hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

سیاسی

جدیدترین و تازه ترین اخبار سیاسی ملی و بین المللی

فوری| وزارت خارجه ایران چند شخص و نهاد آمریکا را تحریم کرد

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشر در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم غزه، تحریم کرد
امروز, 09:56
0
0
0

مطهره گونه‌ای بازداشت شد

دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران بازداشت شده و به بند عمومی زندان اوین انتقال یافته است.
امروز, 09:20
0
0
0

شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!

پاسخ‌های شناختی در رشته‌های فنی - مهندسی بسته‌تر و واضح‌تر هستند در حالی که در مورد سایر علوم پاسخ‌ها بی پایان‌تر بوده و از قطعیت کم تری برخوردارند. مهندسی حوزه است که افراد تحصیلکرده در آن تمایلی به به ابهام ندارند. هرتوگ معتقد است که مجموعه ذهنی یک مهندس
امروز, 08:43
0
0
0

جایگاه خاورمیانه در معادله چندمجهولی روسیه کجاست؟

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی از در اختیار قرار دادن سامانه‌های پدافندی به اوکراین سخن گفتند، شمار دیگری از آنها تأکید کردند چنین همکاری‌ای با کی‌یف نخواهند داشت.
امروز, 08:30
0
0
0

استراتژی متحدان آسیایی در مبارزه با داعش چیست؟

هدف تروریسم بین‌الملل در بستر افغانستان (طالبان، القاعده و 20 گروه تروریستی وابسته به داعش خراسان)، ‌هدفی چند‌منظوره‌ است که شرق، غرب و شمال را نشانه گرفته‌. به همین منظور است که پایگاه‌های تروریستی‌ در شمال، شمال شرق، شرق و غرب‌ تأسیس شده‌اند. تمرکز عمده روی
امروز, 06:30
19
0
0

شکست یک هژمونی نمایشی

رژیم اسرائیل و بازوهای رسانه‌ای غرب تلاش کرده‌اند تا پاسخ مشروع ایران به اسرائیل را شکست‌خورده تفسیر کنند؛
امروز, 06:00
15
0
0

خاورمیانه بدون ایران هم وارد رقابت‌های هسته‌ای خواهد شد

در ادامه مباحثه با سعید لیلاز درباره موضوع هسته‌ای‌شدن ایران سعی بر آن شد که به شکل دقیق‌تری روی هزینه‌ها و تبعات آن بحث شود تا از زوایای مختلف، موضوع به بوته تحلیل برود. البته به اذعان این تحلیلگر سیاسی، رسیدن ایران به نقطه گریز هسته‌ای که لیلاز از آن
امروز, 05:30
25
0
0

انگاره‌های ما درباره اعراب و مردم غلط است

وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: در این دنیا هیچ‌کس ابرقدرت نیست. یکی از دلایل منفعت آمریکا از برجام این بود که مشکل هسته‌ای را کاهش بدهد تا بتواند حضور منطقه‌ای خود را کاهش بدهد. یکی از دلایل عربستان و اسرائیل برای مخالفت با برجام این بود که نمی‌خواستند حضور
امروز, 02:00
40
0
0

تنش یا مذاکره؟

در روزهای اخیر و با سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به منطقه، مجددا سیاست‌های ضدایرانی در دستور کار قرار گرفته است و موضوعات مختلفی مانند ایجاد سامانه یکپارچه پدافند عربی، تشکیل ائتلاف منطقه‌ای، امضای توافق‌نامه امنیتی بین عربستان و
امروز, 01:30
28
0
0

توافق واشنگتن‌–‌ریاض از ماده ۴.۵ تا ماده ۵

با وجود آنکه تقابل مستقیم ایران و اسرائیل فروکش کرده، اما همچنان در عرصه دیپلماسی جریان‌های ضدایرانی فعالی به دنبال تغییر‌ معادلات در منطقه علیه تهران هستند؛ از تلاش بایدن برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو گرفته تا ادعا بر سر ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و
امروز, 01:00
34
0
0

وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امشب ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در برنامه صف اول شبکه خبر ضمن تبریک روز معلم گفت: در مدارس ما محیط زبان آموزی شکل نمی‌گیرد و تفاوت موسسه با مدرسه هم همین است که در موسسه‌ها محیط زبان آموزی شکل می‌گیرد و بچه‌ها می‌توانند با هم حرف
امروز, 00:06
21
0
0

(عکس) پوستر حزب جمهوری اسلامی برای روز کارگر، سال ۱۳۶۰

روز جهانی کارگر که در اول ماه مه برگزار می‌شود؛ مراسمی جهانی است که عموما توسط تشکل‌های کارگری و احزاب سیاسی برگزار می‌شود. این مراسم در ایران، نخستین بار در سال ۱۳۰۰ توسط «شورای مرکزی فدراسیون سندیکای کارگری» برگزار شد.
دیروز, 23:35
25
0
0

انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از مهدی نصیری؛ فردی که او را شاهزاده می‌خوانی، حتی نتوانست یک جمع پنج نفره را برای چند ماه دور هم نگهدارد؟

سازندگی نوشت: فردی که شما او را شاهزاده می‌خوانی، حتی نتوانست یک جمع پنج نفره را برای چند ماه دور هم نگهدارد؟ از کدام اپوزیسیون سخن می‌گویید؟ همان اپوزیسیون خائنی که کمر به تجزیه ایران و نابودی مردم بسته و هر روزه برای روسای جمهوری آمریکا و کشورهای دیگر نامه
دیروز, 23:10
14
0
0

لباس خواننده چینی باعث مرگش شد

یک خواننده چینی حین اجرای برنامه به دلیل گیر کردن لباسش به زمین افتاد و درجا مرد.
دیروز, 23:00
20
0
0

وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت فرصت دارد نسبت به تعیین تکلیف حساب‌های خود در بانک‌های عامل اقدام و آن‌ها را مسدود کرده و یک حساب واحد نزد خزانه با نظارت بانک مرکزی افتتاح کند.
دیروز, 22:48
17
0
0

کدام دستاوردهای دولت رئیسی را باید فیلم کرد؟

روزنامه آرمان ملی نوشت: دولت سیدابراهیم رئیسی قریب به 3 سال است که روی کار آمده و طی این مدت عملکردهای خود را در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده و دیگر به‌راحتی می‌توان عملکرد دولت را به بررسی و قضاوت نشست. اینکه دولت در چه حوزه‌ای چه عملکردی از خود به‌جای
دیروز, 22:10
31
0
0

پاکستان و تاجیکستان در حال تسویه‌حساب با طالبان هستند؛ ایران همچنان در حال مدارا با این گروه تروریستی تکفیری!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پاکستان و تاجیکستان در حال تسویه ‌حساب با طالبان هستند و آنچه مایه تاسف است اینست که ایران هنوز به سیاست مدارا با این گروه تروریستی تکفیری ادامه می‌دهد و این گروه دارد دائماً از ایران امتیاز می‌گیرد.
دیروز, 22:00
29
0
0

بعد از «طرح نور» نوبت به «طرح طوبی» رسید!/ جزییاتی از آموزش مبلغان حجاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ نفر از مبلغان و مروجان عفاف و حجاب، در طرح طوبی گرد هم آمدند تا روش های استدلال و استقناع هنرمندانه در مسیر تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در جامعه را فرا بگیرند.
دیروز, 21:28
23
0
0

کنایه‌های علی ربیعی در روز معلم؛ شلیک به اندیشه مطهری!

علی ربیعی نوشت: آنچه این روز‌ها به نام جمهوری اسلامی فریاد زده می‌شود و چیزی که از اسلام با «پایداری» زیاد بازنمایی می‌گردد، همگی، تیر‌هایی است که هر روز بر اندیشه و نگاه مطهری شلیک می‌شود.
دیروز, 21:00
22
0
0

راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ نفر از مبلغان و مروجان عفاف و حجاب، در طرح طوبی گرد هم آمدند تا روش‌های استدلال و استقناع هنرمندانه در مسیر تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در جامعه را فرا بگیرند.
دیروز, 20:45
21
0
0

انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت دولت صنعا متعهد است در صورتی که درگیری‌های جاری در نوار غزه با اسرائیل به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود، به کمک محور مقاومت و ائتلاف خود با ایران بیاید.
دیروز, 20:44
19
0
0

حکم اعدام بابک زنجانی با طی چه روالی به حبس تبدیل شد؟

رئیس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه (۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲)، این خبر را اعلام کرد که اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد. رئیس کل بانک مرکزی نیز در روز اول اسفندماه این خبر را تایید کرد.
دیروز, 19:52
27
0
0

معاون علمی رییس‌جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.
دیروز, 19:40
26
0
0

جزئیات جدید پیشنهاد مصر برای برقراری وقفه ۶ هفته‌ای در غزه

یک منبع آگاه با بیان این موضوع افزود که این بازه زمانی در صورت عدم آزادسازی ۲۰ گروگان اسرائیلی از سوی حماس، ممکن است کاهش یابد.
دیروز, 18:40
18
0
0

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به دلیل انتشار مطالبی در مورد پرونده نیکا شاکرمی

میزان نوشت: برخی از فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی، با همراهی گروه‌های ضد انقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند.
دیروز, 17:20
21
0
0

در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: درباره عملیات وعده صادق، ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای این تنبیه به کار گرفتیم.
دیروز, 16:45
25
0
0

انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران و کد انتخابی نامزدها

معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، اسامی و مشخصات نامزد‌های دور دوم انتخابات را اعلام کرد.
دیروز, 16:05
22
0
0

عراق به دنبال تعطیلی تمامی کلوپ‌های شبانه است

دولت عراق در صدد آن است که عطای وجود زندگی شبانه از طریق کلوپ‌های شبانه را به لقایش بخشیده و تمامی آنها را تعطیل کند.
دیروز, 16:00
27
0
0

تکرار ادعاهای بی‌اساس از سوی طرف کویتی درباره میدان آرش مایه تاسف است

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعا‌های یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.
دیروز, 15:54
21
0
0

فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است

«رژیم صهیونیستی اصلا جنگ را در سرزمین خود نمی‌پذیرد. در دکترین دفاعی اسراییل جنگ در خارج از مرز‌ها است. برای صهیونیست‌ها بازدارندگی به مفهوم عدم وجود اراده شلیک است نه اصابت. هیچ کس نباید اراده شلیک داشته باشد که همه این‌ها شکسته شد. جنگ پیش دستانه باطل شد.
دیروز, 15:51
25
0
0

اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس

ابراهیم رئیسی با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
دیروز, 15:50
20
0
0

از روزهاى بارانى امارات تا افزایش قیمت بنزین در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، عکاظ عربستان، شفق نیوز، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم وخبرگزاری رسمی عراق.
دیروز, 15:48
18
0
0

زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.
دیروز, 15:47
22
0
0

سایت دیده‌بان ایران پس از هشت سال فعالیت فیلتر شد

مدیرمسئول دیده بان ایران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیروز عصر در یک اقدام غیرمنتظره سایت دیدبان ایران⁩ بدون اطلاع قبلی فیلتر شد.
دیروز, 15:20
18
0
0

تصویری از صفحه اول شناسنامه آیت الله مطهری + عکس

جماران تصویری از صفحه اول شناسنامه شهید مطهری را منتشر کرده است.
دیروز, 15:03
19
0
0

تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی + عکس

تصاویری از حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی را مشاهده می کنید.
دیروز, 14:54
21
0
0

افت 70 درصدی تولید زعفران در کشور؛ هر ماه ۱۰ تن زعفران قاچاق می‌شود!

عضو شورای ملی زعفران گفت: سالانه ۲۰ تا ۳۰تن زعفران به شکل قانونی به افغانستان صادر می‌شود. وزارت فلاحت این کشور هم اجازه رسمی داده زعفران ایرانی به نام تولید افغانستان به هندوستان صادر شود.
دیروز, 14:08
17
0
0

(ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است

«همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود. طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.»
دیروز, 14:04
20
0
0

آمریکا در حال برون سپاری تامین امنیت به اسرائیل است؛ کشورهای خواهان عادی‌سازی بدانند قربانی منافع اسرائیل خواهند شد

وزیر سابق امور خارجه گفت: آمریکا در حال برون سپاری تامین امنیت به اسراییل است و کشورهای عربی منطقه که به دنبال عادی سازی رابطه با اسراییل هستند باید بدانند که دیر یا زود قربانی تامین منافع اسرائیل خواهند شد.
دیروز, 14:02
21
0
0

کمک دولت استرالیا به زنان برای ترک رابطه آزاردهنده

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.
دیروز, 13:58
17
0
0

ورود بازرسان آژانس به ایران ممنوع شد؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته، نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.
دیروز, 13:38
15
0
0

اعلام جرم دادستانی علیه برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی

تسنیم نوشت: به‌واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.
دیروز, 13:30
14
0
0

تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی دیروز از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران در ا‌وایل هفته آینده خبر داد. اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران قرار است ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار شود.
دیروز, 13:01
17
0
0

مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند

«از مردم مؤمن و با غیرت درخواست می‌شود با شماره ۱۹۷یا ۱۱۰ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند تا قوت قلبی برای عزیزان زحمتکش فراجا باشد.»
دیروز, 12:59
17
0
0

نگرانی عباس عبدی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی‌اعتمادی در جامعه

«تقلیل جایگاه نهاد دین نزد مردم و نیز تمسک به مناسک سطحی و بی‌ارتباط با دین و تقویت و رشد خرافه‌های دینی به جای حقیقت دین، آشکارتر از آن است که قابل انکار باشد. در واقع این فرآیند از متولدین دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ در حال سرایت به نسل‌های قبل نیز هست. نه اخلاقیات، نه
دیروز, 11:57
20
0
0

ورود هیچ یک از بازرسان آژانس را ممنوع نکردیم؛ بیش از ۱۳۰ نفرشان مجازند در ایران حضور داشته باشند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.
دیروز, 11:53
19
0
0

«دلار چند؟»

فارغ از اینکه دولت راست می‌گوید یا مجلس، گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها واقعی است یا داستان‌سرایی، وضعیت بازار ارز تقصیر دولت است یا مجلس دو قوه باید به این پرسشی که علی‌اکبر رائفی‌پور در دولت قبل خطاب به دولت روحانی می‌پرسید، پاسخ بدهند: «همه چی رو ول کن، دلار
دیروز, 11:51
22
0
0

(ویدیو) طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیسی

«جمع‌بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.»
دیروز, 11:49
22
0
0