جستجو
رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > محمد مسلمی: آنها که دور انداخته‌اید را برگردانید!

محمد مسلمی: آنها که دور انداخته‌اید را برگردانید!

محمد مسلمی: آنها که دور انداخته‌اید را برگردانید!
محمد مسلمی، با انتقاد از اوضاع فعلی برنامه‌سازی برای کودک و نوجوان در تلویزیون، بازگشت هنرمندان و برنامه‌سازان باتجربه را راهی برای بهبود اوضاع توصیف کرد.
این بازیگر باسابقه حوزه کودک و نوجوان در گفت‌وگویی با ایسنا درباره شرایط کنونی حوزه کودک و نوجوان در تلویزیون عنوان کرد: ان‌شاءالله که با حضور آقای جبلی اتفاقات خوبی در سازمان صداوسیما بیفتد. مخصوصا در حوزه کودک که ما نسبت به سال‌های گذشته عقب‌تر هستیم و دیگر در این حوزه حرفی برای گفتن نداریم. با توجه به فضای مجازی و اینکه بچه‌ها گوشی دستشان است و در اینترنت، فیلم‌های کودک روز دنیا را می‌بینند و سلیقه و ذائقه‌شان عوض شده، کار صداوسیما سخت‌تر می‌شود؛ از این جهت که باید کارهای خوبی تولید شود تا مخاطب کودک و نوجوان که در ماهواره و فضای مجازی دارد گرافیک خوب و قصه خوب دنبال می‌کند به تلویزیون جذب شود.
مسلمی در ادامه با انتقاد از عملکرد تلویزیون و دیگر نهادهای مربوط به برنامه‌سازی برای کودک و نوجوان، عنوان کرد: شبکه یک بخش کودکش تعطیل شد و بعد بخش کودک به شبکه دو آمد و بعد رفت شبکه کودک. ولی متاسفانه خروجی قابل توجهی از این شبکه نداشتیم. الان برنامه‌ای را نداریم که بچه‌ها شناختی درباره آن داشته باشند. یعنی برندی ندارند و قهرمان تولید نشده است. باید تلاش جدی در این زمینه صورت بگیرد و تحقق این امر جز با آوردن متخصصان این حوزه میسر نمی‌شود؛ نویسنده، شاعر، آهنگساز، بازیگر و کارگردان، که همه این‌ها یا از تلویزیون کنار گذاشته شده‌اند یا اصلا بستری وجود ندارد که بیایند کار کنند.
او یادآور شد: سالیان پیش تمام بزرگانمان از کارهای کودک کارشان را شروع کردند. آقای اکبر عبدی، آقای حمید جبلی، خانم مرضیه برومند، آقای آتیلا پسیانی و خیلی‌های دیگر. در دنیا هم همین‌طور است؛ بهترین نویسنده‌ها، کارگردان‌ها و بازیگرانشان همیشه برای بچه‌ها برنامه‌سازی می‌کنند تا نسل را آماده کنند. در آموزش و پرورششان هم همین‌طور است؛ آن‌هایی که دکترا دارند را برای تدریس در پایه‌های اول و دوم انتخاب می‌کنند زیرا بچه‌های کوچک خیلی مهم هستند. الان جنگ، جنگ رسانه است و تهاجم فرهنگی با همین گوشی‌ها می‌آید. ما کاری چندانی نکردیم؛ فقط صداوسیما را نمی‌گویم تئاتر، کانون پرورش فکری و سینمای کودک هم همین است؛ خوراک در این زمینه نداریم. چند کار ویژه دختران داریم؟ چند کار ویژه خردسالان داریم؟ برنامه‌هایی که تاثیرگذار و ماندگار باشند. این نیازمند اتاق فکری برای کودک است.
این بازیگر سپس گفت: مدیرانی که سلیقه‌ای رفتار می‌کنند، کسانی که دور انداخته‌اند را باید بیاورند. تیم روانشناس و تیم جامعه‌شناس باید بیاید. ما نسلی را که می‌خواهیم تربیت کنیم از همین الان می‌توانیم رویشان کار کنیم تا اعتیاد و اغتشاش کم شود.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب