جستجو
رویداد ایران > رویداد > علمی > خلبانان جنگنده «اف-۲۲ رپتور» چگونه انتخاب می شوند؟

خلبانان جنگنده «اف-۲۲ رپتور» چگونه انتخاب می شوند؟

اگر دوست دارید بدانید که خلبان جنگنده شدن به چه چیزهایی نیاز دارد یا تا به حال از خود پرسیده اید که “چه مدت طول می کشد تا یک خلبان جنگنده شوم” یا “آیا برای خلبان شدن پیر شده ام” یا ” برای خلبان شدن باید قدم چقدر باشد” این مقاله به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهد داد و مراحل تبدیل شدن به یک خلبان F-22 رپتور در نیروی هوایی ایالات متحده را شرح می دهد.

چه بعد از تماشای فیلم های پرفروش حماسی هالیوودی مانند تاپ گان، شرکت در نمایشگاه های هوایی بلند پروازانه، یا ساختن مدل های چوبی در دوران کودکی، تبدیل شدن به یک خلبان جنگنده برای خیلی ها یک رویاست، هرچند که این آرزو تنها برای عده ای معدود محقق می شود. مسیر رسیدن به کابین یک هواپیمای جنگنده به همان اندازه که چالش برانگیز است، ارزشمند نیز هست، مسیری که طوری طراحی شده تا خلبانان مشتاق را به نهایت توان خود و فراتر از آن سوق دهد.

اگر دوست دارید بدانید که خلبان جنگنده شدن به چه چیزهایی نیاز دارد یا تا به حال از خود پرسیده اید که “چه مدت طول می کشد تا یک خلبان جنگنده شوم” یا “آیا برای خلبان شدن پیر شده ام” یا ” برای خلبان شدن باید قدم چقدر باشد” این مقاله به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهد داد و مراحل تبدیل شدن به یک خلبان F-22 رپتور در نیروی هوایی ایالات متحده را شرح می دهد.

مدرک دانشگاهی ندارید، مشکلی نیست!

کسانی که از قبل مدرک لیسانس ندارند دو گزینه برای دریافت جواب پذیرش به عنوان افسر در نیروی هوایی ایالات متحده دارند:

    آکادمی نیروی هوایی (AFA)
  • نیروهای آموزش افسران ذخیره (ROTC)

آکادمی نیروی هوایی یک دوره چهار ساله است که در کلرادو اسپرینگز، کلرادو واقع شده است. در اینجا، دانشجویان دانشکده افسری بدون هیچ هزینه ای مدرک لیسانس گرفته و به عنوان افسر در نیروی هوایی ایالات متحده پذیرفته می شوند. از آنجایی که AFA یک موسسه نظامی است، این برنامه نسبت به کالج سنتی سخت تر و رسمی تر است، در حالی که حواس‌پرتی کمتر می‌تواند تمرکز و عملکرد تحصیلی را بهبود بخشد. از نظر آماری، حضور در AFA بهترین مسیر برای خلبان شدن در نیروی هوایی ایالات متحده است.

کسانی که از قبل دارای مدرک لیسانس هستند، باید برای یک فرصت خلبانی در مدرسه آموزش افسری (OTS)، برنامه ای نه و نیم هفته ای در Maxwell AFB در آلاباما، درخواست دهند. پذیرش در OTS به این معنی است که به متقاضی یک فرصت خلبانی اختصاص داده می شود، اگرچه نوع هواپیمایی که خلبان آن خواهند شد، تا مدت ها بعد در دوره آموزش خلبانی در نیروی هوایی ایالات متحده نامشخص باقی می ماند؛ موضوعی که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

نمره بالا در امتحانات

علاوه بر کسب رتبه ها و امتیازات آکادمیک بالا در سراسر دوران کالج، خلبانان امیدواری که در OTS، AFA یا ROTC شرکت می کنند، باید در آزمون صلاحیت افسر نیروی هوایی (AFOQT) و آزمون مهارت های هوانوردی پایه (TBAS) شرکت کنند. آزمون AFOQT واجد شرایط بودن فرد برای رشته شغلی نیروی هوایی را تعیین می کند. کسانی که می خواهند خلبان (یا ناوبر) باشند باید در بخش های خاصی از این آزمون حداقل امتیاز تعیین شده را کسب کنند. علیرغم نامش، TBAS آزمونی برای مهارت های واقعی پرواز نیست (به یاد داشته باشید، تجربه پرواز قبلی لازم نیست) بلکه آگاهی فضایی، توانایی های چندوظیفه ای و مهارت های روانی حرکتی را آزمایش می کند.

منابع برای کمک به آمادگی برای آزمون های AFOQT و TBAS به صورت آنلاین در دسترس هستند. مجموع نمرات AFOQT و TBAS هر دانشجو به یک نمره روش انتخاب کاندید خلبانی (PCSM) منتهی می شود، که استعداد هوانوردی را اندازه گرفته و به عنوان پیش بینی کننده موفقیت در دوره آموزش خلبانی در مقطع کارشناسی (UPT) عمل می کند.

تبریک می گوییم، شما در آموزش خلبانی نیروی هوایی ایالات متحده پذیرفته شده اید!

داوطلبانی که رتبه بالا و مناسبی در کلاس خود کسب کرده و امتیاز لازم در PCSM را بدست آورند، در برنامه آموزش خلبانی نیروی هوایی پذیرفته شده و برای شرکت در دوره آموزش اولیه پرواز (IFT) در Pueblo اعزام می شوند.

آزمایش و عملکرد پرواز در طول فاز ۲ امتیاز سیستم انتخاب انتصاب شایستگی خلبان (MASS) را تعیین می کند که رتبه دانشجویان را در کلاس و انتخاب مسیر فاز ۳ بعدی بر اساس آن ارائه خواهد شد. این یک فرآیند بسیار رقابتی است، بنابراین داشتن عملکردی در بالاترین سطح در سراسر فازهای ۱ و ۲ برای خلبان شدن حیاتی است. امتیاز MASS یک خلبان با استفاده از تفکیک زیر حاصل می شود.

پس از اتمام فاز ۲، نمرات MASS دسته بندی شده و خلبانان در کلاس خود رتبه بندی می شوند. هر چه یک خلبان در کلاس خود رتبه بالاتری داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که در فاز ۳ بهترین مسیر شغلی را دریافت کند که همان خلبانی هواپیماهای جنگنده است.

در طول این مدت، خلبانان این فرصت را خواهند داشت که یک فرم موسوم به “برگه آرمانی” (dream sheet) را پر کنند، که در آن نوع هواپیمای جنگنده/بمب افکن را به ترتیب ارجحیت و تمایل بیشتر به هدایت آن فهرست کرده اند. کسانی که مایل به پرواز با F-22 Raptor هستند طبیعتاً F-22 را در صدر فهرست قرار می دهند، اما این کار تبدیل شدن به خلبان F-22 را تضمین نمی کند. یک بار دیگر، انتخاب نوع هواپیما بر اساس شایستگی و رتبه بندی طبقاتی که با نمره MASS فاز ۳ افسران تعیین می شود، مشخص خواهد شد. برای پذیرفته شدن در مسیر خلبانی F-22، یک خلبان باید دوره اش را در میان برترین دانشجویان کلاس به پایان رسانده و بالاترین نمرات را دریافت کند.

شانس جلو افتادن در رقابت

خلبانان مشتاق F-22 می توانند با ثبت درخواست برای واحدهای ویژه USAF Reserve (USAFR) یا گارد ملی (USANG) که با F-22 پرواز می کنند، احتمال پذیرفته شدن خود برای خلبانی F-22 را افزایش دهند. با این حال، خلبانان USAFR و ANG باید در همان دوره آموزشی شرکت کرده و همانند خلبانان نیروی هوایی ذیل سیستم رتبه بندی بر اساس امتیاز کلاسی بسیار رقابتی MASS قرار می گیرند. بنابراین، خلبانانی که مسیرهای USAFR یا ANG را انتخاب می‌کنند، ممکن است در کلاس خود به رتبه بالایی (به اندازه کافی بالا) دست نیافته باشند تا حکم خلبانی هواپیمای F-22 را دریافت کنند، که احتمالاً آن ها را در معرض انتخاب هایی ناخوشایند قرار می دهد.

واحدهای USAFR و ANG زیر با F-22 Raptor پرواز می کنند:

این فازها طوری طراحی شده که خلبانان را از ندانستن هیچ چیز در مورد این هواپیما به فارغ التحصیلی و تبدیل شدن به خلبانان حرفه ای عرصه برتری هوایی تبدیل می کند.

در حالی که تکمیل دوره آموزش خلبانی F-22 دستاورد بزرگی است که سزاوار احساس غرور و تمایز قابل توجهی است، برای کسانی که رویای بهترین بودن را در سر می پرورانند، تنها آغاز راه است. برای آنها، آموزش تازه آغاز شده است، زیرا آنها به مدرسه سلاح های نیروی هوایی ایالات متحده (USAFWS)، نسخه نیروی هوایی برای مدرسه سلاح های جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده (تاپ گان) خواهند رفت.

39_11zon (26)

پس از فارغ التحصیلی از USAFWS، خلبانان به عنوان افسران تسلیحات و مربیان پیشرفته ظاهر می شوند و اسکادران های F-22 Raptor را در میدان نبرد هدایت می کنند و به تصمیم گیرندگان نظامی سطح بالای ایالات متحده، پشتیبانی استراتژیک و تاکتیکی ارائه می دهند.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-194727

برچسب ها
نسخه اصل مطلب