جستجو
رویداد ایران > خبرها > آشنایی با روش بادکش ریه

آشنایی با روش بادکش ریه

آشنایی با روش بادکش ریه
توجه داشته باشید که انجام روش بادکش ریه چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب به راحتی آن را در خانه نیز انجام دهید.
به طور کلی بادکش ریه امروزه یک روش درمانی جدید نیست بلکه از گذشته های بسیار دور در طب سنتی رواج داشته و با گذر زمان به خاطر بازدهی بسیار بالا بیش از پیش مورد توجه معتقدان به طب سنتی قرار گرفته است.

آشنایی با روش بادکش ریه

بهتر است بدانید که بادکش ریه که امروزه بدان حجامت خشک ریه نیز گفته می شود به عنوان یک روش درمان تکمیلی بیماران مبتلا به آسم، شیمیایی، آنفولانزا و اختلالات گوارشی شناخته می شود که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که اگر از مشکلات ریوی رنج می برید و یا به خاطر بیماری های آنفولانزا، سرماخوردگی و حتی کرونا سرفه هایی خشک دارید می توانید با انجام بادکش گرم ریه، وضعیت جسمی آن را بهبود ببخشد. همچنین اگر دچار بیماری های جدی مانند سرطان ریه نیز هستید توصیه می شود پیش از انجام این روش درمانی حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
در واقع می توان روش بادکش ریه را نوعی قرار دادن استکان های گرد و کوزه ای شکل به روش خاص در دو طرف ریه دانست که بر روی پوست حالت مکش ایجاد می کند و تاریخچه آن نیز به جوامع باستانی مصر، چین و خاورمیانه باز خواهد گشت.


دستورالعمل انجام بادکش ریه

دقت داشته باشید که برای انجام بادکش ریه در ابتدا بایستی یک پنس و یا در صورت عدم دسترسی به آن یک قیچی مناسب آماده نمایید. ترجیحا سعی کنید از قیچی هایی سبک کاغذ بری یا قیچی های استیل برای این کار استفاده نمایید.

برای اینکه متوجه شوید مقدار پنبه ای که استفاده کرده اید مناسب است یا خیر می توانید در پایان مرحله فوق طول پیله ای که از پنبه حاصل می شود را اندازه گیری نمایید. دقت داشته باشید که طول پیله بایستی حدودا سه سانتی متر و عرض آن در بیشترین جا حدود یک و نیم سانتی متر باشد.
البته اگر چنین نبود نیاز به نگرانی نیست و شما می توانید با چندین مرتبه تکرار تجربه کافی را به دست بیاورید.
حال باید تعدادی اسکان یا لیوان شیشه ای آماده کنید و تعداد و اندازه شان را با توجه به محل بادکش در نظر بگیرید برای مثال هر چقدر منطقه وسیع تر باشد تعداد لیوان ها نیز بیشتر خواهد بود. یا هر چقدر بافت چربی و عضله منطقه نسبت به بافت استخوانی بیشتر باشد استکان یا لیوان می تواند بزرگ تر انتخاب شود.
دقت داشته باشید که انتخاب لیوان شیشه ای برای این کار یک خاصیت مهم دارد و آن هم دیدن اتفاقاتی است که درون آن رخ خواهد داد. در این روند مراقب باشید که لبه لیوان ها بریدگی یا ترک خوردگی نداشته باشد که در غیر اینصورت امکان ایجاد بریدگی های شدید وجود خواهد داشت.
توصیه می شود برای اینکه نتیجه بهتری از بادکش ها به دست بیاید محل آن را با استفاده از یک روغن مناسب به خوبی چرب نمایید. برای انجام این کار می توانید از روغن های مختلفی مانند زیتون، کنجد، هسته قیسی، بادام تلخ و سیاهدانه استفاده نمایید.

سپس نوک پنس را درون الکل فرو ببرید تا پنبه کاملا خیس شود و بعد با فشردن پنبه به لبه های شیشه الکی الکل اضافه آن را کاملا بگیرید. دقت داشته باشید که استفاده از الکل صنعتی به جای الکل طبی، آتش بهتر و بادکش موثرتری برای شما فراهم خواهد کرد.
حال بایستی پنبه آغشته شده به الکل را آتش بزنید. لیوان را با دست دیگر بگیرید در حالی که هر دو دست را حداقل در فاصله نسبت به پوست بدن نگه داشته اید تنها برای یک لحظه آتش را داخل لیوان کرده و بلافاصله از آن خارج نمایید. سپس لیوان را روی پوست قرار دهید. با انجام این کار خواهید دید که پوست به داخل لیوان برآمده شده و به راحتی به پوست تان خواهد چسبید.
اگر مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید پوست بین ۲ الی ۳ سانتی متر به داخل لیوان برجسته خواهد شد البته که در پوست های مختلف، نقاط مختلف بدن و در اندازه های متفاوت لیوان این مقدار نیز متفاوت خواهد بود.
توجه داشته باشید لیوان بادکش ریه بایستی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با وارد کردن کمی فشار به داخل لبه لیوان در محل چسبیدن آن به پوست و ورود کمی هوا به داخل آن، لیوان به راحتی جدا خواهد شد.

موارد منع انجام بادکش درمانی

با وجود اینکه بادکش ریه فواید و مزیت های فراوانی دارد اما گاهی اوقات انجام آن منع می شود که در ادامه سعی داریم به آن ها بپردازیم:
توصیه می شود که اگر بیماری فنق دارید و از بهبود کامل آن مطمئن نیستید به هیچ وجه بادکش درمانی را انجام ندهید.
یکی از مهم ترین موارد منع استفاده از این روش در نواحی شکم و کمر زنان باردار است که ممکن است باعث تحریک انقباضات رحمی گردد.
بادکش درمانی ریه را به هیچ وجه به صورت مستقیم بر ستون فقرات کودکان خردسال انجام ندهید.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب