جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هفت شکارچی متخلف از طریق رصد فضای مجازی دستگیر شدن

هفت شکارچی متخلف از طریق رصد فضای مجازی دستگیر شدن

هفت شکارچی متخلف از طریق رصد فضای مجازی دستگیر شدن
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست و دستگیری شکارچیان متخلف، هفت شکارچی متخلف از طریق رصد فضای مجازی دستگیر شدند.

اسدالله هاشمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این متخلفان، از طریق فضای مجازی تصاویری از شکار شش رأس کل وحشی، یک رأس قوچ و دو قطعه کبک منتشر کرده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: همچنین در سال جاری از شکارچیان متخلف در استان، لاشه ۳۰ رأس کل بز و قوچ و ۳۱ قطعه کبک کشف شد.

هاشمی افزود: همچنین از این شکارچیان یک قلاده خرس، یک بهله عقاب، سه قلاده گراز، دو قلاده تشی و ۲۲ قطعه سهره طلایی زنده کشف و ضبط شد.

وی همچنین با اشاره به صادر شدن شناسنامه برای پلنگ دنا در استان، اظهار داشت: طی چهار سال اخیر با همکاری یک گروه مستند ساز، تصاویر پلنگ دنا با دوربین‌های دستی و تله‌ای به تصویر کشیده شد و با کمک کارشناسان دانشگاه یاسوج برای ۱۸ قلاده پلنگ، شناسنامه صادر شد.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۰ روستا در منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد، با کمک کارشناسان و دوستداران محیط زیست آموزش‌های لازم برای ۳۰ هزار نفر از اهالی این روستاها در راستای حفاظت از این مناطق و حیات وحش انجام شده است.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب