hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

فرهنگی

من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز ارتش تا عمو کاووس «نون خ»

ماشاءالله وروایی متولد سال۱۳۲۹ در کرمانشاه است. او رسکیومن(سرمتخصص نجات هوایی) و سرهنگ بازنشسته هوانیروز ارتش بوده و از نوجوانی در نمایش‌های دبیرستانی فعالیت داشته و بعد از ورود به ارتش در دانشگاه افسری نیروی هوایی تحصیلات خود را گذرانده است. وی کار خود را در
امروز, 10:57
0
0
0

فیلم کره‌ای «سایه‌های قصر»؛ اثری رازآلود که طرفداران «دونگ‌یی» باید ببینند

بانو جانگ یا «جانگ هوی‌بین» از شخصیت‌های تاریخی کره است که زندگی او تا کنون در چندین فیلم و سریال کره‌ای، از جمله سریال «دونگ‌یی»، از زوایای گوناگون به تصویر کشیده شده است؛ فیلم «سایه‌های قصر» محصول سال 2007 یکی از متفاوت‌ترین روایت‌ها را دربارۀ این شخصیت
امروز, 10:44
0
0
0

سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد+ عکس

حمیدرضا آذرنگ خبر از آسیب دیدن سعید آقاخانی کارگردان در پشت صحنه سریال را داد.
امروز, 10:20
0
0
0

(عکس) مُهرِ تایید محسن تنابنده بر توقیف سریال پایتخت 6!

محسن تنابنده که نویسندگی و نقش نقی معمولی را در سریال پایتخت 6 برعهده داشت، با انتشار یک استوری خبر از توقیف احتمالی سریال پایتخت 6 داده است.
امروز, 09:59
19
0
0

دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است / او می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید / پرونده باز است

دختر کیومرث پوراحمد در مورد ادعای عمه خود در فضای مجازی مبنی بر قتل پدرش نیز می‌گوید: «عمه‌ام هر چه نوشته درست است، اما در مورد رسیدگی به پرونده و جزییات پرونده فعلا اصلا صحبت نخواهیم کرد تا زمان مناسب آن فرا برسد، اما این را بگویم که پدرم می‌دانست چه بلایی
امروز, 08:58
10
0
0

(تصاویر) عکسهایی دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش؛ وقتی حجاج وارد کعبه می شدند

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.
امروز, 08:55
11
0
0

زور سرمایه به هنر نمی‌رسد

«همه بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بوده‌ام و به بی‌اخلاقیِ اینها هیچ‌جا ندیده‌ام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بی‌اخلاقند». این بخشی از سخنان
امروز, 00:00
8
0
0

(عکس) سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد

کمال‌الحق سلامی مجری برنامه پرواز ۵۷ در ۴۶ سالگی درگذشت.
دیروز, 23:20
19
0
0

(عکس) سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟

در سال ۱۳۱۳ بلدیه تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بهداشت آب‌های جاری و قنات و چشمه‌ها در تهران که یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب شهروندان بود، هشدار داد.
دیروز, 22:39
26
0
0

حمله رجانیوز به سینماگران و مدیران پلتفرم‌ها/ حاضرید به ازای پول هر نوع محتوای نابهنجاری تولید کنید؛ دیگ به دیگ میگه روت سیاه؟

رجانیوز نوشت: هم سینماگران و هم مدیران پلتفرم ها حاضرند که به ازای پول، هر نوع محتوای نابهنجار و غیراخلاقی تولید شود و از این جهت میان هنرمند و صاحب پلتفرم تفاوت چندانی وجود ندارد.
دیروز, 22:00
36
0
0

(عکس) سفر به ایرانم قدیم؛ گاو وحشی در کرج جان یک پدر و دختر را گرفت

تصادف یک خودرو سواری با یک گاو در بزرگراه تهران- کرج حادثه تلخی رقم زد.
دیروز, 21:57
39
0
0

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال ضعیف ده‌نمکی

شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری» تقدیر کرد.
دیروز, 21:44
38
0
0

(عکس) اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست

مجموعه سعدآباد که در گذشته اقامتگاه ییلاقی شاهان قاجار و پهلوی بوده، با سبک‌های معماری متفاوت از سنتی تا مدرن اروپایی و موزه‌های متنوع، در شمالی‌ترین قسمت شهر و در جوار کوهپایه‌های توچال و طبیعت سرسبز دربند قرار دارد. بجز تماشای موزه‌ها، کاخ ها و کوشک‌های
دیروز, 21:20
34
0
0

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

نقش‌برجسته آنوبانی‌نی، که در حدود ۴ هزار سال پیش بر صخره‌ای در شهر سرپل‌ذهاب باقی‌مانده است، از مهم‌ترین یادگار‌های تاریخ ایران به شمار می‌رود. این نقش که همراه با کتیبه‌هایی از اقوام لولوبی ثبت شده، نگاهی به زندگی در کوهستان‌های غرب ایران در گذشته می‌اندازد.
دیروز, 20:39
32
0
0

(تصاویر) سفربه ایران قدیم؛ عکس دیده نشده از شهریار و علامه جعفری 40 سال قبل!

چهل سال قبل، مراسم تجلیل از شهریار در دانشگاه تبریز برگزار شد.
دیروز, 19:39
31
0
0

(تصاویر) زنان تاریخ‌‌ساز؛ با اولین مهمانداران زن هواپیما در جهان آشنا شوید

امروزه، هم زنان و هم مردان به عنوان مهماندار هواپیما فعالیت می‌کنند، اما این به لطف تلاش‌های پیشگامانه زنانی مانند الن چرچ، تلما جین هارمن، روث کرول تیلور و دیگرانی است که برای برقراری برابری جنسیتی در این نقش تلاش کردند.
دیروز, 18:55
25
0
0

خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟

کم شدن تدریجی سانس های فیلم "بی بدن" در برخی پردیس های سینمایی و جایگزینی با برخی آثار کم‌خطرتر،این ظن را تقویت می‌کند که گردانندگان اکران هم قصد دارند بی سروصدا، "بی بدن" را محدود و درنهایت از اکران حذف کنند؟
دیروز, 17:38
31
0
0

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

موسوی متولد کردستان است و ازسال۱۳۸۳ وارد عرصه بازیگری شده وتئاتر را اززادگاهش شروع کرده است. با نمایش‌های بسیاری روی صحنه رفته اما یکباره با بازی در نقش وحید در مجموعه نون‌خ درخشید و مورد توجه قرار گرفت. وحید درفصل جدید با نورالدین وسایر همشهری‌هایش از غرب تا
دیروز, 16:20
24
0
0

شخصیت کارگردان در «افعی تهران» بالقوه می‌تواند قاتل باشد

بهزاد عشقی درباره محتوای سریال افعی تهران بیان کرد: این سریال داستان مردی است که دائما «نه» می‌گوید و این نه گفتن به خاطر روانپریشی خودش نیست بلکه به خاطر جامعه‌ای است که در ریاکاری، دروغ و نفرت غرق شده است. این آدم نمی‌تواند خودش را با این شرایط تطبیق دهد.
دیروز, 15:21
24
0
0

شخصیت کارگردان در «افعی تهران» بالقوه می‌تواند قاتل باشد

بهزاد عشقی درباره محتوای سریال افعی تهران بیان کرد: این سریال داستان مردی است که دائما «نه» می‌گوید و این نه گفتن به خاطر روانپریشی خودش نیست بلکه به خاطر جامعه‌ای است که در ریاکاری، دروغ و نفرت غرق شده است. این آدم نمی‌تواند خودش را با این شرایط تطبیق دهد.
دیروز, 15:21
23
0
0

شخصیت کارگردان در «افعی تهران» بالقوه می‌تواند قاتل باشد

بهزاد عشقی درباره محتوای سریال افعی تهران بیان کرد: این سریال داستان مردی است که دائما «نه» می‌گوید و این نه گفتن به خاطر روانپریشی خودش نیست بلکه به خاطر جامعه‌ای است که در ریاکاری، دروغ و نفرت غرق شده است. این آدم نمی‌تواند خودش را با این شرایط تطبیق دهد.
دیروز, 15:21
22
0
0

عجایب هفتگانهٔ جمشید: رازهایی از دنیای باستانی ایران

جمشید یکی از پادشاهان اسطوری ایرانی است که در اسطوره‌ها و ادبیات ایران باستان ذکر شده است. نام او در منابع مختلف ایرانی از جمله اوستا، نوشتارهای پهلوی و منابع دوران اسلامی آمده است. در اسطوره‌های ایرانی او به عنوان یک شخصیت با قدرت بسیار، با کارهای بزرگ و
دیروز, 14:07
71
0
0

(عکس) با آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی ماریکو در سریال «شوگان» بیشتر آشنا شوید

ساوایی ۳۱ ساله در نقش شخصیت اصلی لیدی تودا ماریکو ظاهر شده است، که یک زن با مهارت‌های بی‌نظیر اما پیوندهای خانوادگی ننگین است که باید ارزش و وفاداری خود را ثابت کند.
دیروز, 13:56
63
0
0

مکان دقیق دفن افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد

پاپیروسی که حاوی اطلاعاتی درباره زندگی و مرگ افلاطون است، مانند بسیاری از طومارهای دیگر به دست آمده از این شهر تاریخی وضعیت خوبی دارد؛ با این وجود تا حد زیادی سیاه شده و عملاً قابل خواندن نیست.
دیروز, 13:07
57
0
0

گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است

اسکندر مقدونی در زمان تسخیر سرزمین‌های پادشاهی هخامنشی و تصاحب غنایم شوش، ایسوس (شهری در ترکیه امروزی)، دمشق و پارسه (تخت جمشید)، بخش مهمی از گنجینه هخامنشیان را به دست آورد؛ اما آنچه که به‌عنوان گنجینه داریوش سوم مانند رازی در دل تاریخ گم شده است، می‌تواند
دیروز, 12:06
30
0
0

بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»

ون کلیف پرکار و مشهور بود، به طور میانگین هر سال حدود سه فیلم بازی می کرد و بر خلاف دیگر بازیگران قدیمی هالیوود که بیشتر نقش قهرمان یا نقش منفی داستان را بازی می‌کردند، یک بازیگر متنوع الکار بود که همیشه از انتخاب تمامی بخش های طیف اخلاق استقبال می کرد.
دیروز, 11:07
26
0
0

(تصاویر) سفربه تهران قدیم؛ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران

در ادامه عکس‌هایی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.
دیروز, 10:08
24
0
0

(عکس) سفر به تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل

این عکس از محمود پاکزاد مربوط به کاخ گلستان در سال ۱۳۲۵ است.
دیروز, 09:21
29
0
0

(عکس) سفر به تهران قدیم؛ این مسجد زمان قاجار در تهران ساخته شد

تصویر زیر از مسجد سپهسالار در سال ۱۳۲۵ است. مسجد سپهسالار مجاور ساختمان قدیمی مجلس شورای ملی، در خیابان بهارستان قرار دارد، این مسجد پس از انقلاب جمهوری اسلامی با نام مسجد شهید مطهری نیز شناخته می‌شود، به‌همراه مدرسه‌ای با همین نام در کنار ساختمان قدیمی مجلس
دیروز, 08:21
25
0
0

داستان مسعود ده‌نمکی؛ از سرکوب بی‌حجاب‌ها تا فیلم‌سازی انتقادی

او را امروز به‌عنوان یک فیلمساز می‌شناسند، امروزی که با گذشته او فرسنگ‌ها فاصله دارد. دیروز عضو گروه فشار بود، تکلیف خود را برهم‌زدن کنسرت و سینما میدانست.
1403/02/6 , 21:45
33
0
0

(تصاویر) با گران قیمت ترین استایل های زنان هالیوودی در مراسم های فرش قرمز آشنا شوید

در ادامه با گران قیمت ترین استایل هایی که زنان هالیوودی با آن ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.
1403/02/6 , 20:20
24
0
0

واقعا چه کسی هستم؟

فیلم نسبت به دیگر آثار مربوط به سیاه‌پوستان، زاویه دید متفاوتی دارد و دغدغه‌ای تازه مطرح می‌کند و منتقد نگاه کلیشه‌ای سفیدپوستان به جامعه سیاه‌پوستان است. مانک شخصیت اصلی داستان، نویسنده‌ای رنگین‌پوست است که آثار عمیق اما کم مخاطبی می‌نویسد. او نمی‌خواهد به
1403/02/6 , 20:00
28
0
0

(عکس) وایکینگ‌ها با دندان‌های‌شان چه می‌کردند؟

مجموعه‌ای از دندان‌های باستانی مربوط به دوران وایکینگ‌ها نشانه‌هایی از یک مراسم و آیین آغازین و وحشیانه به دنبال دارد که هویت اجتماعی آن‌ها را مشخص می‌کند.
1403/02/6 , 19:42
35
0
0

کشف حقیقت در باستان‌شناسی جنایی؛ باستان‌شناسی جنایی چیست؟

باستان‌شناسی جنایی یک رشته تحقیقاتی است که تلاش می‌کند تاریخچه و جزئیات جرم و جنایت را از زوایای مختلف تحلیل کند. این شاخه از باستان‌شناسی به بررسی جنایات و جنایتکاران در گذشته، شامل جنایات معمولا بزرگ مثل قتل، دزدی، آشوب و غیره می‌پردازد.
1403/02/6 , 19:22
33
0
0

این تصاویر از سحر دولتشاهی و سایر بازیگران جعلی است

ساخت تصاویر جنجالی از سحر دولتشاهی، گوگوش، ترانه علیدوستی، احسان علیخانی و… از جمله مواردی است که در مدت اخیر مورد سواستفاده قرار گرفته است.
1403/02/6 , 19:15
40
0
0

توضیحات وکیل ترانه علیدوستی درباره بیماری ترانه/ موکلم از مرداد ۱۴۰۲، به سندروم Dress مبتلا شده‌ است

وکیل ترانه علیدوستی در خصوص آخرین وضعیت بیماری این بازیگر جوان سینما توضیحاتی ارائه کرد.
1403/02/6 , 19:00
35
0
0

بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی

به‌نظر می‌رسد مهران مدیری بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار می‌شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ سریال جدید رفته است. شنیده شده سریال جدیدش که پدر قهوه نام دارد، قصه مردی را
1403/02/6 , 18:57
32
0
0

(تصاویر) روایت حمیدرضا آذرنگ از سقوط هولناک سعیدآقاخانی هنگام فیلمبرداری در کوه

حمیدرضا آذرنگ که نقش خلیل خانزاده را در سریال نون خ بازی می کند، روایتی تکان دهنده از سقوط هولناک سعیدآقاخانی هنگام فیلمبرداری و آسیب دیدن مهره های کمرش را در اینستاگرام ارائه کرده است.
1403/02/6 , 16:18
35
0
0

موضع گیری عمو کاووس سریال نون خ؛ شوخی داریم، بی‌احترامی نه!

سریال‌هایی که راجع به قومیت‌ها ساخته می‌شوند معمولا روی لبه تیغ هستند. دیده‌ایم که خیلی‌ها در این مسائل زخمی شده‌اند اما سعید آقاخانی به پاس هوشیاری، توانایی و قابلیت و توجه ویژه‌ای که به این مسائل دارد، نگذاشته است صدمه‌ای به سریال وارد شود.
1403/02/6 , 14:45
30
0
0

واکنش هادی چوپان به حکم اعدام توماج صالحی/ عکس

هادی چوپان از رهبر انقلاب عفو توماج صالحی را درخواست کرد.
1403/02/6 , 14:00
39
0
0

کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله

دانشمندان به امید قدمت‌گذاری و شناسایی این نمونه، در حال برنامه‌ریزی برای مطالعه آن هستند. این نمونه در یک سنگ تراورتن تزئینی از معادن غرب ترکیه کشف شده است.
1403/02/6 , 13:36
35
0
0

(تصاویر) سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد

۶۰ سال پیش پسری ۱۸ ساله به نام مهدی با انجام عمل جراحی تغییر جنسیت داد و با نام مهری ادامه زندگی داد. روزنامه اطلاعات ۶ اردی‌بهشت ۱۳۴۳ گزارش این تغییر جنسیت را منتشر کرد. گزارش را بخوانید و عکس‌های مهری و مهدی را قبل و بعد از عمل تماشا کنید.
1403/02/6 , 13:24
27
0
0

(تصاویر) بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت

ملک احمد فواد، زاده ۱۶ ژانویه ۱۹۵۲ که به فواد دوم معروف است، آخرین پادشاه مصر و عضو خاندان محمد علی، شش‌ماهه بود که به‌طور رسمی از ژوئیه ۱۹۵۲ تا ژوئن ۱۹۵۳، به عنوان پادشاه مصر و سودان سلطنت کرد. پس از انقلاب ۱۹۵۲، محمد نجیب به عنوان اولین رئیس‌جمهور انقلاب،
1403/02/6 , 13:06
29
0
0

(تصویر) ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون»

در ابتدا وقتی این تصویر را در فضای مجازی می‌بینی شک می‌کنی که نکند هوش مصنوعی باشد، اما گویا این تصویر واقعی است.
1403/02/6 , 12:44
31
0
0

جنگ داخلی؛ این فیلم چگونه آمریکایی ها را به وحشت انداخت؟

الکس گارلند فیلمی ضد جنگ علیه قطبی سازی را کارگردانی کرده است. او می‌گوید: "وضعیت دیوانه کننده‌ای در امریکا حاکم شده که مردم حتی در مواجهه با یک رئیس جمهور فاشیست نیز نمی‌توانند با یکدیگر به توافق و اجماع نظر برسند".
1403/02/6 , 12:22
31
0
0

(تصاویر) سفر به تهران قدیم؛ عکس‌های زیرخاکی از باغ وحش تهران ۴۰سال قبل!

روزنامه اطلاعات ۴۰ سال پیش از شرایط باغ وحش تهران گزارشی منتشر کرد.
1403/02/6 , 11:05
26
0
0

(تصاویر) خرافات عجیب دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش شاه برای جلوگیری از وبا

ناصرالدین شاه فرنگ رفته و علاقه مند به اصلاحات و مظاهر تمدنی اعتقاد داشت خوردن آشی مخصوص در زمان شیوع بیماری وبا مانع از ابتلای وی به این بیماری مهلک می شود و در نتیجه هر ساله دستور پختن این آش نجات دهنده را می‌داد.
1403/02/6 , 10:23
20
0
0