hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال

بیوگرافی بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال

بیوگرافی بهادر زمانی و همسرش را با اطلاعاتی از خانواده، سن، قد، اینستاگرام، نسبت وی با مصطفی زمانی، مصاحبه و معرفی فیلم و سریال های وی را با عکس آورده ایم.

بهادر زمانی(Bahadur Zamani) بازیگر و کارگردان است که این روزها در جدیدترین اثرش در شبکه نمایش خانگی با سریال قطب شمال به کارگردانی امین محمودی یکتا با نقش همایون خوش می درخشد.

بهادر بازیگری را در سال 1384 با فیلم جنایت و جنحه به کارگردانی حمیدرضا محسنی آغاز کرد اما در سال 1384 با ایفای نقش حضرت عباس و مخالفت علما به خاطر انتشار چهره در فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش به شهرت رسید.وی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و فیلمسازی نیز فعال است و به تازگی نخستین تجربه خود را در زمینه فیلمسازی با ساخت فیلم سینمایی «برکه خاموش» به مرحله پایانی فیلمبرداری رسانده است.

وی در آثاری چون «تنهایی لیلا»، «جان لیلی»، « گیت»، «کرگدن»، «یاور»، «چشمان اسماعیل» و...به ایفای نقش پرداخته است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی بهادر زمانی و همسرش را در اختیار شما قرار دهیم.

بهادر زمانی
بهادر زمانی بازیگر

بهادر زمانی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

بهادر زمانی

تاریخ تولد

۱۸ آذر ۱۳۶۳

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر و کارگردان

نماد ماه تولد

قوس

مشخصات فیزیکی

قد

188 سانتی متر

وزن

حدود 95 کیلو

رنگ چشم

عسلی

رنگ مو

بلوند

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

تاریخ ازدواج

1394

نام فرزندان (سال تولد)

یک دختر

مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

رشته کارگردانی سینما- صنعت گردشگری و توریسم

مدرک

کارشناسی

بهادر زمانی
عکس های بهادر زمانی

بیوگرافی کامل بهادر زمانی

کودکی و اوایل زندگی

 بهادر زمانی در روز یکشنبه ۱۸ آذر 1363(سال موش) مصادف با 9 دسامبر سال 1984 میلادی و 15 ربیع الاول سال 1405هجری قمری در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 40 سال سن دارد. نماد ماه این بازیگر قوس است و متولدین آذر افرادی سرزنده، پرتحرک، عاشق تعلیم و تربیت، خوش قلب، دوست داشتنی و علاقه‌مند به مسافرت و گردش هستند.

قد بهادر زمانی 188 سانتی متر است و حدودا 98 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این بازیگر خوش چهره می توان به چشم عسلی، موی بلوند و راست دست بودن اشاره کرد.

بهادر زمانی
کودکی بهادر زمانی

 خانواده

خانواده بهادر زمانی مشخص نیست چند نفره است و اطلاعاتی از تعداد خواهر و برادر، شغل پدر و مادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست و اگر به صفحه شخصی این بازیگر در اینستاگرام سری بزنید متوجه می شوید که تاکنون عکسی از خانواده اش منتشر نکرده است.

تحصیلات

تحصیلات بهادر زمانی در مقطع کارشناسی در رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینماگران جوان و در رشته صنعت گردشگری و توریسم است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت بهادر زمانی در بازیگری در سال 1384 در سن 21 سالگی با فیلم «جنایت و جنحه» به کارگردانی حمیدرضا محسنی آغاز شد اما در سال 1384 در سن 24 سالگی به صورت اتفاقی از طریق دوستی در فراخوان بازیگری فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش حاضر شد و با ایفای نقش حضرت عباس به شهرت رسید.او علاوه بر بازیگری تاکنون چند فیلم کارگردانی کرده است و در گرافیک و موسیقی تا نویسندگی فعالیت دارد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات بهادر زمانی را می توان از عکس های که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد فهمید که به بازیگری،کارگردانی و حوزه موسیقی علاقه دارد، عاشق سفر و طبیعت گردی است، ورزش های چون بیلیارد و بدنسازی را انجام می دهد.مجسمه و طراحی تابلوهای ۳ بعدی نیز انجام می دهد.

بهادر زمانی بهادر زمانی و همسرش

بهادر زمانی و همسرش، بیوگرافی بهادر زمانی و همسرش، عکس همسر بهادر زمانی و...از مواردی است که در موتور جست و جو گوگل سرچ شده است اما در پاسخ به این سوال که وی مجرد است یا متاهل باید بگوییم که وی در سال 1394 در سن 31 سالگی ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک دختر می باشد اما تاکنون عکسی از همسر و دخترش در صفحه اینستاگرام خود منتشر نکرده است.

بهادر زمانی
عکس بهادر زمانی و همسرش
بهادر زمانی
بهادر زمانی و دخترش

 اینستاگرام بهادر زمانی

اینستاگرام بهادر زمانی به آدرس bahadorzamani.official است که 47.7 هزار فالور دارد، 211 صفحه را دنبال می کند و تاکنون 49 پست بارگذاری کرده است. این بازیگر در آگوست سال 2014 صفحه شخصی خود را در اینستاگرام ایجاد کرد. اولین پست وی در تاریخ 26 ژولای سال 2022 مصادف با 4 مرداد سال 1401 بارگذاری شده است.بازیگراین چون فرزاد فرزین، امیرحسین فتحی و...صفحه وی را دنبال می کنند.

     

بهادر زمانی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

bahadorzamani.official

وبسایت

ویکی پدیا بهادر زمانی

فیلم های بهادر زمانی

رستاخیز

رستاخیز عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۸۹–۱۳۸۸ است. بهادر زمانی در رستاخیز با ایفای نقش عباس بن علی به شهرت رسید و با بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهنام تشکر و..هم بازی شد.

بهادر زمانی در سال 1387 در سن 24 سالگی از طریق دوستی در فراخوان بازیگری حاضر شد و در نهایت بعد از یک ماه تست و نمونه گریم برای نقش حضرت عباس انتخاب شد اما برای ایفای این نقش بارها تهدید به مرگ شده است.

بهادر زمانی در نقش حضرت عباس
بهادر زمانی در نقش حضرت عباس

تنهایی لیلا

تنهایی لیلا یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 1394 است.بهادر زمانی در تنهایی لیلا نقش روحانی به اسم رضا را به عهده داشت و با بازیگرانی چون مینا ساداتی، بهروز شعیبی، برزو ارجمند، حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو و... هم بازی شد.

کرگدن

کرگدن اولین تجربه بهادر زمانی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده است که نقش پویا سرمدی را به عهده داشت و با ستارگانی چون مصطفی زمانی، سارا بهرامی، هدی زین‌العابدین، بانیپال شومون، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها، مهدی کوشکی، ستاره پسیانی و الهام کردا هم بازی شد.

یاور

یاور یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مشترک سعید سلطانی و اصغر نعیمی محصول سال ۱۴۰۰ است که بهادر زمانی نقش علیرضا طواف زاده را ایفا کرد و با  داریوش ارجمند، محمد حاتمی، ارسلان قاسمی، شبنم فرشادجو، اسماعیل محرابی، شیوا خنیاگر هم بازی شد.

بهادر زمانی در سریال یاور
بهادر زمانی در سریال یاور
بهادر زمانی در سریال یاور
عکس بهادر زمانی در سریال یاور

قطب شمال

قطب شمال دومین تجربه بازی بهادر زمانی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی امین محمودی یکتا است که نقش همایون نامزد ارغوان را ایفا می کند و با فرزاد فرزین،  آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر هم بازی شد.

بهادر زمانی در قطب شمال
بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در قطب شمال
بهادر زمانی در قطب شمال
بهادر زمانی در سریال قطب شمال

 لیست آثار

نام

سال

توضیحات

تله فیلم چشمان اسماعیل

1386

کارگردان: کاظم راست‌گفتار
بازیگران: لیندا کیانی، آرش مجیدی

فیلم رستاخیر

1390

نقش عباس بن علی
کارگردان: احمدرضا درویش
بازیگران: پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی

فیلم کوتاه سایاچی

1390

کارگردان

فیلم کوتاه Fact

1391

کارگردان

فیلم کوتاه Over Game

1392

کارگردان

کارگردان

1393

کارگردان

سریال تنهایی لیلا

1394

 نقش رضا

کارگردان: محمد حسین لطیفی
بازیگران: مینا ساداتی، بهروز شعیبی

فیلم سینمایی میرقاسم

1396

کارگردان

فیلم سینمایی جان لیلی

1397

کارگردان: کرامت پور شهسواری
بازیگران: امین ایمانی. فریده دریامج

فیلم سینمایی گیت

1397

کارگردان: علیرضا جوان

سریال کرگدن

1398

نقش پویا سرمدی

کارگردان: کیارش اسدی‌زاده
بازیگران:  مصطفی زمانی، سارا بهرامی

فیلم سینمایی برکه

1399

کارگردان

سریال یاور

1400

نقش علیرضا طواف زاده
کارگردان: سعید سلطانی و اصغر نعیمی
بازیگران: داریوش ارجمند، محمد حاتمی

سریال قطب شمال

1402

نقش همایون

کارگردان: امین محمودی یکتا
بازیگران: فرزاد فرزین،  آناهیتا درگاهی

عکس های اینستاگرام بهادر زمانی

11 حقیقت جالب درباره بهادر زمانی

  1. صفحه اینستاگرام وی تیک آبی دارد.
  2. صفحه ویکی پدیا بهادر زمانی هنوز ایجاد نشده است.
  3. بهادر زمانی با مصطفی زمانی هیچ نسبت فامیلی با هم ندارند و تنها همکار می باشند.
  4. از بهمن ماه سال ۸۸ با فراهم شدن شرایط چهره و تمرینات ورزشی سخت جلوی دوربین فیلم رستاخیر رفت که در سال ۱۳۹۱ به پایان رسید.
  5. مخالفت علما با اکران فیلم رستاخیز به دلیل انتشار چهره حضرت عباس (ع) این بازیگر را بیشتر به شهرت رساند.
  6. بهادر زمانی به خاطر بازی نقش حضرت عباس (ع)تهدید به مرگ شد.
  7. او درباره وردش به بازیگری می گوید: من به دلیل علاقه به هنر وارد سینما شدم نه به خاطر اینکه بخواهم بچه معروف بازی دربیاورم و هر دقیقه اخبارم در شبکه های مجازی باشد.
  8. این بازیگر در مورد فعالیت اجتماعی و اظهار نظرهای بازیگرانی چون پرویز پرستویی، امیر جعفری و حمید فرخ نژاد در مورد مسائل روز انتقاد می کند و می گوید: در شان آنها نیست در مسائل سیاسی دخالت کند !
  9. او درباره عادل فردوسی پور می گوید: او و برنامه نود باید چند سال پیش می رفت چون این برنامه دیگر فوتبالی نبود.
  10. بهادر زمانی در به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا حضور نداشته است.
  11. بهادر زمانی در جیران به کارگردانی حسن فتحی بازی نکرده است.
بهادر زمانی
بهادر زمانی بازیگر

 مصاحبه بهادر زمانی

مصاحبه بهادر زمانی بسیار کم است و در ادامه آخرین گفت و گوی وی را با خبرگزاری مهر در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ می خوانید:

بهادر زمانی کارگردان و بازیگر سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت فیلم بلند داستانی «برکه خاموش» به کارگردانی خود، توضیح داد: این پروژه به سرانجام رسیده و از حدود یک ماه پیش، ارسال آن به جشنواره‌های خارجی و برنامه‌ریزی برای پخش بین‌الملل آن را آغاز کرده‌ایم. فعلاً برنامه‌ای برای پخش این فیلم در داخل کشور نداریم و در این زمینه صحبت‌هایی با گروه «هنروتجربه» داشته‌ایم اما همه چیز را منوط به سطح موفقیت فیلم در جشنواره‌های خارجی کرده‌ایم. بعد از حضورهای جشنواره‌ای برای اکران آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

این بازیگر سینما که به تازگی به عرصه کارگردانی ورود کرده است، درباره علایق و اولولیت‌های خود برای ادامه کار حرفه‌ای در سینما گفت: «برکه خاموش» اولین تجربه کارگردانی من در حوزه فیلم بلند محسوب می‌شود. پیش از این یک مستند داستانی بلند را هم با تهیه‌کنندگی هومن کبیری کار کرده بودم که تقریباً یک پروژه سفارشی بود و بعدها هم در قالب یک مینی‌سریال به نام «میرقاسم» پخش شد. «برکه خاموش» اما اولین فیلم بلند داستانی من است. ورود من به سینما و اساساً تحصیلات من در حوزه کارگردانی است و از روز اول هم به‌دنبال کارگردانی بودم اما در ادامه مسیرم چند اتفاق باعث شد که بازیگری را هم تجربه کنم.

وی افزود: شرایط فیلمسازی برای یک کارگردان جوان که به هیچ ارگانی هم وصل نیست، بسیار سخت است. اینکه یک تهیه‌کننده باسابقه بخواهد به یک فیلمساز جوان اعتماد کند، واقعاً به‌سختی اتفاق می‌افتد و معمولاً فرصت ریسک در همه زمینه‌ها در کشور ما محدود است. باوجود تمام شعارهای جوان‌گرایی که مطرح می‌شود، اعتماد به جوانان بسیار کم است و عموم جوان‌هایی هم که به این میادین ورود می‌کنند، به دلیل نبود همین اعتماد از سوی اطرافیان، معمولاً موفق نمی‌شوند و انگشت اتهام هم به سمت نسل جوان گرفته می‌شود.

زمانی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر دیده‌ایم که خیلی فیلمسازان جوان وارد میدان شده‌اند و چه فیلم‌های خوبی هم ساخته‌اند. این کارگردانان جوان کارهای نویی را انجام دادند که خیلی از فیلمسازان باسابقه ما هم آن را انجام نداده بودند. من هم با شرایط بسیار سختی توانستم موقعیت مناسب برای ساخت اولین فیلمم را فراهم کنم. این سختی را فیلمسازان جوانی که می‌خواهند به‌صورت مستقل وارد عرصه فیلمسازی شوند، متوجه می‌شوند. اینکه امروز فیلمم از کارشناسان نظرات مثبتی دریافت می‌کند، برایم بسیار حائز اهمیت است. پیش از این فیلم‌های کوتاهی ساخته بودم که برای هیچ جشنواره‌ای ارسال نکردم چرا که از ابتدا هدفم ساخت فیلم بلند بود و آن کارها را به‌عنوان تمرین برای ورود به سینمای بلند می‌دانستم.

وی ادامه داد: ترجیح اصلی من برای ادامه فعالیت در سینما، فیلمسازی است. البته مردم امروز من را بیشتر به‌واسطه بازیگری می‌شناسند تا کارگردانی و نمی‌خواهم این ثروتی که در این حوزه به دست آورده‌ام را هم به همین سادگی از دست بدهم. در مجموع سعی می‌کنم در آثاری بازی کنم که کارگردانش می‌داند به‌دنبال چیست و به تعبیری دغدغه مشخص دارد نه اینکه فیلمسازی برایش یک کار صرفاً فرمایشی باشد.

بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش درباره اکران اینترنتی این فیلم سینمایی پس از سال‌ها وقفه در زمینه عرضه عمومی این فیلم و تأثیر آن بر پیشنهاد نقش‌های جدید برای بازیگری هم گفت: اواخر اسفندماه این فیلم بالاخره به اکران آنلاین رسید. با توجه به همزمانی با تعطیلات نوروز چندان انتظار نداشتم با واکنش سریع اهالی سینما مواجه شوم. در عین حال در شرایطی هم هستیم که کارگردانانی که پرکار هستند و هر سال یا هر دو سال یک فیلم می‌سازند، ترجیح می‌دهند با عوامل آشنای خودشان کار کنند و خیلی سخت به ورود چهره‌های جدید تن می‌دهند. چند سال پیش اگر این فیلم اکران می‌شد شاید با پیشنهادات بیشتری مواجه می‌شدم اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده است.

وی در عین حال مطرح کرد: «رستاخیز» یک پروژه چند میلیون دلاری بود که واقعاً انتظار نداشتیم چنین سرنوشتی در زمان اکران پیدا کند. احساس ما این بود که در زمان اکران فیلم، سراسر کشور پر از پوسترها و بیلبوردهای این فیلم و آنونس‌های متعدد آن در تلویزیون و فضای مجازی پخش می‌شود. از طرفی ناراحتم که پس از این همه سال، این فیلم اینقدر مظلومانه پخش شد و از طرف دیگر خوشحالم که به‌دلیل حساسیت‌های موجود روی نقش خودم، این فیلم بالاخره پخش شد. اگر این فیلم به‌صورت گسترده پخش و در دسترس همه قرار می‌گرفت، شاید بخشی از حواشی به‌خصوص برای شخص من، مجدد تکرار می‌شد.

زمانی درباره اینکه اولین نقش‌آفرینی‌اش در سینما با تأخیر دیده می‌شود هم اظهار کرد: واقعیت این است که کارهای خدا عجیب و غریب است و نمی‌توانم هیچ اتفاقی را دلیل بر اتفاق دیگری بدانم. همین امروز بازیگرانی هستند که با یک تجربه پیش‌پاافتاده خیلی زود در عرصه بازیگری جا می‌افتند و برخی حتی به‌نظرم آنقدر پرکار می‌شوند که وقت خواب هم انگار ندارند! البته که خداراشکر و ان‌شالله برای همه اینگونه باشد. اما از طرف دیگر می‌بینیم بازیگران خیلی خوبی را که هر چند سال یک بار و گویی به‌زور فرصت نقش‌آفرینی پیدا می‌کنند. شرایط به نظر نرمال نیست و شاید اگر «رستاخیز» همان ۱۰ سال پیش اکران می‌شد، برای من اتفاقات متفاوتی می‌افتاد اما سینمای امروز ما خیلی پیرو قواعد و معیارهای سفت و سخت نیست. خود من هم در فیلمسازی از این قاعده مستثنی نیستم و در انتخاب‌هایم متوجه ملاحظات روز هستم. به همین دلیل انتظار چندانی از همکارانم ندارم که با پیشنهادهای متنوع سراغ من بیایند. در عین حال چند پیشنهاد سریالی و سینمایی دارم که ان‌شالله آنچه خیری در آن باشد را سراغش خواهم رفت.

مصاحبه بهادر زمانی با زیروبم

عکس بهادر زمانی

 

پرسش های متداول

ایا بهادر زمانی ازدواج کرده؟
بله در سال 1394 ازدواج کرده و یک دختر دارد.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی و عکس های بهادر زمانی را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر از تئاتر تا شهرت با حواشی و عکس و بیوگرافی روح‌الله زمانی از کودک کار تا بازیگری و شهرت با عکس را بخوانید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر خوش چهره هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری وی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد