hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > چشم خیره بازارها به گزارش تورم ایالات متحده/ جهش قیمت طلا و نفت در بازارها

چشم خیره بازارها به گزارش تورم ایالات متحده/ جهش قیمت طلا و نفت در بازارها

دیروز قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافتند، در حالی که امروز، جهت قیمت احتمالاً توسط داده های تورم ایالات متحده تعیین می شود، که انتظار می رود افزایش بیشتری را نشان دهد.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، نفت در آستانه انتشار امروز گزارش تورم آمریکا از بهبود گسترده در جو بازار بهره مند شد. قیمت برنت تا لحظه فعلی نزدیک به ۰.۱۲ درصد افزایش یافت. به نظر می‌رسد خوش‌بینی در مورد تقاضای چین نیز تا حدودی بهبودی در بازار ایجاد کرده است.

تعدادی از نشانه ها، از جمله افزایش سهمیه واردات نفت خام، حاکی از بهبود تقاضای نفت چین در سال جاری است. اگرچه این ابهام بزرگ باقی می‌ماند که واقعاً شاهد بهبودی بزرگی خواهیم بود یا خیر. در ترازنامه ما، فرض می کنیم که چین ۵۰ درصد از ۱.۷ میلیون بشکه در روز رشد تقاضای جهانی مورد انتظار در سال جاری را تشکیل خواهد داد.

افزایش شدید ذخایر نفت خام آمریکا برای کاهش قیمت‌ها در بازار نفت کافی نبود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده طی هفته گذشته ۱۸.۹۶ میلیون بشکه افزایش یافته است که بزرگترین افزایش هفتگی از فوریه ۲۰۲۱ است.

هوای سرد در ساحل خلیج آمریکا نیز در افزایش قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده‌است. استفاده از پالایشگاه ها در سراسر ایالات متحده در طول هفته به طور متوسط ۸۴.۱٪ بود که بسیار کمتر از ۹۵.۵٪ در اوایل دسامبر بود.

در این بین علیرغم کاهش فعالیت پالایشگاه ها، به دلیل تقاضای ضمنی ضعیف، ذخایر بنزین همچنان توانسته است در طول هفته ۴.۱۱ میلیون بشکه افزایش یابد.

قیمت گاز طبیعی اروپا دیروز تحت فشار قرار گرفت و بیش از ۶.۷ درصد کاهش یافت. با این حال، هوای سردتر از حد معمول در هفته آینده در سراسر بخش‌هایی از شمال غرب اروپا پیش‌بینی می‌شود، که باید شاهد افزایش تقاضای گرمایش بود.

مس برای اولین بار از ژوئن تاکنون به بالای ۹۰۰۰ دلار در هر تن صعود کرد که دلیل آن خوش بینی ادامه دار در مورد بازگشایی چین و حمایت از بخش املاک است.

فلز قرمز همچنین به دلیل ضعف گسترده تر دلار تقویت شده است، که بر اساس انتظارات از یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب کاهش یافته است. اگرچه گزارش تورم امروز ایالات متحده باید بینش بیشتری در مورد آنچه که فدرال رزرو در آینده انجام می دهد ارائه دهد.

در بازار فلزات گرانبها، طلا در روز چهارشنبه به بالاترین سطح هشت ماهه خود رسید، حدود ۱۵ درصد نسبت به پایان اکتبر، در بحبوحه ضعیف شدن دلار آمریکا و کاهش بازدهی. جهت قیمت در کوتاه مدت توسط داده های تورم امروز ایالات متحده دیکته می شود.

۲۲۳۲۲۷

منبع: khabaronline-1718349

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد