hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نگرانی مردم از خشک شدن دریاچه ارومیه/ نتیجه اقدامات احیا چه بود؟

نگرانی مردم از خشک شدن دریاچه ارومیه/ نتیجه اقدامات احیا چه بود؟

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نگرانی مردم از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: دریاچه درحال خشک شدن کامل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایی تبریز برگزار شد به وضعیت وخیم دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه در مسیر خشک شدن کامل قرار گرفته است.

آل هاشم با بیان اینکه این موضوع یک مسئله زیست محیطی و مربوط به کل کشور است، ادامه داد: این موضوع مردم آذربایجان را نگران کرده است. باید وزارت نیرو و شخص رئیس جمهور به موضوع ورود کنند و برای نجات دریاچه دستور ویژه ای صادر شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای نجات دریاچه انجام شده است ولی نتیجه چه بوده، گفت: انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه از جمله اقداماتی است که انجام شده و طرح‌های دیگری نیز در دست اجراست که این اقدامات و نتایج آن باید برای مردم بیان شوند.

شهید مدنی خود را مطیع کامل ولی‌فقیه می‌دانست

وی سپس به سالروز شهادت شهید مدنی شهید محراب اشاره داشت و گفت: شهید مدنی خود را مطیع کامل ولی‌فقیه می‌دانست. خدمت خالصانه و صادقانه به مردم از ویژگی‌های برجسته شهید محراب آیت الله شهید مدنی بود.

امام جمعه تبریز گفت: آیت الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید داشت و معتقد بود این حکومت سبب می‌شود انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی همواره مورد تاکید شهید مدنی بود.

آمریکایی‌ها مطالبات منطقی و قانونی ایران را قبول نمی‌کنند

آل هاشم سپس در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: ظاهراً آمریکایی‌ها مطالبات منطقی و قانونی ایران را قبول نمی‌کنند.

وی گفت: واشنگتن پس از ماه‌ها مذاکره سخت و پیچیده هنوز حاضر نیست مسئولیت اشتباه مسئولان خود را در گذشته با نشان دادن حسن نیت بپذیرد.

امام جمعه تبریز افزود: بازی مقصر نمایی راهی به جایی نخواهد برد و توافقی که تضمین قوی نداشته باشد، انجام نمی‌شود.

الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل پدید آورنده اربعین

امام جمعه تبریز سپس با تاکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است، گفت: برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و آن را از بعد احساسی صرف معرفی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سپس با اشاره به عوامل پدیده بزرگ اربعین گفت: شکل‌گیری درکی صحیح از نهضت امام حسین (ع) و بیداری اسلامی و الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عوامل پدید آورنده اربعین هستند.

وی افزود: بیداری اسلامی متأثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است. امروز در سطح دنیا مسلمانان متوجه شده‌اند که این ظرفیت و توانایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن، هرگونه شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد.

منبع: mehrnews-5585582

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد