hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > ادیان و مذاهب > تاریخ روز ولادت حضرت عیسی در تقویم سال 1403 با زندگینامه مسیح

تاریخ روز ولادت حضرت عیسی در تقویم سال 1403 با زندگینامه مسیح

میلاد حضرت عیسی مسیح در تقویم شمسی سال 1403 و میلادی 2025 همراه زندگینامه پیامبر مسیحیان؛ عیسی ناصری از تولد تا پیامبری و شهادت بر صلیب را برایتان آورده ایم:

تولد عیسی مسیح در تقویم جهانی برابر با 25 دسامبر است. تاریخ دقیق ولادت حضرت مسیح در تقویم شمسی، میلادی و قمری سال جاری را با زندگینامه ای مسیح ناصری از تولد تا پیامبری و شهادتش بر صلیب را در ابم مطلب مطالعه می کنید:

ولادت حضرت عیسی مسیح در تقویم سال 1403 چه روز و تاریخی است؟

تاریخ ولادت حضرت عیسی مسیح در سال 1403 روز چهارشنبه 5 دی برابر با 25 دسامبر سال 2024 است.

ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) در تقویم شمسی برابر است با :روز چهارشنبه 5 دی سال 1403

ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) در تقویم قمری برابر است با : روز چهارشنبه 24 جمادی الثانی سال 1446

ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) در تقویم میلادی برابر است با :روز چهارشنبه ۲۵ دسامبر سال 2024

ولادت حضرت عیسی مسیح 1403 چند شنبه و چه روزی است؟

 ولادت حضرت عیسی مسیح 1403 روز چهارشنبه 5 دی برابر با 25 دسامبر است.

 حضرت عیسی مسیح

زندگینامه حضرت عیسی مسیح 

حضرت عیسی بن مریم(ع) پیامبر بزرگ الهی و اولوالعزم، در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی، ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر بزرگ اسلام(ص)، در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد.حضرت عیسی(ع) به فرمان خداوند، به گونه‏ای اعجازآمیز از مادری باکره و مقدس متولد شد و سپس در گهواره شروع به سخن گفتن کرد و پیامبری خود را بشارت داد.زمان جوانی حضرت عیسی(ع) دوره بحرانی تاریخ یهود است.

یهودیان تحت سیطره رومیان چشم انتظار موعودی نجات بخش بودند. با این حال با ظهور مسیح(ع)، علی‏رغم دیدن نشانه ‏ها و معجزات بر حق آن حضرت، باز هم با ایشان به مخالفت برخاستند.آن حضرت در دوران حیات خود به موعظه و شفای بیماران می‏پرداخت و در تعلیمات خویش، بیشتر از تمثیل بهره می‏گرفت.

معجزات فراوان، تبیین مسائل اخلاقی به همراه مثال‏ها، شفای بیمارانِ علاج‏ناپذیر و بالاخره پافشاری بر اطاعت از شریعت و پرستش خدای یکتا باعث شد تا تعداد زیادی گرد وی جمع شوند.در این میانْ، پیروان نزدیک و خاص او حواریون نام داشتند که دوازده نفر بودند و همیشه همراه حضرت بودند. مسیح(ع) که از ۳۰ سالگی به نبوت برگزیده شد، سرانجام مورد تهدید بزرگان یهود واقع شد و آنان تصمیم به قتل وی گرفتند.

زیرا سران یهودی از این‏که مردم به عیسی(ع) علاقه‏مند می‏شدند، احساس نگرانی کرده و می‏دانستند اگر او را آزاد بگذارند، همه مردم به او ایمان می‏آورند. روی گردانی یهودیان از بزرگان خود باعث شد تا سران یهود به این نتیجه برسند که باید عیسی(ع) را برای حفظ قوم خود، قربانی نمایند.

در آن حالْ، چون خواستند آن حضرت را از میان بردارند، خداوند مسیح(ع) را به آسمان‏ها برد و یهودیان فردی شبیه به عیسی(ع) را به صلیب کشیدند.

در روایات اسلامی و شیعی، بازگشت عیسی(ع) مسیح(ع) در زمان ظهور حضرت مهدی موعود(عج) تصریح شده و به نمازگزاردن آن حضرت پشت سر امام عصر اشاره گردیده است.

کتاب حضرت عیسی(ع) انجیل نام دارد. نام حضرت عیسی(ع) در سیزده سوره قرآن، ۴۵ بار تکرار شده است.

عیسی مسیح در مکالمات روزمره از زبان آرامی استفاده می‌کرد. احتمالاً او تا حدودی نیز با زبان یونانی آشنایی داشت؛ ولی آشنایی او با لاتین کمتر محتمل است. در دوران او زبان عبری مخصوص فرهیختگان و متون مقدس بوده است.

حضرت عیسی مسیح

برگزاری کریسمس در کشورهای مختلف مسیحی بنا به سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارد. اما مشترکات این مراسم این است که: مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) به کلیساها می‌روند، در منزل یک درخت کاج را تزیین و چراغانی می‌کنند و در خیابان ها و کوچه ها دسته دسته سرودهای پرستشی و شکرگزاری اجرا می‌کنند.

همچنین در ایام کریسمس حراجیهایی برپا می‌شود و در روز باکسینگ در ۲۶ دسامبر، کارمندها از کارفرمای خویش هدیه دریافت می‌کنند.

به عقیده مسلمانان عیسی از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت است. نام و داستان وی به کرّات در قرآن و احادیث اسلامی آمده است. مسلمانان برای عیسی معجزاتی قائل اند، از جمله سخن گفتن در گهواره در دفاع از مادر و نیز زنده کردن مردگان و شفای بیماران و کوران مادرزاد، و دمیدن حیات در گِلِ بیجان.

با این حال قرآن عیسی را فقط بنده و فرستادهٔ خدا می‌شناسد و هرگونه اعتقاد به تثلیث یا تجسد خدا در عیسی در نزد مسلمانان شرک است.

نظر مسلمانان پیرامون مرگ عیسی نیز با آنِ مسیحیان متفاوت است. طبق گفتهٔ قرآن این عیسی نبود که مصلوب شد، بلکه امر بر آنان مشتبه شد.

به روایتی خدا صورت عیسی را بر یکی از دشمنان وی (یک یهودای اسخریوطی که به طمع جایزه حاکمان مخفی گاه عیسی را لو داد) افکند و وی به جای عیسی مصلوب شد و در نهایت عیسی به آسمان عروج کرد و از نظرها غایب شد.

به اعتقاد مسلمانان شیعه عیسی در آخرالزمان همراه مهدی ظهور خواهد کرد و دجال یا ضد مسیح بر دست عیسی کشته خواهد شد.

پرسش های متداول


تاریخ ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) در سال 1403 چه روزی است؟

تاریخ ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) در سال1402 روز چهارشنبه 5 دی است.
امتیاز: 4.4 (از 7 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد