hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > کمک دولت استرالیا به زنان برای ترک رابطه آزاردهنده

کمک دولت استرالیا به زنان برای ترک رابطه آزاردهنده

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

از عربستان شروع می‌کنیم که به یک دانشجوی فعال حوزه زنان ۱۱ سال حبس داده اند. سپس به فرانسه می‌رویم و آیین‌نامه استفاده از گوشی‌های هوشمند را برای کودکان مرور کنیم. در آخر هم به خانه‌های خالی ژاپن می‌پردازیم.

 

استرالیا؛ کمک دولت به زنان برای ترک رابطه آزاردهنده

دولت استرالیا برنامه‌ای تدارک دیده است تا در آن به زنان آسیب‌دیده در روابط آزاردهنده کمک شود. دولت استرالیا یک میلیارد دلار برای این برنامه متعهد می‌شود.

در این برنامه به زنان کمک می‌شود تا از روابط خشونت‌آمیز و همچنین حضور در تصاویر پورنوگرافی خارج شوند. 

بخشی از این برنامه شامل محافظت از کودکان و نوجوانان در تقابل با محتوای زن‌ستیزانه آنلاین و سایت‌های پورنوگرافی است. این سایت‌ها باید صحت‌سنجی سنی را با دقت بیشتری انجام دهند.

 

عربستان؛ ۱۱ سال زندان برای فعال حقوق زنان

مناهل العتیبی دانشجوی عربستانی است که در شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جامعه زنان عربستان فعالیت می‌کرد. او به تازگی مطابق قانون مبارزه با تروریسم بازداشت شده است!

دادگاه برای خانم العتیبی ۱۱ سال زندان در نظر گرفته است. در متن حکم او آمده است العتیبی برای حق پوشش و همچنین فعالیت در زمینه حقوق زنان محکوم می‌شود. 

او از هشتگ «جامعه آماده است» استفاده کرده بود و خواستار پایان دادن به قانون ولایت مردان بر زنان شده بود. در عربستان استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی برای انتشار اخبار نادرست مطابق قانون مبارزه با تروریسم جرم‌انگاری می‌شود.

 

فرانسه؛ ممنوعیت گوشی هوشمند تا ۱۳ سالگی

کارشناسان و متخصصان فرانسوی به درخواست مکرون پاسخ مثبت داده و آیین‌نامه‌ای برای حضور کودکان در فضای مجازی و استفاده از ابزار هوشمند دیجیتال نوشته اند.

به استناد آیین‌نامه آنها کودکان تا قبل از ۱۳ سالگی دسترسی به گوشی هوشمند ممنوع خواهد شد. همچنین این که افراد برای ورود‌ به شبکه‌های اجتماعی باید ۱۸ ساله و بیشتر باشند.

هنوز مشخص نیست دولت ماکرون چه زمانی این آیین‌نامه را اجرایی کند. اما به طور ضمنی گفته شده محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در کار خواهد بود.

 

سفر به ماه؛ با دیوار مرگ تمرین کنید!

بیش از ۵۰ سال از آخرین سفر انسان به ماه گذشته است. اما بشر دوباره قرار است خود را به این کره برساند. برای رسیدن به ماه تمرین‌های ویژه باید انجام شود.

در واقع فضانوردان برای رسیدن به ماه باید توده عضلانی مناسبی داشته باشند تا در محیط کم گرانش بتوانند حضور داشته باشند.

محققان پیشنهاد می‌دهند فضانوردان برای حفظ توده عضلانی از دیوار مرگ موتور سواران استفاده کنند یا محیط‌های سیلندری که مثل ماه گرانش کمی دارند. در این وضعیت به ماهیچه و استخوان فشار زیادی وارد می‌شود.

 

ژاپن؛ مسئله ۹ میلیون خانه خالی

مطالعات مرکز املاک و مستغلات ژاپن می‌گوید در حال حاضر ۱۴ درصد معادل ۹ میلیون خانه خالی از سکنه در ژاپن وجود دارد. عدم بازسازی و رسیدگی باعث فرسودگی این خانه‌ها شده است

این خانه‌ها اغلب در مناطق روستایی هستند، هر چند در شهرها هم به چشم می‌خورند. کاهش جمعیت خاصه کاهش جمعیت روستایی دلیل خالی ماندن این خانه‌هاست.

بازماندگان صاحبان این خانه‌ها هم به دلیل هزینه بالای بازسازی آنها را تعمیر نمی‌کنند. با این حال مراکز رهن و اجاره در ژاپن می‌گویند خارجی‌ها تمایل بسیار زیادی برای اقامت در آنها دارند.

 

منبع: sharghdaily-928938

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد