جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حرکت جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان بردسکن

حرکت جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان بردسکن

حرکت جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان بردسکن
حرکتی جهادی ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در دست اجرا می باشد.
مشهد پایگاه خبری رویدادایران-حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با اعلام این خبر گفت: آموزش و فرهنگ سازی جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی تجدید شونده با جدیت در دست اقدام می باشد .
وی افزود: با همکاری تشکل های دانش آموزی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان و پس از نشست های کارشناسی و با هدف بستر سازی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی بین دانش آموزان مقرر شد تا با اتخاذ روش های مختلف آموزش ، ترویج فرهنگ منابع طبیعی اجرایی شود.
اقبالی خاطر نشان کرد آشنایی دانش آموزان با مفاهیم منابع طبیعی و حفظ و نگهداری از این سرمایه های خدادادی ضروری است که در کنار سایر مهارت ها باید برای دانش آموزان تشریح و تبیین گردد. وی یکی از روش های عملی برای تحقق این هدف را بازدید دانش آموزان از عرصه ها و پروژه های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری و اثر بخشی آنها دانست.
اقبالی از جشنواره های علمی دانش آموزی همچون جشنواره خوارزمی و طرح جابر بعنوان بستر مناسب برای فرهنگ سازی منابع طبیعی یاد کرد و گفت در این جشنواره ، زمینه برای طرح موضوعات مختلف منابع طبیعی ویژه دانش آموزان فراهم شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن ضمن اعلام آمادگی برای بازدید دانش آموزان از پروژه های منابع طبیعی  یادآور شد کارشناسان منابع طبیعی برای ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات دانش آموزان با حضور در مدارس به ترویج فرهنگ منابع طبیعی خواهند پرداخت؛ وی بر ضرورت توسعه همکاری با آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت تاکنون 250 نفر از دانش آموزان بعنوان همیار طبیعت دانش آموز، در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.
لازم به ذکر است شهرستان بردسکن  15000 دانش آموز ، 190 مدرسه و 2000 نفر فرهنگی دارد که ظرفیت مناسبی برای اقدامات و فعالیت های ترویجی و آموزش فرهنگ منابع طبیعی می باشد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب