hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > پویشی برای معرفی سنت ایرانی یلدا/برف و اناری متفاوت برای نوجوانان

پویشی برای معرفی سنت ایرانی یلدا/برف و اناری متفاوت برای نوجوانان

دبیر پویش برف و انار گفت: این پویش می‌تواند آئین باستانی یلدا را در سطح جامعه جهانی معرفی کند و مخاطبین ما نوجوانان در سراسر کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر «برف و انار» پویشی با محوریت موضوعی یلدایی است که فعالیت خود را از بیست و نهم آذر آغاز کرده و در حال برگزاری است. به این بهانه مصاحبه‌ای را با حامد خاکی مدیر روابط عمومی مؤسسه تبیان و دبیر این پویش انجام داده‌ایم که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

شرح مختصری درباره علت برگزاری این پویش بفرمائید:

همه ما ایرانیان از دیرباز شب یلدا را به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین شب‌های ایران با ستان می‌شناسیم و آنچه زیبایی این رسم دیرینه را دوچندان کرده رسم و رسوم مرتبط با آن اعم از شب نشینی مردم در اقصی نقاط کشور بوده که در هر شهر یا استانی با رسم و رسوم خاصی همراه است. به همین علت است که تا به امروز نه تنها چیزی از ارزش‌های آن کم نشده بلکه جایگاه بسیار ویژه‌ای نیز در نزد ایرانیان به آن بخشیده است. لذا پس از تشکیل اتاق فکر به این نتیجه رسیدیم که برگزاری این پویش با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور ترویج این جشن باستانی ایرانی و فرهنگ‌ها و رسوم وابسته به آن با محوریت تولید محتوا نه تنها می‌تواند محبوبیت این جشن را بیشتر کند بلکه می‌تواند آن را در سطح جامعه جهانی نیز معرفی کند.

هدف شما از برگزاری این پویش چه بوده؟

هدف اصلی از برگزاری این پویش استفاده از ظرفیت فضای مجازی به جهت ترویج فرهنگ و معرفی این جشن باستانی ایرانی یعنی شب یلدا بوده و محوریت اصلی بر روی گسترش فرهنگ نوع دوستی، سنت حسنه صله‌رحم و احترام به خانواده، همچنین تحکیم روابط اقشار مختلف ملت ایران با یکدیگر و افزایش همبستگی اجتماعی بین نوجوانان کشور تمرکز دارد.

مخاطبین پویش برف و انار چه کسانی هستند و نحوه شرکت در آن به چه صورت هست؟

مخاطبین ما نوجوانان و خانواده‌ها در سراسر کشور هستند که باید عکس و فیلم‌های مرتبط با دو موضوع تعیین شده پویش که اولی" دور همی‌های خانوادگی" و دومی" صحنه‌های همبستگی اجتماعی و حس نوع دوستی مردم در شب یلدا " هست رو از طریق آیدی ادمین کانال برف و انار یعنی@BARFOANAR در پیام‌رسان‌های داخلی بله، ایتا، روبیکا، سروش پلاس و شاد برای ما ارسال کنند.

چه مجموعه‌ای برگزار کننده این پویش هست؟ و اینکه آیا این مجموعه پیش از این تجربه برگزاری پویش‌های دیگری را هم داشته یا خیر؟

مجری پویش مؤسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان بوده که سال‌هاست با شعار دستیار خانواده در کنار مردم ایران فعالیت و خدمت رسانی داشته است. بله این مجموعه در آبان ماه سال جاری، همزمان با هفته ملی نوجوان پویش موفق ایرانیوم با محوریت موضوعی آروزیی برای ایران، برگزار نمود که با استقبال مخاطبین یعنی نوجوانان همراه بود.

مهلت شرکت در این پویش تا چه زمانی هست و اینکه آثار ارسالی باید شرایط خاصی داشته باشند؟

مهلت زمانی در نظر گرفته شده برای این پویش از زمان آغاز آن یعنی بیست و نهم آذر تا دوم دی ماه تعیین شده. آثار ارسالی هم می‌تواند در قالب‌های فیلم، نماهنگ، عکس، ویدئو نریشن و … به صورت تولیدی و خلاقانه باشند.

آیا همه آثار دریافتی منتشر می‌شوند؟

خیر، آثار ارسالی توسط داوران، غربالگری و بهترین و خلاقانه‌ترینشان در کانال برف و انار که در پیام رسان‌های داخلی بله، روبیکا، ایتا، شاد و سروش پلاس به آدرس @barfo_anar ایجاد کرده‌ایم، منتشر خواهند شد.

نحوه اطلاع رسانی این پویش به چه صورت بوده؟

اطلاع‌رسانی این پویش از طریق انتشار پوستر و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌های رسمی کشور، صورت پذیرفته است.

نحوه انتخاب برگزیدگان و برندگان به چه صورت خواهد بود؟

قرار است به قید قرعه به بیست نفر از شرکت کنندگان این پویش که بهترین و خلاقانه‌ترین آثار ارسالی را داشته‌اند، ساعت مچی هوشمند اهدا شود.

منبع: mehrnews-5661370

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد