جستجو
رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه انواع ماسک قهوه برای پوست صورت و بدن

طرز تهیه انواع ماسک قهوه برای پوست صورت و بدن

طرز تهیه انواع ماسک قهوه برای پوست صورت و بدن
ماسک قهوه , قوی ترین ماسک طبیعی و خانگی برای پوست صورت - استفاده از ماسک قهوه برای رفع قرمزی و یا چین و چروک پوست صورت بسیار توصیه می شود. از دیگر فواید ماسک قهوه با ترکیب مواد طبیعی دیگر درمان سلولیت بدن است.
تفاله قهوه را در سطل زباله نریزید. اگر عاشق قهوه هستید و مقدار زیادی تفاله قهوه دارید، می‌توانید مجددا از آنها بعنوان یک درمان پوستی استفاده کنید! با اینکه چندان جالب بنظر نمی‌رسد، اما تفاله قهوه پر از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد عفونی کننده می‌باشد. همچنین سرشار از ترکیبات ضدالتهابی است.وارد کردن تفاله قهوه به برنامه‌ی مراقبت از پوستتان، به شما پوستی کاملا صاف، عالی، و نرم می‌دهد. تفاله قهوه برای تمام انواع پوست‌ها نیز مناسب است. در مقاله‌ی امروز، ما لیستی از راه‌های آسان و سرگرم کننده برای استفاده از تفاله قهوه بعنوان درمان پوست را بیان می‌کنیم:

شادابی بیشتر پوست صورت با ماسک تفاله قهوه

سفیده یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. همین ماسک ساده باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود. به خاطر اینکه کافئین درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد و سفیده تخم مرغ نیز باعث سفتی و کشیدگی آن می‌شود. می‌توانید این ماسک را هفته ای یک مرتبه استفاده کنید. البته استفاده بیش از یک مرتبه توصیه نمی‌شود، چون پوست صورت حساس است و ممکن است سفیده تخم مرغ باعث خشکی آن شود.

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه با تخم مرغ

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق تفاله قهوه را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و به طور کامل هم بزنید. سپس این مخلوط را برای حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.این ماسک باعث می‌شود که پوست شما شاداب، شفاف و نرم شود و ظاهری درخشنده پیدا کند. آلبومین موجود در سفیده تخم مرغ که در این ماسک استفاده می‌شود نیز موجب کم شدن چروک‌های پوست می‌شود. شما می‌توانید هفته‌ای یک نوبت از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک تفاله قهوه و پودر کاکائو

یک ماسک دیگر برای پوست صورت به این شیوه تهیه می‌شود که پودر کاکائو و تفاله قهوه را به همراه سه قاشق خامه و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا ماسکی خمیری به دست آورید (می‌توانید به جای خامه از ماست هم استفاده کنید). پس از تهیه ماسک؛ آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست‌تان را بشوئید.این ماسک خاصیت لایه برداری و پاکسازی داشته و همچنین به دلیل دارا بودن عسل، خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی پیدا می‌کند که در جلوگیری از جوش زدن پوست صورت شما نقش دارد. علاوه بر این، این ماسک ساده خاصیت آبرسانی پوست را نیز دارد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب