جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > مهوش وقاری: هنرمندان چوب چند بازیگر میلیاردر را می‌خورند

مهوش وقاری: هنرمندان چوب چند بازیگر میلیاردر را می‌خورند

مهوش وقاری: هنرمندان چوب چند بازیگر میلیاردر را می‌خورند
مهوش وقاری معتقد است که مشکل اصلی هنرمندان در ایران عدم شفاف‌سازی دستمزدها است، تنها چند بازیگر در سینما دستمزد میلیاردی دریافت می‌کنند و باقی هنرمندان چوب آن‌ها را می‌خورند.

مهسا بهادری: در سال ۵۶ و زمانی که هر دو معلم بودند، در محیط کار باهم آشنا شدند و زندگی مشترکشان شکل گرفت. محسن قاضی‌مرادی و مهوش وقاری، دو معلم و بازیگری که دهه ۷۰ و ۸۰ نقش‌آفرینی‌های زیادی انجام دادند. محسن قاضی مرادی، فروردین امسال، بر اثر بیماری درگذشت و مهوش وقاری که به دلیل بیماری همسرش ترجیح داده بود کم کار شود، این روزها دوباره به عرصه بازیگری بازگشته و به تازگی هم در سریال «جنابعالی» ایفای نقش کرده است.

سراغ این هنرمند که مدت زیادی کم‌کارشده بود رفتیم و با او گفت‌وگو کردیم تا دلیل این ماجرا را از زبان خودش بشونیم.

آخرین حضور شما در تلویزیون به سریال «دیوار به دیوار» برمی‌گردد که در سال ۹۶ پخش شد. مدت زیادی است که از تلویزیون فاصله گرفته‌اید این ماجرا دلیل خاصی دارد؟

دلیل اصلی ماجرا بیماری همسرم بود از زمانی که بیماری ایشان شدیدتر شد و مجبور شدند که حرکتی نداشته باشند، خودم را موظف دانستم که از ایشان مراقبت کنم و یکی از دلایل کم کاری من هم ایشان بود. حالا هم که نیست واقعا جای خالیش حس می‌شود و نبودش من را بسیار آزار می‌دهد. یک چیز بزرگ از زندگی‌ام حذف شده که به هیچ‌وجه جایگزین نمی‌شود.

دلیل دیگر چه بود؟

خب کیفیت کارهایی که ساخته می‌شد هم در شکل گرفتن این اتفاق خیلی تاثیر گذار بود. یک زمان‌هایی نیازی نبود کنار محسن باشم و می‌خواستم کار کنم، اما متن‌هایی که به من پیشنهاد می‌شد به قدری آبکی بود که ترجیح می‌دادم سمت آن‌ها نروم. این ماجرا روز به روز شدت گرفت و نقش‌های پیشنهادی ارزش هنری خود را از دست داد به همین دلیل ترجیح دادم مدتی کار نکنم. بعد از محسن هم پیشنهادهای زیادی به من شد ولی قبول نکردنشان خیلی بهتر بود.

مرحوم محسن قاضی‌مرادی در کنار آثارش

مرحوم محسن قاضی‌مرادی تابلوهای دست‌ساز زیادی داشتند، چه تصمیمی برای سرنوشت آن تابلوها گرفتید؟

نمی‌دانم هنوز نتوانستم تصمیم درستی برای ان بگیرم و در این زمینه واقعا مستاصل هستم، اگر شما یا دیگر دوستان هنر دوست پیشنهادی دارید، حتما با من درمیان بگذارید تا بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب