hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > بزرگ‌ترین ناوگان هواپیما‌های سوخت رسان جهان

بزرگ‌ترین ناوگان هواپیما‌های سوخت رسان جهان

نیروی هوایی روسیه به ناوگانی متشکل از ۱۹ سوخت رسان Ilyushin Il-۷۸ (اسم Midas در ناتو) متکی است.

هیچ نیروی هوایی در جهان مانند نیروی هوایی ایالات متحده نمی‌تواند از راه دور قدرت هوایی اش را در مقیاسی وسیع و در فواصل دور به نمایش بگذارد (به جز بال هوایی نیروی دریایی/ تفنگداران دریایی ایالات متحده که بزرگترین ناوگان ناو‌های هواپیمابر جهان را در اختیار دارند).

به گزارش روزیاتو، برای اینکه بتواند قدرت نیروی هوایی را در فاصله معنی داری از حریم هوایی خود به نمایش بگذارد، یک نیروی هوایی باید هواپیما‌های سوخت رسان هوایی و/یا پایگاه‌های هوایی خارجی (یا ناو‌های هواپیمابر) داشته باشد. بر اساس گزارش فلایت گلوبال، نیروی هوایی ایالات متحده ۷۵ درصد از ناوگان سوخت رسان‌های هوایی جهان را در اختیار دارد، به این معنی که وقتی صحبت از سوخت گیری در هوا می‌شود، ایالات متحده و کشور‌های دیگری این توانایی را دارند.

۵- نیروی هوایی اسرائیل

نیروی هوایی اسرائیل ۱۴ هواپیمای سوخت رسان در اختیار دارد.

۵ نیروی هوایی دارنده بزرگ‌ترین و قوی‌ترین ناوگان هواپیما‌های سوخت رسان جهان///

با داشتن حدود ۷۵ درصد ناوگان سوخت رسان‌های جهان، نیروی هوایی ایالات متحده در این زمینه بی رقیب است و می‌تواند ماموریت‌ها و قدرت نمایی‌های فراسرزمینی را بسیار فراتر از مرز‌های خود تداوم بخشد، به گونه‌ای که هیچ کشوری در این زمینه به توانایی‌های آن نزدیک هم نمی‌شود. نیروی هوایی چین ممکن است به سرعت در حال رشد باشد، اما (در حال حاضر) تا حد زیادی قادر به نشان دادن قدرت قابل توجهی فراتر از مرز‌های خود نیست.

از آنجایی که نیروی هوایی آمریکا دائماً در حال خرید و بازنشستگی سوخت رسان هاست، تعداد سوخت رسان‌های در حال خدمت احتمالاً از تعداد ۶۰۶ فروند فهرست شده توسط FlightGlobal متفاوت است (یعنی این منبع ۲۰ فروند KC-۱۰ را در لیست خود فهرست می‌کند، اما این نوع اکنون بازنشسته شده‌اند). همچنین نیروی هوایی ایالات متحده برای خرید ۱۵ فروند سوخت رسان KC-۴۶A Pegasus دیگر در بودجه سال مالی ۲۰۲۵ درخواست بودجه می‌کند.

منبع: fararu-787562

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد