جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۵۲درصد دانش آموزان کرمانشاهی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۵۲درصد دانش آموزان کرمانشاهی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۵۲درصد دانش آموزان کرمانشاهی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۵۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
​سارا شاه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، برکت و اسپایکوژن در استان کرمانشاه درحال تزریق بوده و هیچ مشکلی برای تأمین واکسن کرونا در استان وجود ندارد.
وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان استان کرمانشاه، افزود: تاکنون ۸۷ درصد دانش آموزان نوبت اول و ۵۲ درصد دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ سال نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم در استان کرمانشاه آموزش و پرورش استان و بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با توجه به تقسیم بندی صورت گرفته مناطق شهری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.
شاه‌آبادی بیان کرد: همچنین مادران باردار از ماه چهارم به بعد تا یک هفته قبل از زایمان و پس از گذشت ۱۴ روز پس از زایمان می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، گفت: تاکنون دستورالعمل واکسیناسیون کرونا افراد زیر ۱۲ سال به دانشگاه علوم پزشکی ارسال نشده است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا به ایجاد ایمنی جمعی و کنترل ویروس کرونا کمک کرده اما تزریق واکسن به معنای عدم رعایت دستورالعمل‌های نیست و استفاده از ماسک باید توسط مردم جدی تلقی شود.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب