جستجو
رویداد ایران > استان ها > گلستان > مسابقه و جشنواره منطقه ای طعم امید 2/ طعم گردشگری با افراد تاثیرگذار دارای معلولیت

برگزاری رقابت گردشگری خوراک با مشارکت افراد دارای معلولیت:

مسابقه و جشنواره منطقه ای طعم امید 2/ طعم گردشگری با افراد تاثیرگذار دارای معلولیت

🔹 مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه‌ای «طعم امید ۲» با موضوع پخت غذاهای سنتی توسط افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار می‌شود.

 انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس و فدراسیون گردشگری خوراک بمنظور توانمندسازی جمعیت معلولان کشور با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طریق میزهای  گردشگری دسترس پذیر و خوراک با مشارکت بخش خصوصی، در نظر دارند نسبت به برگزاری مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه ای “ طعم امید2 ” با شعار "طعم گردشگری با افراد تاثیرگذار دارای معلولیت" در قالب طبخ غذاهای سنتی مبتنی بر فرهنگ خوراک استان های محور شمال کشور شامل گیلان،مازندران،گلستان و تهران اقدام نمایند.

در انتخاب استان های فوق فرهنگ و نوع غذاهای سنتی و بومی این استان ها مدنظر می باشد، یعنی افراد دارای معلولیت حائز شرایط از گروه های جسمی حرکتی، نابینایان و سندرم داون می بایست با طبخ غذاهای مورد نظر در مسابقه شرکت نمایند. 


مراحل ارزیابی اولیه استانی براساس فهرست غذاهای انتخابی متقاضیان در این 4 استان انجام می شود و نفرات اول برگزیده از هر یک از گروه های معلولیتی فوق در استان، به مسابقه نهایی راه پیدا می­ کنند. مجموعا 12 نفر برگزیده از چهار استان برای شرکت در مسابقه نهایی در تهران مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند و به 3 نفر برتر از گروه های معلولیتی جوایز بسیار نفیس نقدی مبلغ 100.000.000 ریال  اهدا خواهد شد. 

لطفا قبل از تکمیل فرم ثبت نام 
متن فراخوان و شرایط مسابقه را بدقت مطالعه فرمایید.



متن فراخوان


راه ارتباطی:
ایمیل
disabledgastronomy.festir@gmail.com
شماره تماس ( در ساعات اداری   9.00 صبح  -  16.00 )
09329339371


شرایط شرکت کنندگان :

غذاهای سنتی مورد ارزیابی:
طبخ صرفا یکی از غذاهای زیر با اعلام دو اولویت از آن ها هنگام ثبت نام توسط شرکت کنندگان، باید انجام شود و این غذاها در مسابقه مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند:
غذاهای بومی و محلی محور شمال و تهران:
 

استان گیلان: 
شامی لپه-  شیرین قورمه- کوکوی بادکوبه ای- ماهی فویج- اناربیج

استان مازندران:
آغوز کوکو -بشته واش-سوسه خورش- کئی خورشت -ملا قورمه

استان گلستان:
ماش پتی- -باسترمه -ترچین اسفناج-ترشی پلو- جوجه برشته

استان تهران :
آش برگک-سماق پلو-اشکنه شنبلیله-دم پختک - دمی زردک
 
معیارهای مورد ارزیابی :

تاریخ برگزاری:
مسابقه استانی: 

 مسابقه نهایی : 

فرم ثبت نام:

از علاقه مندان شرکت در این مسابقه دعوت می گردد، به منظور ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه حداکثر تا پایان ساعت اداری روز دوشنبه 15 مردادماه 1403 از طریق QR کد مندرج در پوستر یا لینک:
https://survey.porsline.ir/s/ZOtNhadl
اقدام نمایند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب