hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از روزهاى بارانى امارات تا افزایش قیمت بنزین در عراق

از روزهاى بارانى امارات تا افزایش قیمت بنزین در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، عکاظ عربستان، شفق نیوز، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم وخبرگزاری رسمی عراق.

عکاظ عربستان:

افزایش 80 درصدی تقاضای نفت از سوی جنوب جهان

مهندس امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکواعلام کرد که 80 درصد تقاضای نفت تا سال 2050 از سوی «جنوب جهانی» تامین خواهد شد. او توضیح داد که بین 50 درصد 60 درصد تقاضای نفت در حال حاضر از جنوب جهانی تامین می شود. وی افزود: باید روی ماموریت تمرکز کنیم نه انتخاب برنده و بازنده. "شمال جهانی" به معنای کشورهای صنعتی ثروتمند در شمال جهان است، در حالی که "جنوب جهانی" به معنای کشورهای واقع در بخش جنوبی جهان است که ساکنان آن برای دستیابی به معیشت و دستمزد مناسب با چالش مواجه هستند. اگرچه عربستان در جنوب جهانی واقع شده است، اما بزرگترین اقتصاد خاورمیانه را دارد و به دنبال آن است که تا سال 2060 از وابستگی به نفت فاصله بگیرد. 

 

الامارات الیوم:

 باران در راه امارات

هواشناسى امارات اعلام کرد: وضعیت جوی کنونی که از نظر شدت و میزان بارندگی کمتر از وضعیت «استثنایی» قبلی خود است، اکثر مناطق کشور را در بر می‌گیرد و گاهی اوقات رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ را شامل می‌شود. 

این مرکز با بیان اینکه فردا کشور شاهد جوی ناپایدار همراه با ابر تجمعی و بارش باران با شدت های مختلف در مناطق مختلف کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: کاهش محسوس دما و وزش باد شمال غربی به سمت جنوب شرقی خفیف خواهد بود و گرد و غبار و خاک افزایش می‌یابد که منجر به کاهش دید افقی از 15 تا 35 کیلومتر در ساعت می‌شود سرعت باد در دریا به 65 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

الخلیج اونلاین: 

موافقت امریکا با فروش برنامه‌های آموزش نظامی به عربستان

امریکا با فروش احتمالی برنامه‌های آموزش نظامی علاوه بر عناصر مرتبط با خدمات لجستیک به نیروی دریایی عربستان در قراردادی به ارزش حدود 250 میلیون دلار موافقت کرد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی امریکا وابسته به پنتاگون اعلام کرد که اسناد مورد نظر برای ابلاغ این فروش احتمالی به کنگره را دریافت کرده است.

در بیانیه این آژانس آمده است که این قرارداد در راستای اهداف سیاست خارجی امریکا و امنیت این کشور از طریق بهبود امنیت کشور شریک که یک عامل قدرت برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در سطح کشورهای شورای همکاری است، انجام می شود.

امریکا تاکید کرد که عربستان، با هیچ مشکلی در دریافت این خدمات مواجه نخواهد شد و این فروش احتمالی نیز، توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

افزایش حقوق کارگران بازنشسته عراق

احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی عراق، امروز چهارشنبه (اول مه) از افزایش حقوق کارگران بازنشسته خبر داد.

وزارت کار و امور اجتماعی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه به مناسبت روز جهانی کارگر حقوق کارگران بازنشسته را 100 هزار دینار افزایش می‌دهد.

در این بیانیه آمده که تصمیم افزایش حقوق کارگران بازنشسته در جلسه هفته آتی هیئت دولت، به رای گذاشته خواهد شد.

صبح امروز، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق و محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور، به مناسبت روز جهانی کارگر صمیمانه‌ترین تبریکات خود را برای کارگران عراقی ابراز و بر ادامه روند بی وقفه توسعه در عراق تاکید کردند.

 

شفق نیوز: 

افزایش قیمت بنزین در عراق از امروز اجرا می‌شود

شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی عراق اعلام کرد که مصوبه افزایش قیمت بنزین از فردا چهارشنبه اجرا می شود.

براساس سندی که از سوی این شرکت منتشر شده، قیمت بنزین بهبودیافته به 850 دینار در هر لیتر و بنزین سوپر به 1250 دینار در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

پیش از این هیئت دولت عراق 26 مارس از افزایش قیمت سوخت به میزان 30 درصد در بنزین بهبود یافته و 25 درصد در بنزین سوپر خبر داده بود. هیئت دولت در نشستی، افزایش قیمت سوخت خودروها از ماه مه را تصویب کرد.

 

منبع: sharghdaily-928967

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد