به بهانه اکران فیلم علی صمدی پس از ۲ سال/ «صحنه زنی» فیلمی بر بستر یک واقعیت هولناک
«صحنه زنی» دومین فیلم علی صمدی با ساختاری متفاوت از فیلم نخست او «بینامی» پس از آنکه از لیست اصلی فیلمهای جشنواره ملی فیلم فجر خط خورد با تعجب بسیاری از اهالی رسانه روبرو شد.
رو گذشته با اعلام نتیجه جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد تا فیلم سینمایی «صحنه زنی» از تاریخ ۱۴۰۰.۰۹.۲۴ وارد چرخه اکران سینماها شود به همین بهانه در این گزارش مروری میکنیم بر دومین فیلم علی صمدی کارگردان جوان سینمای ایران.
«صحنه زنی» دومین فیلم علی صمدی با ساختاری متفاوت از فیلم نخست او «بینامی» پس از آنکه از لیست اصلی فیلمهای جشنواره ملی فیلم فجر خط خورد با تعجب بسیاری از اهالی رسانه روبرو شد، این فیلم سینمایی اینبار در جشنواره سی و هشتم جهانی فیلم فجر به اکران در آمد تا در فضایی بهدور از جنجال فرصت دیده شدن توسط مخاطبان، منتقدان و اهالی رسانه را پیدا کند.
فیلم سینمایی «صحنه زنی» درباره سه مرد است که یک شبکه خلاف را اداره میکنند و کارشان این است که صحنههای جعلی تصادف بسازند تا از بیمه پول بگیرند. همین خلاصه قصه کوتاه از «صحنهزنی» بیننده را با داستانی جدید و کمتر روایت شده در سینمای ایران مواجه میکند. علی صمدی بر اساس تحقیقاتی که از روزنامهها، ادارههای بیمه و دیگر ارگانها داشته، تلاش کرده تا این سوژه عجیب و تجارت پرسودی که در جامعه جریان دارد را در قالب فیلمی اجتماعی و قصهگو روایت کند.
بهرام افشاری پس از تجربه در نقشهای کمدی این بار در نقشی جدی و با ظاهری متفاوت در فیلم سینمایی «صحنه زنی» ایفای نقش داشته است. شخصیت «اسد» با بازی بهرام افشاری در نقش رئیس گروه، با ظاهری رعبآور و خوفناک کمتر از بقیه حرف میزند و کارش تهدیدکردن است. اسد شخصیتی پیچیده داشته و زندگی سختی را پشت سر گذاشته و حالا در صدد آن است تا با به دست آوردن پول دختر خود را پیدا کند.
مجید صالحی هم در نقش «سبزواری» سعی میکند با زبانی آرام کنترل اوضاع را بهدست بگیرد و «مِستر» با بازی پیام احمدینیا وظیفهاش عملی کردن تهدیدها و دستورات اسد است. شخصیت متفاوت این سه نفر و دیالوگهایی که پشت سر هم میان آنها رد و بدل میشود، به حفظ ریتم فیلم بسیار کمک کرده است.
علیرضا صمدی کارگردان فیلم معتقد است واقعیت تلختر از این فیلم است و در نشست فیلم عنوان کرده است: من سعی کردم در این فیلم جرمنگاری کنم، فیلم درباره آفتهای اعتیاد و فقر است و اگر آنچه در واقعیت بود را میساختم، خیلی فیلم تلخی میشد.
مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدینیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی و مجید صالحی به همراه امید روحانی، سیامک ادیب و آتش تقیپور بازیگران این فیلم هستند.
«صحنه زنی» دومین فیلم علی صمدی با ساختاری متفاوت از فیلم نخست او «بینامی» پس از آنکه از لیست اصلی فیلمهای جشنواره ملی فیلم فجر خط خورد با تعجب بسیاری از اهالی رسانه روبرو شد، این فیلم سینمایی اینبار در جشنواره سی و هشتم جهانی فیلم فجر به اکران در آمد تا در فضایی بهدور از جنجال فرصت دیده شدن توسط مخاطبان، منتقدان و اهالی رسانه را پیدا کند.
فیلم سینمایی «صحنه زنی» درباره سه مرد است که یک شبکه خلاف را اداره میکنند و کارشان این است که صحنههای جعلی تصادف بسازند تا از بیمه پول بگیرند. همین خلاصه قصه کوتاه از «صحنهزنی» بیننده را با داستانی جدید و کمتر روایت شده در سینمای ایران مواجه میکند. علی صمدی بر اساس تحقیقاتی که از روزنامهها، ادارههای بیمه و دیگر ارگانها داشته، تلاش کرده تا این سوژه عجیب و تجارت پرسودی که در جامعه جریان دارد را در قالب فیلمی اجتماعی و قصهگو روایت کند.
بهرام افشاری پس از تجربه در نقشهای کمدی این بار در نقشی جدی و با ظاهری متفاوت در فیلم سینمایی «صحنه زنی» ایفای نقش داشته است. شخصیت «اسد» با بازی بهرام افشاری در نقش رئیس گروه، با ظاهری رعبآور و خوفناک کمتر از بقیه حرف میزند و کارش تهدیدکردن است. اسد شخصیتی پیچیده داشته و زندگی سختی را پشت سر گذاشته و حالا در صدد آن است تا با به دست آوردن پول دختر خود را پیدا کند.
مجید صالحی هم در نقش «سبزواری» سعی میکند با زبانی آرام کنترل اوضاع را بهدست بگیرد و «مِستر» با بازی پیام احمدینیا وظیفهاش عملی کردن تهدیدها و دستورات اسد است. شخصیت متفاوت این سه نفر و دیالوگهایی که پشت سر هم میان آنها رد و بدل میشود، به حفظ ریتم فیلم بسیار کمک کرده است.
علیرضا صمدی کارگردان فیلم معتقد است واقعیت تلختر از این فیلم است و در نشست فیلم عنوان کرده است: من سعی کردم در این فیلم جرمنگاری کنم، فیلم درباره آفتهای اعتیاد و فقر است و اگر آنچه در واقعیت بود را میساختم، خیلی فیلم تلخی میشد.
مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدینیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی و مجید صالحی به همراه امید روحانی، سیامک ادیب و آتش تقیپور بازیگران این فیلم هستند.