hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > معرفی سریال ستمگر (The Tyrant) | سریالی کوتاه اما خونین از کره جنوبی

معرفی سریال ستمگر (The Tyrant) | سریالی کوتاه اما خونین از کره جنوبی

سریال The Tyrant (ستمگر) اثری تلویزیونی با ژانر درام، دلهره‌آور و جاسوسانه از کره جنوبی است که در ۴ قسمت داستان خود را روایت می‌کند از دیزنی پلاس پخش شده است.

سریال‌های کره‌ای در سال‌های اخیر به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند و توجه مخاطبان بین‌المللی را به خود جلب کرده‌اند. این سریال‌ها با ترکیبی از داستان‌های جذاب، بازیگری قوی و تولیدات با کیفیت بالا، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در دل مخاطبان پیدا کنند. یکی از جدیدترین آثار کره‌ای که توجه‌ها را به خود جلب کرده، سریال The Tyrant (ستمگر) است. این سریال با روایت داستانی پیچیده از قدرت، خیانت و جاه‌طلبی، یکی از پرطرفدارترین آثار سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. در این مقاله، نگاهی جامع به این سریال خواهیم داشت و جزئیات مختلفی از داستان، بازیگران، نقدها و نکات مثبت و منفی آن را بررسی خواهیم کرد.

سریال The Tyrant داستانی در دنیای سیاست و قدرت را روایت می‌کند. داستان سریال حول محور یک پروژه مخفی با نام Tyrant می‌چرخد. این پروژه یک سلاح زیستی بسیار خطرناک است که توسط دولت کره جنوبی توسعه یافته و قرار است به ایالات متحده تحویل داده شود. اما در حین انتقال، آخرین نمونه از این سلاح گم می‌شود و همین موضوع به نقطه آغاز یک مسابقه بی‌رحمانه بین گروه‌های مختلف برای یافتن آن تبدیل می‌شود. در قسمت اول، سازمان اطلاعات آمریکا یک عملیات مخفی به نام The Tyrant Project را کشف می‌کند: برنامه‌ای که دولت کره جنوبی قصد دارد با استفاده از آن سلاح زیستی‌ای را توسعه دهد که توانایی‌های انسانی را افزایش دهد.

۴ شخصیت اصلی سریال The Tyrant در کنار یکدیگر

آمریکا تقاضای لغو فوری این برنامه و تسلیم تمام نمونه‌ها را دارد. پس از تفکیک این پروژه، نمونه سلاح زیستی قرار بود به آمریکا تحویل داده شود، اما یک مهاجم ناشناس انتقال مخفی را مختل می‌کند. رئیس چو، یکی از اعضای یک آژانس دولتی که مخفیانه بر پروژه ستمگر نظارت می‌کند، به عوامل خود جا-گیونگ و مو یونگ دستور داد تا از سلاح زیستی محافظت کنند. با شنیدن این حادثه، مامور اطلاعاتی ایالات متحده، به نام پال تصمیم می‌گیرد که شخصا سلاح زیستی را بازیابی کند. از طرف دیگر هم یکی از ماموران سابق به نام لیم سانگ، وظیفه دارد افراد مرتبط با پروژه ستمگر را از بین ببرد؛ به همین دلیل او نیز در این تعقیب شرکت می‌کند.

این سریال اکشن، دلهره‌آور و جاسوسانه کلا ۴ قسمت دارد و هنوز هیچ صحبتی از فصل دوم مطرح نشده است. طبق گفته پارک هون جونگ، کارگردان و نویسنده سریال ستمگر، این مجموعه در مقایسه با ساختارهای روایی کوچکتر فیلم The Childe (نجیب‌زاده)، داستانی در مقیاس بزرگتر است. این نسخه از روایت، شامل ظهور چندین ملت و افراد بسیار ماهر است. این سریال یک جهان‌بینی با سری فیلم The Witch (جادوگر) دارد و داستان را از دیدگاه طرف مقابل به تصویر می‌کشد. حتی برخی‌ها می‌گویند که می‌توان این سریال را بخشی از دنیای همان سری فیلم جادوگر دانست. همان افراد، این سریال را از لحاظ کیفی هم چیزی بین آن دو فیلم قرار دادند. جالب است بدانید که این سریال اصلا قرار بود در قالب یک فیلم به نمایش دربیاید. اما زمانی‌که فیلم‌برداری تمام شد، در فرایند تدوین سازندگان به این نتیجه رسیدند که یک سریال ۴ قسمتی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

کیم سئون هو در نقش رئیس چوی در سریال The Tyrant

تیم تولید سریال از فناوری‌های پیشرفته و بهترین تجهیزات سینمایی برای به تصویر کشیدن صحنه‌های پیچیده و اکشن استفاده کرده‌اند. یکی از مسائلی که درباره این سریال وجود دارد، این است که باید حسابی دقت و توجه کنید که متوجه شوید چه کسی با چه کسی کار می‌کند یا چه بخشی با چه بخشی درگیر است. یکی از نقاط ضعف آن هم نورپردازی ضعیف آن است؛ در حدی که برخی اوقات متوجه شدنِ اتفاقاتی که دارد رخ می‌دهد، کمی سخت می‌شود. اما از طرف دیگر هم نمی‌توان جذاب بودن صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای آن را نادیده گرفت. با وجود تمام این مسائل، ۴ قسمتی بودنِ سریال ستمگر نقطه مثبت بزرگی برای آن محسوب می‌شود؛ خصوصا که مدت زمان آن تقریبا نزدیک به ۲ ساعت است و خیلی زود کار خود را به پایان می‌رساند.

سریال The Tyrant یکی از آثار برجسته و ماندگار در دنیای تلویزیون کره‌ای است که با داستانی پیچیده و پر از دسیسه، بازی‌های قدرتمند و تولیدات با کیفیت بالا، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان پیدا کند. همین حالا هم خیلی‌ها دوست دارند این سریال برای فصل دوم تمدید شود و براساس چیزهایی که در قسمت آخر دیدیم، پتانسیل خیلی زیادی برای ادامه دادن دارد؛ اما همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، هنوز هیچ خبری نیست. اگر به داستان‌های مربوط‌به قدرت، سیاست و جاه‌طلبی علاقه‌مند هستید، این سریال می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با وجود برخی انتقادات، The Tyrant همچنان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و تماشای آن برای علاقه‌مندان به این ژانر توصیه می‌شود.


سریال های مشابه سریال ستمگر

تمام شخصیت‌های اصلی سریال gyeongsong creature با بک گراند هیولا

سریال Gyeongseong Creature

سریال هیولای گیونگ سونگ

  • بازیگران: پارک سئو-جون، هان سو-هی و کلودیا کیم
  • سال پخش: ۲۰۲۳ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

خلاصه داستان: سریال، سال ۱۹۴۵ و دورانی را به تصویر می‌کشد که با وجود حضور نیروهای ژاپنی در کره، آن‌ها دیگر همانند قبل قدرت ندارند و روزبه‌روز به قدرت و تعداد نیروهای مقاومت اضافه می‌شود. با اینکه اکثر شهروندان زیر چکمه اقتدارگرایانه ارتش ژاپن هستند، جانگ ته سانگ در حال پیشرفت است. همه، ته سانگ را با لقب «آقای همه چی‌دان» صدا می‌کنند؛ زیرا به‌نظر می‌رسد که او هرکسی را می‌شناسد و از هر اتفاقی خبر دارد. در سوی دیگر ماجرا، دختری به نام یون چه-اوک قرار دارد که به همراه پدر خود به گیونگ سونگ می‌آید و به‌دنبال مادر خود می‌گردد. با کمی پرس‌وجو در شهر، متوجه می‌شود که باید به سراغ آقای همه چی‌دان برود. ته سانگ قبول می‌کند تا از یک طرف به‌دنبال مادر چه-اوک بگردد و از طرف دیگر هم این پدر و دختر، کاری را که ته سانگ به آن‌ها سپرده است، انجام دهند. سپهبد گاتو که قصد دارد به هر طریقی موقعیت خود را حفظ کند و اصلا دوست ندارد برچسب شکست روی ارتش ژاپن بخورد، دست به کارهایی غیرممکن می‌زند. او در تلاش است تا با استفاده از سرم خاصی که ایجاد کرده، ابرسربازی را خلق کند...


جون سو نی در نقش جونگ سو-این در سریال Parasyte: The Grey

سریال Parasyte: The Grey

سریال انگل: خاکستری

  • بازیگران: جون سو نی، کو کیو-هوان و لی جونگ-هیون
  • سال پخش: ۲۰۲۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت

خلاصه داستان: «انگل‌ها در میان ما پنهان هستند.» گروهی از موجودات انگلی مرموز از فضای بیرونی به روی زمین می‌افتند و شروع به استفاده از انسان‌ها به‌عنوان میزبان می‌کنند؛ آن‌ها را می‌کشند و کاملاً آن‌ها را به موجوداتی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کنند که می‌توانند سرشان را به هر چیزی تبدیل کنند. جونگ سو-این، یک صندوقدار در یک سوپرمارکت است که بعد از ساعت کاری مورد حمله یک مشتری مست قرار می‌گیرد؛ کسی که هنگام خرید با این دختر درگیر شده بود.


پوستر رسمی Hellbound

سریال Hellbound

سریال عازم جهنم

  • بازیگران: یو آه-این، کیم هیون جو و پارک جونگ-مین
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت

خلاصه داستان: داستانی در مورد موجودات اخروی که برای صدور فرمان و محکوم کردن افراد به جهنم ظاهر می‌شوند. این رویدادهای فراطبیعی باعث آشفتگی بزرگی می‌شوند و گروه مذهبی The New Truth را قادر می‌سازند تا نفوذ خود را افزایش دهند. بااین‌حال، چند نفر به فعالیت‌های آن مشکوک می‌شوند و شروع به تحقیق در مورد دخالت این گروه در رویدادهای مرموز می‌کنند. داستان این سریال در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ در کره جنوبی جریان دارد. این سریال به علت عملکرد فوق‌العاده خوب و موفقیت به‌شدت زیاد، برای فصل دوم هم تمدید شد اما فعلا خبری از زمان پخش آن منتشر نشده است.

منبع: zoomg-370747

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد