hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بلایی که چاقی سر تولید ملی می‌آورد/ کدام کشورها چاق هستند؟

بلایی که چاقی سر تولید ملی می‌آورد/ کدام کشورها چاق هستند؟

اعتماد نوشت: افزایش میانگین چاقی ۳.۳ درصد از تولید ناخالص کشورها را در سال ۲۰۶۰ می‌بلعد و باعث کندی توسعه در کشورهایی با درآمد پایین خواهد شد.

افزایش میانگین چاقی ۳.۳ درصد از تولید ناخالص کشورها را در سال ۲۰۶۰ می‌بلعد و باعث کندی توسعه در کشورهایی با درآمد پایین خواهد شد.

رسانه‌های عربی به نقل از گزارش مجله «بی‌ام‌جی گلوبال هلث» نوشتند، توده بدن (بی‌ام‌ای) بیش از ۳۰ کیلوگرم برای افراد بالغ که به معنای ۲۵ کیلوگرم بیش از وزن نرمال است، می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان شود.

در این گزارش که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده بود آمده است، دوسوم افراد بالغ در جهان در حال حاضر از افزایش وزن یا چاقی رنج می‌برند، که پیش‌بینی می‌شود این نسبت با فرا رسیدن سال ۲۰۷۰ به سه‌چهارم برسد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر چاقی ۲.۲ درصد از تولید ناخالص ملی جهان را از بین می‌برد و پیش‌بینی می‌شود این تاثیر گذاری در کشورهایی که منابع کمتری دارند بیشتر هم بشود.

طبق پیش‌بینی‌های این گزارش چین، ایالات متحده و هند بالاترین هزینه‌های چاقی را در سال ۲۰۶۰ می‌پردازند که به ترتیب ۱۰ هزار میلیارد، ۲۵۰۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیارد دلار دلار خواهد بود.

اما با توجه به جایگاه و شرایط اقتصادی، بیشترین کشورهای زیان‌دیده از چاقی امارات متحده عربی با ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی و ترینیداد و توباگو با ۱۰.۲ درصد خواهند بود.

بیشتر بخوانید :

ورود گسترده پوشاک قاچاق به کشور صدای تولیدکنندگان را درآورد/تحویل سه روزه از ترکیه

۲۲۰ ۲۵۶

منبع: khabaronline-1680829

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد