hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > کسب و کار > تهران‌گردی با شیوه‌ نوین

«تهران‌نو» گردشگری را آسان می‌کند

تهران‌گردی با شیوه‌ نوین

روهی در قلب تهران تلاش کرده‌اند و با راه‌اندازی اپلیکیشن «تهران‌نو» تلاش کرده‌اند این مهم محقق شود اینکه افراد ابتدا به سراغ جاذبه‌هایی که کمترین فاصله را با آن‌ها دارد بروند. در ادامه با این گروه آشنا شوید

گردشگری هم مانند دیگر صنایع امروز جهان، باید نگاهی سبز و توسعه پایدار محور به جهان پیرامون داشته باشد. این انتظاری هست که جوامع از صنعت گردشگری دنیا دارند و این وظیفه، به عهده فعالان گردشگری و حتی گردشگران است.  صنعت گردشگری، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا به‌حساب می‌آید. تأثیر صنعت سبز گردشگری بر افزایش میزان اشتغال و درآمدهای ارزی، رونق صنایع داخلی، گسترش همکاری‌های بین‌المللی موجب شده است تا نگرش کشورهای دنیا به مرز آن تغییریافته و جایگاه مهمی در سیاست‌گذاری دولت‌ها پیدا کند.  کشور ما بافرهنگ و تمدن چند هزارساله خود، در هر شهر روستایش داشته‌های شگرفی دارد که در صورت توجه به هر یک از آن‌ها گردشگران بسیاری برای بازدید به آن منطقه خواهند آمد. توسعه اقتصادی تنها به داشته‌های نفتی محدود نیست، به‌خصوص کشور ما که دارای تمدن و فرهنگ چند هزارساله است. دراین‌بین فراهم‌آوری زیرساخت‌های کشور به لحاظ فرهنگی و سازوکارهای عمرانی می‌تواند روند ورود گردشگر به ایران را افزایش دهد؛ اما نگاهی متفاوت‌تر به صنعت گردشگری می‌توان داشت نگرشی که الزاما نباید برای گردشگری چمدان بست و طی طریق کرد بلکه می‌توان از جاذبه‌های گردشگری شهری که در آن زندگی می‌کنیم شاید بسیاری از این جاذبه‌ها را ندیده یا نمی‌شناسیم بهره برد. گروهی در قلب تهران تلاش کرده‌اند و با راه‌اندازی اپلیکیشن «تهران‌نو» تلاش کرده‌اند این مهم محقق شود اینکه افراد ابتدا به سراغ جاذبه‌هایی که کمترین فاصله را با آن‌ها دارد بروند.

 
کمک به تهران گردی با اپلیکیشن تهران‌نو

  

احسان رأفتی، بنیان‌گذار و مدیرعامل تهران‌ایمیجز که خود سابقه فعالیت در رسانه را دارد در مورد فعالیت اپلیکیشن تهران‌نو که تلاش می‌کند توجه ویژه‌ای به گردشگری داشته باشد گفت: اپلیکیشن تهران‌نو به شهروندان و علاقه‌مندان کمک می‌کند تا بتوانند شهر خود را بگردند و این حرکت از تهران شروع‌شده است. رأفتی در مورد ایده اولیه این طرح توضیح داد: طبیعتا یکی از اهدافی که داشته‌ایم معرفی تهران به مردم بود باتوجه‌به علاقه‌ای که به گردشگری و به‌خصوص شهر تهران داشتیم تصمیم گرفتیم وب‌سایتی طراحی کنیم به معرفی شهر تهران بپردازد که بعد یک سال تهران‌نو شکل گرفت. به گفته او شعار این اپلیکیشن کشف و لذت زندگی در تهران است. او ادامه داد: علاوه بر تولید محتوا این اپلیکیشن شهر را به مردم نشان می‌دهد تا انگیزه‌ای در مخاطب ایجاد کند و شهر را بگردد. رأفتی در مورد وجه تمایز و خصوصیت بارز این اپلیکیشن گفت: کمک‌های متنوعی همچون گرفتن مجوز و هماهنگی را در این آپ تعریف کرده‌ایم از سوی دیگر مشارکتی فعالیت دارد شخص تنها با پرداخت یک‌بار هزینه می‌تواند به مدت 30 روز از خدمات آن استفاده کند. در ادامه او اضافه کرد: یکی از قوانین اپلیکیشن این است که هر شخص موظف می‌شود شهر و جاذبه‌های آن را در فضای مجازی با سایرین به اشتراک بگذارد حالا می‌تواند این معرفی از فضای اینستاگرام شروع شود تا هر برنامه دیگری که شخص تمایل داشته باشد.

آموزش تولید محتوا در بخش آکادمی تهران‌نو


رأفتی در ادامه بیان داشت: در شرایط کرونایی سال گذشته این اپلیکیشن راه‌اندازی شد و پس از گذشت حدود 300 روز از فعالیت این اپلیکیشن شاهد بوده‌ایم 3 هزار نفر با این آپ تجربه گردشگری را داشته‌اند و 3 هزار بلیت به فروش رفته است. او تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت تهران‌نو می‌توان به شفاف بودن اطلاعات و آمار این اپلیکیشن در حوزه فروش اشاره کرد. او با بیان اینکه در این مدت 131 دورهمی کافه‌رستورانی داشته‌ایم عنوان کرد: 131 دورهمی کافه گردی حدود 65 میلیون تومان برای کافه‌ها درآمد داشته است و هزار و 495 بلیت گردشگری فروخته شد که 22 میلیون و 700 هزار تومان بوده است. او تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ایجاد تهران‌نو این است که برای موزه‌ها که فروش آنلاین ندارند می‌توانیم این بستر را فراهم کنیم و استفاده از ظرفیت لیدرهایی که کارت میراث دارند دیگر رویکردی است که در دستور کار داشته‌ایم. او تأکید کرد: به سمت پلتفرم شدن تهران‌نو حرکت می‌کنیم؛ کسانی که بخواهند برنامه اجرا کنند و یا بخواهند شهرشان خود را بگردند بتوانند برنامه تعریف کنند. او از راه‌اندازی بخش آکادمی تهران‌نو خبر داد و در تشریح فعالیت این بخش گفت: در بخش آکادمی به افرادی که با ما همراه می‌شوند نحوه تولید محتوا در بخش فیلم و عکس و مطلب را آموزش می‌دهیم. رأفتی افزود: برنامه‌ریزی بلندمدتی که پیش‌بینی‌شده است اینکه پس از 5 سال 5 شهر دیگر به این اپلیکیشن ورود داشته باشند و به این منظور اصفهان، شیراز، یزد و تبریز در دستور کار قرار داده‌شده‌اند. این در حالی است که می‌توان حرکت اشتراکی در حوزه گردشگری با این 5 شهر در قیمت و جاذبه‌های گردشگری کمتر دیده‌شده داشته باشیم حتی ورود به حیطه گردشگری بین‌المللی را برای توریست‌ها فراموش نکرده‌ایم.

 
فضای مجازی فعالیت اپلیکیشن‌ها را تسهیل کرده است


بنیان‌گذار و مدیرعامل تهران‌ایمیجز در ادامه به توجه به ظرفیت فضای مجازی برای ارتقا فعالیت‌های نوآورانه گفت: فضای مجازی کار اپلیکیشن‌ها را تسهیل کرده است باتوجه‌به شرایط روز و نیاز جامعه تولید محتوا می‌تواند حرف اول را بزند با گردش در فضای مجازی به گستره زیبایی‌های معماری و طبیعی پیرامون خودمان بیشتر پی می‌بریم و ترغیب می‌شویم که آن‌ها را ببینیم با دیدن عکس‌ها فیلم‌ها می‌بینیم که به سلیقه ما این محیط‌ها نزدیک هست یا نه و باتوجه‌به سلیقه و میزان بودجه هر شخص بتوانیم سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را طراحی کنیم. رأفتی با انتقاد از اینکه برخی از مراکز گردشگری حتی در تهران نحوه فروش بلیت آن‌ها آنلاین نیست عنوان کرد: گرایش به فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آن باید در اولویت قرار داده شود. او ادامه داد: باتوجه‌به گران شدن هزینه حتی وسایل حمل‌ونقل عمومی مردم سفر را از سبد خود حذف می‌کنند در این اپلیکیشن کمک می‌کنیم به این افراد تا شهر خود را بگردند چراکه اصلی‌ترین هدف این آپ در راستای گردش افراد در شهر خودشان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
فاطمه کاویانی
فاطمه کاویانی
خبرنگار و تا ابد و یک روز دانشجو

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد