جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سپاه خواف در 25 عرصه به یاری مستضعفان شتافت

سپاه خواف در 25 عرصه به یاری مستضعفان شتافت

فرمانده سپاه ناحیه خواف اظهار کرد: سپاه و بسیجیان این شهرستان، طی سال جاری در 25 عرصه به یاری مستضعفان رفتند.

خواف ناهید بخششی پایگاه خبری رویداد ایران-سرهنگ امین سمعیان به خبرنگار ما گفت: ناحیه مقاومت بسیج خواف در طول گرامی داشت هفته بسیج بیش از 100 برنامه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سلامت، عمرانی و غیره اجرا می کند. 

وی افزود: بخشی از این برنامه ها شامل، همایش اقتدار، توزیع جهیزیه، سبد معیشتی، افتتاحیه پایگاه های بسیج، طرح های جهادی، مسابقات نقاشی و کتاب خوانی، برپایی نمایشگاه، گشت های رضوی، میز خدمت و اردوهای جهادی و راهیان پیشرفت خواهد بود. وی گفت: فرهنگ بسیج یعنی انسان، انسان باشد و به کمک هم نوع خود بشتابد وبا هیمن فرهنگ، همراه با انقلاب از ابتدای تاسیس حامی مظلومان همچون فلطسطین، یمن و ... است و با کمک اتفاقات امروزی همچون موضوعات فلسطین و یمن و حاج قاسم، بایستی فرهنگ بسیج که همان فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است به نسل جوان دانش آموز و دانشجو اشاعه داد.  
وی گفت: ایثارگری واز خودگذشتگی 300 هزار شهید جنگ تحمیلی سبب پایداری و پیشرفت کشور شد و هر جا ایثار کردیم پیشرفت هم کردیم و اکنون تلاش می کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان که نسلی پویا هست رونق دهیم.  
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خواف گفت: با اعلام این که در هفته بسیج، 110 سری جهیزیه شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی بین زوج های جوان توزیع می شود افزود: سپاه ناحیه خواف با توزیع 145 سری جهیزیه از قبل و سری جهیزیه های جدید، پس از مشهد، بیشترین توزیع جهیزیه بین زوج های جوان در دو سال اخیر را در سطح استان خراسان رضوی دارد.  
وی افزود: سپاه خواف در 25 عرصه به یاری مستضعفان شتافت و گروه های جهادی در سال جاری در راستای کمک به روستا نشینان و اقشار محروم منطقه خواف، علاون بر این که 105 چشمه سرویس بهداشتی، 62 سرویس حمام ساختند و 72 باب منزل مرمت، 60 منزل مسکونی را گازکشی و 1700 مترمربع ایزوگام و عایق بندی کردند. 
وی اظهارکرد: هم اینک افزون بر 230 جهادگر از دانشگاه امام حسین(ع) در طرح های جهادی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و محسنین، یاری می رسانند و قرار است گروههای جهادی سلامت نیز به روستاهای محروم شهرستان بروند و کمک های بهداشتی ودرمانی به مردم داشته باشند. 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خواف گفت: در همین راستا، 3500 بسته معیشتی به همراه 1500 جفت کفش و پوشاک بین نیازمندان توزیع شد. 
سمعیان یادآور شد برای آسفالت معابر نیز 705 تن قیر به شهرها و روستاهای شهرستان خواف اختصاص یافت که همه این مقدار قیر توزیع شد. 
 شهرستان 160 هزار نفری خواف در فاصله 270 کیلومتری جنوب شرق مشهد مرکز خراسان رضوی واقع است. 

برچسب ها
نسخه اصل مطلب