم ، من یک سری از این زبان بازی های بازیگران که می گویند هرکاری می کنیم برای مردم است، به نظر من دروغ است واین موضوع باعث اختلاف بین مریم مومن و مینا وحید شد.

فیلم های مینا وحید

آتش سبز

آتش سبز، نخستین تجربه تصویری مینا وحید مقابل دوربین به کارگردانی محمدرضا اصلانی در سن 20 سالگی است. او در اولین فیلم سینمایی اش در نقش دوست ناردانه با ستارگانی چون عزت اله انتظامی، مهتاب کرامتی، فرخ نعمتی، آهو خردمند و پگاه آهنگرانی در سال 1386 هم بازی شد.

ساعت به وقت صفر

ساعت به وقت صفر، دومین فیلم مینا وحید در سینما و اولین تجربه حرفه ای او در بازیگری در سن 24 سالگی است و بازیگرانی چون سعید راد، کوروش سلیمانی، علی رام نورایی،‌ رضا آمادی و ابوالفضل همراه در این فیلم به کارگردانی احمد معظمی به ایفای نقش پرداختند.

سعید راد و مینا وحید در ساعت به وقت صفر
مینا وحید در ساعت به وقت صفر

دختران حوا

دختران حوا، اولین تجربه بازیگری مینا وحید در سریال تلویزیونی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که وی ایفاگر نقش سودا بود و با بازیگرانی چون نیما شاهرخ شاهی، یکتا ناصر، پوریا پورسرخ، امیرحسین رستمی، ایرج راد، تینا آخوندتبار، نازنین کریمی، لیدا عباسی، رضا یزدانی و...هم بازی بود.

دوران عاشقی

دوران عاشقی فیلم سینمایی به کارگردانی علیرضا رئیسیان در سال 1393 است.مینا وحید در فیلم دوران عاشقی با نقش میترا فانی علاوه بر شهرت، مورد تحسین منتقدان این فیلم قرار گرفت و با ستارگانی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، بیتا فرهی هم بازی شد.

مینا وحید در فیلم دوران عاشقی
مینا وحید بازیگر نقش میترا در فیلم دوران عاشقی

 

مینا وحید در فیلم دوران عاشقی
شهاب حسینی و مینا وحید در فیلم دوران عاشقی

 

مینا وحید در فیلم دوران عاشقی
شهاب حسینی، فرهاد اصلانی و مینا وحید در فیلم دوران عاشقی

مینا وحید در شهرزاد

مینا وحید در شهرزاد با ایفای نقش مریم مهرزاد، اولین تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی را به کارگردانی حسن فتحی به دست آورد.مینا وحید در سریال شهرزاد نقش نامزد بابک یگانه با بازی امیرحسین رستمی و همسر سرهنگ تیموری با بازی هومن برق نورد را به عهده داشت و بازیگرانی چون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، علی نصیریان،مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی،گلاره عباسی، فریبا متخصص و ... در سریال به ایفای نقش پرداختند. در ادامه عکسهای مینا وحید در سریال شهرزاد را مشاهده می کنید.

عکس مینا وحید در سریال شهرزاد

عکس مینا وحید در سریال شهرزاد

عکس مینا وحید در سریال شهرزاد
مینا وحید در سریال شهرزاد
عکس مینا وحید در سریال شهرزاد
عکس مینا وحید در شهرزاد 

کفش هایم کو

 کفش هایم کو، فیلم سینمایی به کارگردانی کیومرث پوراحمد و نویسندگی کیومرث پوراحمد و فرید مصطفوی محصول سال ۱۳۹۴ است که مینا وحید نقش فرزند از فرنگ برگشته پیرمرد آلزایمری با بازی رضا کیانیان را به عهده دارد و بازیگرانی مانند رویا نونهالی، مجید مظفری، بهاره کیان افشار نیز در این فیلم حضور دارند.

مینا وحید در فیلم کفش هایم کو
مینا وحید در فیلم کفش هایم کو

مینا وحید در سریال بانوی عمارت

 مینا وحید در سریال بانوی عمارت با ایفای نقش جواهر در دومین تجربه بازی در تلویزیون در سال 1396 به شهرت رسید. وحید در این سریال با تیپی متفاوت و به عنوان خدمتکار پانته آ پناهی ها جلوی دوربین عزیزالله حمیدنژاد رفت و سکانس های کتک خوردن مینا وحید در بانوی عمارت و فلک شدن مینا وحید در سریال بانوی عمارت در شبکه های اجتماعی ویرال شد. در سریال بانوی عمارت بازیگرانی چون حسام منظور، مریم مومن، علیرضا شجاع نوری، اندیشه فولادوند، غزل شاکری، رامتین خدا پناهی، سیروس میمنت، شبنم فرشاد جو،نیکی نصیریان، مهتاج نجومی و... به ایفای نقش پرداختند.

عکس مینا وحید در سریال بانوی عمارت
عکس مینا وحید در بانوی عمارت
عکس مینا وحید در سریال بانوی عمارت
عکس مینا وحید در سریال بانوی عمارت
عکس مینا وحید در سریال بانوی عمارت
مینا وحید بازیگر نقش جواهر در سریال بانوی عمارت

بعد از تو

 بعد از تو، فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی فرهاد نجفی و محصول سال 1395 است که با نام یک شب در تهران نیز شناخته می شود. مینا وحید با بازی در نقش لیلا در این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر زن در سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو در سال 1400 را به دست آورد.

مینا وحید در فیلم بعد از تو
مینا وحید در فیلم یک شب در تهران

دزدان شماره ۴۳

 دزدان شماره ۴۳، تئاتری به کارگردانی شاهین صادقیان در سال 1398 است که از ۱۰ دی تا ۲۱ بهمن در پردیس ‌سپند ‌با بازیگرانی چون سید ‌هومن ‌شاهی، شهرزاد کمال زاده، خسرو ‌احمدی، مینا حیدرزاده، محمد سعیدی، سهیل باوی و مینا وحید اجرا شد.

مینا وحید در دزدان شماره ۴۳
مینا وحید در تئاتر دزدان شماره ۴۳

مینا وحید در افرا

مینا وحید در افرا، نقش مهتاب فروزش همسر مسعود با بازی روزبه حصاری را به کارگردانی بهرنگ توفیقی به عهده داشت. بازیگر نقش دکتر در سریال افرا با بازیگرانی چون 
مهدی سلطانی سروستانی، پژمان بازغی، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، هامون سیدی، پیام دهکردی، نسرین بابایی، سارا باقری، محمد صادقی و...هم بازی شد.

مینا وحید در افرا
مینا وحید در سریال افرا
مینا وحید در افرا
روزبه حصاری و مینا وحید در سریال افرا

مینا وحید در جزیره

مینا وحید در جزیره، نقش گلرخ خوبان (دختر عزیز خوبان و همسر سابق ارشد و مادر ویولت ) را به کارگردانی سیروس مقدم به عهده داشت و هنرمندانی چون امیر مقاره، هنگامه قاضیانی، محمدرضا فروتن، شادی مختاری، غزل شاکری، کاظم سیاحی، حمیدرضا پگاه نیز در این سریال شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداختند.

مینا وحید در جزیره
مینا وحید در جزیره

 

مینا وحید در جزیره
امیر مقاره و مینا وحید در سریال جزیره

مینا وحید در ساخت ایران

مینا وحید در ساخت ایران، نقش مهسا همسر بیژن ستوده با بازی هومن برق نورد را به عهده داشت و در این سریال شبکه نمایش خانگی بازیگرانی مانند امین حیایی، مجید صالحی، آناهیتا درگاهی، الهام کردا، سعید امیرسلیمانی، غلامرضا نیکخواه نیز در آن حضور داشتند.

مینا وحید در ساخت ایران
مینا وحید در سریال ساخت ایران

مینا وحید در برف بی صدامی بارد

مینا وحید در برف بی صدامی بارد،در چهارمین تجربه بازی در تلویزیون، نقش نرگس جعفرزاده(خواهر حبیب، دختر ابراهیم و آهو، همسر منصور، مادر نگار و همسر سابق داوود) را به کارگردان پوریا آذربایجانی به عهده داشت. در این سریال هنرمندانی مانند الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ، پاشا رستمی، پوریا شکیبایی، مریم شیرازی، فریبا متخصص، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، پانته آ سیروس، ثریا قاسمی، مائده طهماسبی نیز حضور داشتند.

مینا وحید در برف بی صدامی بارد
مینا وحید در سریال برف بی صدا می بارد

شب های مافیا زودیاک

شب های مافیا زودیاک، یک مسابقه جذابی به کارگردانی محمدرضا رضائیان است که در آن یک قاتل سریالی به نام «زودیاک»، شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار می دهد. محمد بحرانی گرداننده این بازی است و با بازیگرانی چون حسین پور کریمی، سام درخشانی، بهرنگ علوی، شیدا خلیق،دیبا زاهدی، علی لهراسبی،امیرعباس گلاب، امیرحسین هاشمی، شهرام قائدی و..نیز حضور دارند.

مینا وحید در شب های مافیا زودیاک
مینا وحید در شب های مافیا زودیاک

لیست آثار

نام

سال

توضیحات

آتش سبز

1386

در نقش دوست ناردانه

کارگردان: محمدرضا اصلانی
بازیگران: عزت اله انتظامی، مهتاب کرامتی

ساعت به وقت صفر

1390

کارگردان: احمد معظمی
بازیگران: سعید راد، کوروش سلیمانی

گیرنده

1390

کارگردان: مهرداد غفارزاده
بازیگران: سعید راد، محمدرضا شریفی‌نیا

دختران حوا

1391

در نقش سودا

کارگردان: حسین سهیلی‌زاده
بازیگران: یکتا ناصر، پوریا پورسرخ

حنا

1392

کارگردان: افشین صادقی

دوران عاشقی

1393

در نقش میترا فانی

کارگردان:  علیرضا رئیسیان
بازیگران: لیلا حاتمی، شهاب حسینی

شهرزاد

1394

در نقش مریم مهرزاد(نامزد بابک یگانه، سرهنگ تیموری)

کارگردان: حسن فتحی
بازیگران: هومن برق نورد، امیرحسین رستمی

کفش هایم کو ؟

1394

کارگردان: کیومرث پوراحمد
بازیگران:  رضا کیانیان، رویا نونهالی

هایلایت

1396

کارگردان: اصغر نعیمی
بازیگران: پژمان بازغی، آزاده زارعی

آقای گل

1397

کارگردان: بیژن شیرمرز
بازیگران: حسام نواب صفوی؛ هومن برق نورد

بانوی عمارت

1397

در نقش جواهر

کارگردان: عزیزالله حمیدنژاد
بازیگران:  حسام منظور، مریم مومن

آن دیگری

1398

کارگردان: امیر توکلی
بازیگران: امین زندگانی، نسیم ادبی

بعد از تو

1398

در نقش لیلا 

جایزه بهترین بازیگر زن سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو

کارگردان: فرهاد نجفی
بازیگران:مینا وحید، تیرداد کیایی

کرمچاله

1398

بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید

کارگردان: وحید داوودی
بازیگران: مهدی حسینی، مهتاب امین

دزدان شماره ۴۳

1398

پردیس ‌سپند ‌

کارگردان: شاهین صادقیان
بازیگران:  سید ‌هومن ‌شاهی، شهرزاد کمال زاده

رؤیای کاغذی

1399

کارگردان: علی عطشانی
بازیگران: کامران تفتی، بیتا عطشانی

افرا

1400

در نقش مهتاب فروزش

کارگردان: بهرنگ توفیقی
بازیگران: مهدی سلطانی سروستانی، روزبه حصاری

جزیره

1400

در نقش گلرخ خوبان ( دختر عزیز خوبان و همسر سابق ارشد و مادر ویولت )

کارگردان: سیروس مقدم
بازیگران: امیر مقاره، هنگامه قاضیانی

ساخت ایران ۳

1400

در نقش مهسا

کارگردان: بهمن گودرزی
بازیگران: امین حیایی،آناهیتا درگاهی

برف بی صدا می‌بارد

1400

در نقش نرگس جعفرزاده

کارگردان: پوریا آذربایجانی
بازیگران: الیکا عبدالرزاقی، پوریا پورسرخ

کودتا

1400

کارگردان: مجید تربتی فرد

قتل توجیه پذیر

1400

کارگردان: ابراهیم رهنما

شب های مافیا: زودیاک

1401

کارگردان: سینا دوراندیشان

جوایز و افتخارات مینا وحید

عنوان

سال

توضیحات

بهترین بازیگر نقش اول زن

1398

برای بازی در فیلم کوتاه کرمچاله در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید

بهترین بازیگر زن

1400

برای بازی در فیلم بعد از تو در سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو


11 حقیقت جالب درباره مینا وحید

  1. اینستاگرام مینا وحید تیک آبی ندارد.
  2. دانشجوی رشته کارگردانی از دانشگاه سوره بود که بنا به دلایلی از ترم چهار دانشگاه را رها و بعد از آن هفت یا هشت شغل را امتحان کرد.
  3. در 22 سالگی آموزشگاه رانندگی داشت و در 25 سالگی خرید و فروش زمین انجام میداد و حدود 3 ماه هم مهماندار بود.
  4. «کلش رویال» ، «کلش آف کلنز» و پلی استیشین بیشترین تفریحات اوقات فراغتش است.
  5. فعالیت خود را از زمان دانشجویی با تئاتر شروع کرد و بعدها از طریق یکی از دوستان نویسنده اش به کار سینمایی معرفی شد اما بخاطر استرس در تست رد شد.
  6. در سال 1386 که 20 ساله بود با فیلم «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی در نقش دوست ناردانه اولین بار جلوی دوربین رفت.
  7. اولین تجربه حرفه ای او در فیلم «ساعت به وقت صفر» سال 1390 رقم خورد.
  8. بازیگر سریال «بانوی عمارت» درباره دست دادن زن و مرد اظهار نظری عجیب کرده است و گفته است که دست دادن زن و مرد اشکال شرعی ندارد.
  9. بازیگر نقش جواهر می گوید که زمان بازی در بانوی عمارت شاید رکورددار دایرکت بودم که از خواستگاری تا انواع فحش برام می آمد.
  10. مینا وحید و روزبه حصاری در سریال افرا نقش همسر یکدیگر را به عهده داشتند و ازدواج آن ها شایعه فضای مجازی است.
  11. مینا وحید و امیر مقاره در سریال جزیره هم بازی بودند.

مصاحبه مینا وحید

مصاحبه مینا وحید هم به صورت متنی و هم گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه آخرین مصاحبه وی را به بهانه بازی او در سریال ساخت ایران 3 به تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با سایت فیلیمو بخوانید.

برای شروع برایمان بگویید چطور شد که مینا وحید به فصل سوم سریال ساخت ایران پیوست؟

من و آقای مجید گل‌سفیدی، فیلمبردار، در سریال «افرا» با هم همکاری می‌کردیم، ایشان سر سریال «ساخت ایران» آمدند و موقع انتخاب بازیگران من را به این پروژه معرفی کردند. البته قبلا قرار بود با آقای بهمن گودرزی، کارگردان این سریال همکاری داشته باشیم که میسر نشد. از آنجایی که با آقای گودرزی از قبل آشنایی داشتم به دفترشان آمدم و در جلسه‌ای دوستانه با هم درباره کار صحبت کردیم و در همان جلسه من برای نقش مهسا انتخاب شدم. در نهایت از مهر ماه سال گذشته به پروژه پیوستم و البته همان اوائل کرونا گرفتم و نتوانستم کار کنم اما از ۱۵ مهر به ترکیه رفتم و شروع به کار کردم.

قبل از اینکه برای بازی در «ساخت ایران» انتخاب شوید، فصل‌های قبلی این سریال را دیده بودید؟

فصل یک را دیده بودم اما فصل دوم را نه.

«ساخت ایران» اولین تجربه حضورتان در یک کار کمدی است، بابت این موضوع نگرانی داشتید و یا برای انتخاب دچار تردید بودید؟

اصلا قرار نبود من کار کمدی بازی کنم و در برنامه کاری‌ام هم نبود که بخواهم چنین تجربه‌ای را به این زودی داشته باشم. ولی تیم سازنده این پروژه آنقدر دوست‌داشتنی بود و فیلمنامه و نقش را آنقدر دوست داشتم که پذیرفتم. کار کردن با بازیگرانی که در «ساخت ایران» حضور داشتند هم برایم جذاب بود و ارتباطم با کارگردان و تهیه‌کننده خیلی خوب بود و احساس کردم می‌توانم ریسک کنم و بازی در یک کار کمدی را بپذیرم.

درباره اینکه قبل از پیوستن به پروژه نگران بودم یا نه باید بگویم من در طول فیلمبرداری هم نگران بودم چون هیچ قسمتی از کار را در حین ضبط ندیده بودم و پیش خودم می‌گفتم اصلا من می‌توانم بازیگر طنز باشم یا نه. در طول کار خیلی مشتاق بودم که بتوام زودتر قسمت‌هایی از سریال را ببینم تا خودم متوجه شوم که توانستم این شخصیت را آنطور که باید دربیاورم یا نه. البته این بحثی که درباره‌اش صحبت کردیم فقط به فیلم یا سریال‌های طنز بر نمی‌گردد و من وقتی در یک کار جدی بازی می‌کنم هم این دغدغه را دارم که نقشی که می‌خواهم بازی کنم را آنطور که از من می‌خواهند توانستم ایفا کنم یا نه، این نگرانی در تجربه کمدی دو چندان بود.

دو فصل از سریال «ساخت ایران» ساخته و پخش شده و مخاطب هم از آن استقبال کرده، معمولا درباره سریال‌هایی که ادامه دار می‌شوند این سوال به وجود می‌آید که فصل جدید هم مانند قسمت‌های قبلی موفق و پربیننده می‌شود یا نه. این نگرانی برای شما به عنوان بازیگری که به فصل جدید اضافه شدید وجود داشت؟

درست است، معمولا سریال‌هایی که به چند فصل می‌رسند شاید هیچ فصلی به پای فصل آن مجموعه نرسد و حتی ممکن است فصل به فصل سریال ضعیف‌تر شود. این مسئله در ایران خیلی رایج است، در تولیدات خارجی هم جدیدا چنین اتفاق‌هایی می‌افتد، اما من فکر می‌کنم چون سریال «ساخت ایران» منفصل است و هر فصل به طور کامل ادامه فصل قبلی نبوده و نیست، کهنگی شامل قصه آن نمی‌شود. از طرفی آقای امین حیایی که در هر سه فصل حضور داشتند از همان ابتدا اطمینان دادند که فصل سوم خوب از آب درآمده. نمی‌خواهم فصل سوم را با فصل‌های قبلی مقایسه کنم اما فصل سوم به نوبه خودش کار خوب و جذابی از آب درآمده است.

رسانه‌ای که در آن بازی می‌کنید چقدر برای مینا وحید مهم است، اینکه کاری که می‌خواهید در آن بازی کنید، فیلم سینمایی است یا سریال تلویزیونی یا یک اثر در شبکه نمایش خانگی برایتان چه فرقی می‌کند؟ شما تجربه حضور در هر سه مدیوم را داشتید، از بابت انرژی که برای یک کار و ایفای نقش در آن صرف می‌کنید، رسانه برایتان تفاوتی دارد؟

نمی‌توانم بگویم رسانه در انتخاب هیچ تاثیری ندارد، ولی برای من در انتخاب‌هایم اول از همه فیلمنامه اولویت و اهمیت دارد. وقتی فیلمنامه‌ای خوب باشد در هر رسانه‌ای که بخواهی آن را بسازی خودش می‌تواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و مخاطب جذب کند. در چین شرایطی بازیگر هم می‌تواند بهترین خودش را ارائه کند. ولی اگر بخواهیم یک فیلمنامه را در سه رسانه‌ای که در حال حاضر وجود دارد، یعنی سینما، تلویزیون و نمایش خانگی، بسازیم (البته تئاتر را چون از تصویر فاصله دارد در این تقسیم‌بندی قرار نمی‌دهم) باید بگویم سینما و جنس اثری که در آن ساخته می‌شود متفاوت است و به تو به عنوان بازیگر اجازه نوعی از بازی را می‌دهد که با سایر رسانه‌ها متفاوت است و به دلیل شخصیت‌های محدودی که وجود دارد، تمرکزی روی نقش به وجود می‌آید که در سایر رسانه‌ها نیست.

مینا وحید در سریال ساخت ایران
عکس مینا وحید در سریال ساخت ایران

 از طرف دیگر فیلمنامه هم به شکل واحد جلو می‌رود و تکلیف تو به عنوان بازیگر روشن است. رسانه محبوب من سینماست، اما پلتفرم‌ها هم دوست‌داشتنی‌اند چون مخاطبان خودشان را دارند. خیلی‌ها اساسا سریال‌بین هستند و از طرف دیگر در پلتفرم چه از لحاظ گریم و چه موضوع و قصه محدودیت‌ها کمتر است و طبیعتا دست بازیگر هم برای بازی و حرکاتی که انجام می‌دهد بازتر است. اما به طور کلی رسانه خیلی مهم است و هر کدام هم ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و نمی‌شود گفت کدام یک بر دیگری برتری دارند یا بهترند. تلویزیون و شبکه نمایش خانگی هر کدام مخاطبان خاص خودشان را دارند، من خوشحالم که تجربه حضور در هر سه رسانه را داشتم و با مخاطبانشان در ارتباط بودم.

در صحبت‌هایتان گفتید که فیلمنامه برایتان در درجه اول اهمیت قرار دارد، اولی مواجهه‌تان با فیلمنامه «ساخت ایران» و نقش مهسا چه بود؟ این فیلمنامه چه ویژگی‌هایی داشت که در دایره استانداردهای شما قرار گرفت؟

درباره «ساخت ایران» نمی‌توانم بگویم صددرصد به خاطر فیلمنامه کار را قبول کردم، چون من تخصصی در فیلمنامه کمدی ندارم. من تا دلتان بخواهد فیلمنامه درام و تراژدی خواندم ولی راجع به طنز اطلاعات آنچنانی نداشتم و از چند مشاور کمک گرفتم، ضمن اینکه «ساخت ایران» شناسنامه داشت و چون قبلا دو فصل آن ساخته شده بود نمی‌توان گفت کاری بود که از جزئیاتش اطلاع نداشتم. وقتی فیلمنامه را خواندم روی نقش مهسا خیلی دقت کردم، به نظرم مهسا پیچیدگی‌ها یا به اصطلاح پیچ و خم‌هایی داشت که خیلی نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم اما این نقش بسیار دور از نقش‌هایی بود که من تا به حال بازی کرده بودم. دوست داشتم آن شخصیتی که تا به حال بیننده از من دیده بود را بشکنم و این موضوع برایم جذابیت داشت. اتفاقی که در سریال «ساخت ایران» افتاد این بود که آقای امیر عربی نویسنده کار، با بازیگر در ارتباط بود، ما جلسه گذاشتیم و درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم. من پیشنهادهایی که فکر می‌کردم باعث جذاب‌تر شدن مهسا می‌شود را به ایشان دادم و ایشان به شیوه خودشان آن‌ها را در نظر گرفتند و کاملا دوستانه از پیشنهادها استقبال می‌کردند. به همین دلیل گفتم درباره این کار فقط فیلمنامه معیار انتخابم نبود، نقش و گروه هم در انتخاب من تاثیر داشتند.

از مهسا برایمان بیشتر بگویید و اینکه این شخصیت را چطور دیدید؟

مهسا شخصیتی است که همه ما مشابه او را در زندگی‌مان دیده‌ایم. فکر می‌کنم بعضی وقت‌ها بیننده‌ها واقعا از دستش حرص می‌خورند و به قول معروف روی اعصاب است. اما این شخصیت برای من به دلیل اینکه باعث شکستن شخصیت‌هایی که تا به حال بازی کردم بود جذابیت‌های زیادی داشت. ضمن اینکه مهسا تنها شخصیت کمدی این سریال است و اگر قرار بود جدی بازی کنم دیگر فرقی با خودم یا نقش‌هایی که تا به حال بازی کردم نداشت. در شخصیت مهسا حماقتی وجود دارد که به نظرم همین ویژگی با خودش لحظات طنزی را به همراه می‌آورد.

اگر مهسا در زندگی واقعی کنار مینا وحید قرار بگیرد، مینا با او رفیق می‌شود؟

نه! اصلا در توانم نیست با آدمی مثل مهسا رفاقت کنم و فکر می‌کنم بیشتر از دو دقیقه نتوانم با او دیالوگ داشته باشم. سعی می‌کنم برنامه‌ای بریزم که همدیگر را زیاد نبینیم چون قابل تحمل نیست!

همکاری با پارتنر اصلی‌تان هومن برق‌نورد چطور بود؟

خیلی خوب، من قبل از «ساخت ایران» در سریال «شهرزاد» هم تجربه بازی با ایشان را داشتم و این‌بار در تجربه‌ای متفاوت در کنار هم بودیم. با بقیه دوستان هم البته بازی دارم، آقای امین حیایی، مجید صالحی و بهرنگ علوی.

خودتان شوخ‌طبع هستید؟

وقتی سنم پایین‌تر بود فکر می‌کنم خیلی شوخی‌هایم بیشتر بود ولی الان اگر یک روزهایی حالم خیلی خوب باشد یک حرف‌های بامزه‌ای می‌گویم که همه می‌خندند اما به طور کلی آدم شوخ‌طبعی نیستم. نه تنها شوخ‌طبع نیستم بلکه خیلی هم دوست ندارم با من شوخی شود و خودم هم سعی می‌کنم با کسی شوخی نکنم. احساس می‌کنم شوخی یکسری فاصله‌ها و احترام‌ها را برمی‌دارد و خیلی برایم جذاب نیست. اما به موضوعات خنده‌دار خیلی می‌خندم.

مینا وحید در سریال ساخت ایران
مینا وحید بازیگر نقش مهسا در سریال ساخت ایران

 سریال طنز مورد علاقه‌تان چست؟

از بین کارهای طنز ایرانی و بعضی کارهای آقای مهران مدیری خیلی بامزه هستند و دوست‌شان دارم. مثل «قهوه تلخ»، طنز خارجی هم «فرندز» را خیلی وقت‌ها می‌بینم.

خودتان را نزدیک به کدام شخصیت «فرندز» می‌دانید؟

به نظرم ترکیبی از چند شخصیت هستم، مثلا یکسری وسواس‌ها مثل مونیکا دارم، شای یکسری حساسیت‌ها هم روی ظاهر یا هر چیز دیگر مثل رچل داشته باشم. فیبی را هم خیلی دوست دارم اما هیچ شباهتی به او ندارم. «فرندز» را دو بار کامل تماشا کردم و الان هم هر وقت دلم می‌گیرد یا خسته هستم یک قسمت آن را می‌بینم و می‌خندم.

شما چندین ماه با گروه «ساخت ایران» همکاری کردید، در گروه چه کسی از همه باحال‌تر است و با او بیشتر خوش می‌گذرد؟

واقعا همه گروه باحال هستند، نمی‌توانم بگویم فقط یک نفر. ضمن اینکه آقای حیایی و بقیه بازیگران کار همه طناز هستند و می‌دانستیم که جو گروه جو بامزه‌ای است. ولی یک نفر بود که واقعا فکر نمی‌کردم در این حد بامزه و دوست‌داشتنی باشد، آقای بهمن گودرزی کارگردان ما طنزی پنهان در وجودشان دارند که خیلی هم دوست‌داشتی است. اما به طور کلی گروه «ساخت ایران» گروه بسیار یکدستی بود و واقعا کم پیش می‌آید که اینطور باشد و وقتی همه بودند شارژ بودیم و بهمان خودش می‌گذشت.

از دست چه کسی بیشتر حرص می‌خوردید؟

باور کنید اینجا از دست کسی حرص نمی‌خوردیم اما اگر هم بود نمی‌گفتم. البته طبیعی است وقتی شما چندین ماه با چندین نفر در محیطی هستی که لااقل روزی ۱۳-۱۴ ساعت می‌بینی‌شان، از خانواده‌ات بیشتر با آن‌ها مراوده داری، ممکن است یک روز یک نفر روی مود نباشد، یک روز تو سرحال نباشی یا به هر دلیل مشکلاتی داری یا خسته‌ای و به همین دلیل یک چیزی اذیتت کند ولی در این کار کسی نبود که خودش واقعا اینطور باشد و بخواهد اذیت کند.

اگر قرار باشد یک شعار تبلیغاتی برای سریال «ساخت ایران» طراحی کنید و بگویید چه می‌گویید؟

شعار تبلیغاتی احتیاج به فکر دارد و تو باید از قبل درباره‌اش بررسی‌هایی انجام دهی. الان هم من اگر همینطوری یک جمله بد بگویم نه تنها به تبلیغ سریال کمکی نمی‌کند امکان دارد خرابش هم بکند. پس نمی‌توانم یک شعار تبلیغاتی به معنای واقعی‌اش بدهم. اما نکته جالبی وجود داشت که آن را می‌گویم، از اول که من برای بازی در این سریال آمدم به من گفتند قرار نیست کسی را بخندانیم، فقط قرار است خوشحال‌شان کنیم و در میان همه این مشکلاتی که وجود دارد در مدت زمانی کوتاه همه چیز را رها کند و فقط شاد شود. من فکر می‌کنم «ساخت ایران» این کار را کرد و در طول هفته یک ساعتی را فضایی شاد برای مخاطبانش رقم زد.

اگر قرار باشد جمله‌ای درباره «ساخت ایران» به مخاطبان بگویید آن جمله چیست؟

خوشبختانه این روند کم کم بین مردم جا افتاده ولی باید بگویم ما خیلی به کپی رایت احترام نمی‌گذاریم و می‌توانیم با لینک‌های آزاد فیلم و سریال‌ها را تماشا کنیم. اما در این صورت اتفاقی که می‌افتد این است که با این کار ما صنعت سینما و صنعت سریال‌سازی در پلتفرم‌ها را که حالا دیگر جا افتاده و در حد توانش با شرایطی که وجود دارد خوب کار می‌کند را از بین می‌بریم. اگر می‌خواهیم این صنعت‌ها را حفظ کنیم به نظرم هر کس باید به سهم خودش کمک کند و کمتر کاری که می‌تواند بکند اشتراک خریدن از پلتفرم‌ها و تماشای قانونی کارهاست. در غیر اینصورت محصولی که باعث سرگرمی و خلق لحظات مفرح برای خودمان می‌شود را با دست خودمان از بین می‌بریم.

هر اثری ویژگی خاص خودش را دارد، ویژگی «ساخت ایران» که با تمام شدن فیلمبرداری‌اش دلتان برای آن تنگ شد چه بود؟

بیشتر کارهایی که من تا به حال بازی کردم وقتی تمام شدند دلم برای شخصیتی که بازی کردم و گروهی که با آن‌ها همکاری داشتم و هر روز می‌دیدمشان تنگ می‌شود. در «ساخت ایران» هم همینطور بود. ولی یک ویژگی‌های دیگری در این کار بود که من را طور دیگری دلتنگ می‌کرد، مثلا اینکه دلم برای کار طنز تنگ می‌شود چون اولین بار بود که بازی در این ژانر را تجربه کردم و به عنوان یک بازیگر خیلی برایم لذتبخش بود. به عنوان بازیگری که تجربه بازی در کارهای جدی را داشتم و باید مو به مو دیالوگ‌ها را به شکل جدی ادا می‌کردم در این کار از سمت کارگردان این اجازه را داشتم که راحت‌تر باشم و درون خودم را به بیرون بکشم. من معتقدم اثری خوب می‌شود که پشت صحنه خوبی داشته باشد و «ساخت ایران» اینطور بود، دلم برای فضای دوستانه و شادی که در طول کار داشتیم هم تنگ شد.

خودتان همه کارهایی که بازی می‌کنید را می‌بینید؟

نه، کارهایی که یک قسمتش را می‌بینم و احساس می‌کنم آن چیزی که در انتظار من بوده را برآورده نکرده، آن هم نه فقط در زمینه کارگردانی و تولید، بلکه حوزه بازیگری، به همان یه قسمت اکتفا می‌کنم و دیگر تماشایش نمی‌کنم. یعنی در توانم نیست بازی یا فیلم بد از خودم ببینم.

برای پخش این سریال روزشماری می‌کردید؟

یک احساس دوگانه داشتم، من تا به حال چنین تجربه‌ای نداشتم و هیجان داشتم ببینم مهسا چطور از آب درآمده، از طرفی ترس و نگرانی هم از نتیجه کار داشتم که اگر بد شده باشد به عنوان اولین کار طنز امکان دارد مرم پس بزنند و دوستم نداشته باشم.

از مرحوم مهرآوران خاطره‌ای دارید؟

من متاسفانه از آقای مهرآوران خاطره‌ای در این کار ندارم چون زودتر از اینکه بخواهیم با هم کار کنیم ایشان هم کرونا گرفتند و از دست دادیم‌شان. اما مسئله‌ای که خیلی دردناک بود روزی بود که سر صحنه رفتم و دیدم حجله‌ای برای یادبود ایشان درست کردند و واقعا این صحنه برایم ناراحت‌کننده بود.

مصاحبه مینا وحید با تی وی پلاس


عکس مینا وحید

مینا وحید
عکس جدید مینا وحید
مینا وحید
عکس های اینستاگرام مینا وحید
مینا وحید
مینا وحید بازیگر نقش مهتاب فروزش در افرا
مینا وحید
عکس قدیمی مینا وحید
مینا وحید
مینا وحید
مینا وحید
مینا وحید در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید

 

مینا وحید در فیلم سینمایی آن دیگری

مینا وحید در فیلم سینمایی آن دیگری

 

مینا وحید در فیلم سینمایی کرمچاله
مینا وحید در فیلم سینمایی کرمچاله

 

پرسش های متداول

قد مینا وحید چقدر است؟
قد مینا وحید 175 سانتی متر است.
مینا وحید در شهرزاد چه نقشی داشت؟
مینا وحید در شهرزاد، نقش مریم مهرزاد نامزد بابک یگانه را به عهده داشت.
نقش مینا وحید در برف بی صدامی بارد چیست؟
 نرگس جعفرزاده نقش مینا وحید در برف بی صدامی بارد بود.
ایا مینا وحید ازدواج کرده؟
خیر، مینا وحید مجرد است و ازدواج او رضا کیانیات شایعه بود.
آیا مینا وحید معتاد است؟

مینا وحید در لایوی که در تیرماه سال 1401 با مخاطبانش داشت گفت هراز گاهی سیگار می‌کشد.

آیا مینا وحید ممنوع التصویر شد؟
شایعه ای ممنوع التصویری مینا وحید بعد از حضور و حواشی او در کنسرت ماکان بند به گوش می رسید ولی علنا خبری در این باره منشتر نشد.



سخن آخر

عکس و بیوگرافی مینا وحید بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در نقش جواهر در سریال بانوی عمارت به شهرت رسید را بررسی کردیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی بهزاد خلج و همسرش از بازیگری تا شهرت با عکس  و بیوگرافی ساقی حاجی پور؛ بازیگر نقش آبان در سریال عقرب عاشقرا نیزمطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بانوی هنرمند هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد