جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) به جای لیفان ۸۲۰ چه خودرویی بخریم؟

(تصاویر) به جای لیفان ۸۲۰ چه خودرویی بخریم؟

لیفان ۸۲۰ از جمله سدان های سایز متوسط چینی است که در اواسط دهه ۹۰ توسط کرمان موتور به بازار کشور عرضه شد. در این محتوا قصد داریم به خودروهای جدیدی که می توان به جای این سدان چینی خریداری کرد نگاهی بیندازیم.

کرمان موتور پس از بازگشت تحریم ها و قطع همکاری با هیوندای تصمیم گرفت تا به سراغ برندهای چینی رود. در اولین قدم ها، کرمانی ها به سراغ لیفان چین رفتند که در آن سال ها جزو پر تیراژ ترین برندهای چینی بود. پس از آنکه مدل ۵۲۰ این برند نتوانست به موفقیت چندانی برسد و پس از آن لیفان ۶۲۰ وارد ایران شد جای خالی یک سدان نسبتا لوکس و بزرگ در سبد کرمان موتور حس می شد. سرانجام در سال ۱۳۹۵ لیفان ۸۲۰ رسما وارد ایران شد تا به عنوان یک سدان لوکس چینی در آن سال ها در بازار عرض اندام کند. 

لیفان ۸۲۰ که بسیاری آن را کمری چینی نامیدند در همان ابتدای عرضه به ایران با استقبال زیادی روبرو شد اما رفته رفته با بروز برخی مشکلات تنها توانست حدود سه سال در بازار دوام آورد و خیلی زود از چرخه عرضه کنار گذاشته شد. حالا این سدان چینی را بسته به مدل و کارکرد در محدوده یک میلیارد تومان می توان تهیه کرد اما تا برخی خودروهای جدید تر هست چرا باید به سراغ این سدان کم طرفدار چینی رفت؟ از جمله معایب این خودرو خدمات پس از فروش بد، ایرادات برقی فراوان و کیفیت پایین متریال داخلی بوده و هستند. 

دنا پلاس توربو اتوماتیک صفر

فردا SX5 گزینه دیگری است که در رنج قیمتی یک لیفان ۸۲۰ کم کار البته آن هم به صورت کارکرده می توان یافت. SX5 در اصل کراس اووری خانوادگی از برند دانگ فنگ چین بوده که گروه خودروسازی فردا با نام خود در ایران آن را مونتاژ و عرضه کرده است. این خودرو نسبت به هموطنش، لیفان ۸۲۰ در کلاس دیگری حضور داشته که اتفاقا جزو محبوب ترین هاست و بنابراین از نظر جاداری و رانندگی بسیار از نماینده لیفان سرتر و بهتر است. 

همچنین فردا SX5 در بخش فنی به یک پیشرانه تنفس طبیعی مجهز شده و با اینکه قدرت و پرفورمنس بالایی ندارد اما به کیفیت افتضاح بنزین داخل هم حساس نبوده و استهلاک پایینی هم دارد. ضمنا امکانات نسبتا زیادی هم در این کراس اوور بزرگ قرار داشته که بسیار مورد پسند بازار است. البته از معدود نقاط ضعف این خودرو هم می توان به گیربکس CVT و پایداری نسبتا پایین در سرعت های بالا اشاره کرد. 

تارا اتوماتیک صفر

38

آریزو ۵ جدید را با آریزو ۵ FL اشتباه نگیرید چراکه آریزو ۵ جدید در اصل قبل از تیپ اسپرت یا همان FL به بازار عرضه شد که نسبت به نسخه های اولیه آریزو ۵ در بخش فنی، کابین و امکانات دستخوش تغییرات بزرگی شد. اگر به دنبال یک سدان چینی با امکانات خوب و پرفورمنس مناسب در رنج قیمتی یک میلیارد هستید آریزو ۵ جدید نسبت به لیفان ۸۲۰ گزینه عاقلانه تری است. البته که این خودرو را هم باید به صورت کارکرده در بازار تهیه کرد اما به هر حال نسبت به هموطن سالخورده‌اش ارزش خرید بالاتری دارد. 

آریزو ۵ جدید یا همان آریزو ۵ توربو در بخش فنی یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو با حدود ۱۵۰ اسب بخار را داشته که رانندگی خوبی را از خود به جا می گذارد اما به مراتب استهلاک بیشتری هم دارد. به غیر از این مورد از نظر آپشن ها، بروز بودن امکانات و البته کیفیت ساخت به مراتب از لیفان ۸۲۰ وضعیت بهتری دارد. لازم به ذکر است که آریزو ۵ جدید از نظر خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش نیز یک خودروی قابل قبول و مناسب است.

منبع: اسب بخار

منبع: faradeed-198733

برچسب ها
نسخه اصل مطلب