hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) به جای لیفان ۸۲۰ چه خودرویی بخریم؟

(تصاویر) به جای لیفان ۸۲۰ چه خودرویی بخریم؟

لیفان ۸۲۰ از جمله سدان های سایز متوسط چینی است که در اواسط دهه ۹۰ توسط کرمان موتور به بازار کشور عرضه شد. در این محتوا قصد داریم به خودروهای جدیدی که می توان به جای این سدان چینی خریداری کرد نگاهی بیندازیم.

کرمان موتور پس از بازگشت تحریم ها و قطع همکاری با هیوندای تصمیم گرفت تا به سراغ برندهای چینی رود. در اولین قدم ها، کرمانی ها به سراغ لیفان چین رفتند که در آن سال ها جزو پر تیراژ ترین برندهای چینی بود. پس از آنکه مدل ۵۲۰ این برند نتوانست به موفقیت چندانی برسد و پس از آن لیفان ۶۲۰ وارد ایران شد جای خالی یک سدان نسبتا لوکس و بزرگ در سبد کرمان موتور حس می شد. سرانجام در سال ۱۳۹۵ لیفان ۸۲۰ رسما وارد ایران شد تا به عنوان یک سدان لوکس چینی در آن سال ها در بازار عرض اندام کند. 

22

23

لیفان ۸۲۰ که بسیاری آن را کمری چینی نامیدند در همان ابتدای عرضه به ایران با استقبال زیادی روبرو شد اما رفته رفته با بروز برخی مشکلات تنها توانست حدود سه سال در بازار دوام آورد و خیلی زود از چرخه عرضه کنار گذاشته شد. حالا این سدان چینی را بسته به مدل و کارکرد در محدوده یک میلیارد تومان می توان تهیه کرد اما تا برخی خودروهای جدید تر هست چرا باید به سراغ این سدان کم طرفدار چینی رفت؟ از جمله معایب این خودرو خدمات پس از فروش بد، ایرادات برقی فراوان و کیفیت پایین متریال داخلی بوده و هستند. 

دنا پلاس توربو اتوماتیک صفر

24

25

26

دنا پلاس توربو اتومات در محدوده قیمتی یک لیفان ۸۲۰ کارکرده به صورت صفر کیلومتر حضور دارد که از بسیاری نقاط نسبت به سدان چینی برتری دارد. شاید تنها نقاط ضعف دنا پلاس نسبت به لیفان ۸۲۰ فضای محدود در ردیف عقب و وجود برخی ایرادات مونتاژی و فنی باشد. دنا پلاس توربو اتوماتیک که یکی از قوی ترین سدان های ملی محسوب می شود یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین خودروهای بازار بوده که با وجود بروز برخی مشکلات اما همچنان ارزش خرید بالاتری نسبت به این سدان چینی دارد. 

دنا پلاس توربو اتوماتیک در بخش فنی به پیشرانه EF7 توربو مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. با اینکه پیشرانه این خودرو توربوشارژ بوده و به کیفیت بنزین حساس است اما بخاطر دارا بودن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بروز سواری خوبی دارد. ضمن اینکه امکانات قابل قبولی هم در این محصول آبی پوشان جاده مخصوص وجود دارد. همچنین بازار بسیار بهتری هم نسبت به لیفان ۸۲۰ دارد. 

فردا SX5 کارکرده

27

28

29

فردا SX5 گزینه دیگری است که در رنج قیمتی یک لیفان ۸۲۰ کم کار البته آن هم به صورت کارکرده می توان یافت. SX5 در اصل کراس اووری خانوادگی از برند دانگ فنگ چین بوده که گروه خودروسازی فردا با نام خود در ایران آن را مونتاژ و عرضه کرده است. این خودرو نسبت به هموطنش، لیفان ۸۲۰ در کلاس دیگری حضور داشته که اتفاقا جزو محبوب ترین هاست و بنابراین از نظر جاداری و رانندگی بسیار از نماینده لیفان سرتر و بهتر است. 

همچنین فردا SX5 در بخش فنی به یک پیشرانه تنفس طبیعی مجهز شده و با اینکه قدرت و پرفورمنس بالایی ندارد اما به کیفیت افتضاح بنزین داخل هم حساس نبوده و استهلاک پایینی هم دارد. ضمنا امکانات نسبتا زیادی هم در این کراس اوور بزرگ قرار داشته که بسیار مورد پسند بازار است. البته از معدود نقاط ضعف این خودرو هم می توان به گیربکس CVT و پایداری نسبتا پایین در سرعت های بالا اشاره کرد. 

تارا اتوماتیک صفر

30

31

32

تارا دیگر سدان ملی ایران خودرو بوده که تیپ اتوماتیک آن در همین محدوده قیمتی حضور دارد. تارا هم دقیقا مانند لیفان ۸۲۰ محصولی سدان با سایز متوسط بوده و از این نظر با رقیب چینی در بخش کابین فضای نسبتا برابری دارد. اما چه مواردی سبب می شوند تا تارا اتوماتیک نسبت به لیفان ۸۲۰ ارزش خرید بالاتری داشته و گوی و میدان را از این سدان نسبتا قدیمی چینی بگیرد؟ 

تارا اتوماتیک با دارا بودن خدمات پس از فروش قابل قبول در سراسر کشور و همچنین پلتفرم بروزتر سبب می شود تا ۸۲۰ را به راحتی کنار بزند. ضمن اینکه امکاناتی به مراتب بیشتر و بروزتر از لیفان را در خود جا داده و همچنین هماهنگی میان گیربکس و موتور نیز بهتر از لیفان است. البته که کیفیت مونتاژ سدان ملی نسبت به لیفان ۸۲۰ پایین تر بوده اما بازار خرید و فروش بسیار بهتری نسبت به لیفان ۸۲۰ دارد. 

ام وی ام X33 کراس اتوماتیک صفر

33

34

35

36

ام وی ام‌ یا در واقع همان مدیران خودرو که سال هاست به مونتاژ و عرضه محصولات مختلفی از برند چری چین مشغول است اخیرا با معرفی کراس اووری اقتصادی سید محصولاتش را گسترده تر کرده است. ام وی ام X33 کراس که بر روی پلتفرم X22 ساخته شده نام این محصول جدید مدیران خودروست که در بازه قیمتی حدود یک میلیارد حضور دارد. ام وی ام X33 کراس از نظر قیمتی با یک لیفان ۸۲۰ کم کار در یک رده بوده اما به مراتب ارزش خرید بالاتری دارد و شاید تنها نقطه ضعفش در مقابل خودروی رقیب به مشخصات فنی باز گردد. 

ام وی ام‌ X33 کراس اتوماتیک در بخش فنی به یک‌ پیشرانه ۱ لیتر ۳ سیلندر توربوشارژ مجهز شده و با اینکه قدرت و گشتاور نسبتا قابل قبولی را از خود ارائه می دهد اما هم استهلاک نسبتا بالایی بخاطر سیستم توربو دارد و هم به دلیل دارا بودن گیربکس CVT چندان لذت رانندگی ندارد. اما در مقابل از نظر امکانات و سبک طراحی کاملا یک خودروی جدید و بروز محسوب شده و همچنین برای رانندگی در شهر هم به دلیل ابعاد جمع و جور مناسب است. در بخش خدمات پس از فروش و بازار دست دوم نیز یک گزینه قابل قبول و قابل اعتماد است. 

آریزو ۵ جدید کارکرده

 

37

38

آریزو ۵ جدید را با آریزو ۵ FL اشتباه نگیرید چراکه آریزو ۵ جدید در اصل قبل از تیپ اسپرت یا همان FL به بازار عرضه شد که نسبت به نسخه های اولیه آریزو ۵ در بخش فنی، کابین و امکانات دستخوش تغییرات بزرگی شد. اگر به دنبال یک سدان چینی با امکانات خوب و پرفورمنس مناسب در رنج قیمتی یک میلیارد هستید آریزو ۵ جدید نسبت به لیفان ۸۲۰ گزینه عاقلانه تری است. البته که این خودرو را هم باید به صورت کارکرده در بازار تهیه کرد اما به هر حال نسبت به هموطن سالخورده‌اش ارزش خرید بالاتری دارد. 

آریزو ۵ جدید یا همان آریزو ۵ توربو در بخش فنی یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو با حدود ۱۵۰ اسب بخار را داشته که رانندگی خوبی را از خود به جا می گذارد اما به مراتب استهلاک بیشتری هم دارد. به غیر از این مورد از نظر آپشن ها، بروز بودن امکانات و البته کیفیت ساخت به مراتب از لیفان ۸۲۰ وضعیت بهتری دارد. لازم به ذکر است که آریزو ۵ جدید از نظر خدمات پس از فروش و بازار خرید و فروش نیز یک خودروی قابل قبول و مناسب است.

منبع: اسب بخار

منبع: faradeed-198733

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد