جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری غیرقانونی است

فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری غیرقانونی است

فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری غیرقانونی است
نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: در اقدامی پیش‌دستانه به وزرای نیرو و نفت تذکر دادیم که به تبعات زیست‌محیطی و بهداشتی تصمیمات خود توجه کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، در ارتباط با تذکر به وزیر نفت و نیرو اظهار داشت: در پی زمزمه‌هایی که مبنی بر فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری شنیده می‌شد در اقدامی پیش‌دستانه به وزرای نیرو و نفت تذکر دادیم که به تبعات زیست‌محیطی و بهداشتی تصمیمات خود توجه کنند.

وی با اشاره به حکم دادگاه برای پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری اظهار داشت: از آنجا که استفاده از سوخت مازوت باعث بروز مشکلات و خطرات بسیار زیاد و جدی برای سلامت مردم می‌شود و در پی شکایاتی که در سال‌های پیش صورت گرفت و رای قطعی دادگاه، در سال 93 مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری پلمب شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات سوخت مازوت برای سلامتی مردم ادامه داد: فعالیت این مشعل‌ها تهدید جدی برای سلامتی مردم به ویژه مردم شهرهای شاهین‌شهر، گز، خورزوق، گرگاب، دستگرد، اصفهان و غیره است و متاسفانه هر سال در ابتدای فصل سرما به بهانه کمبود گاز، به فکر فک پلمپ این مشعل‌ها افتاده و این موضوع را مطرح و دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به حکم قانونی پلمپ یادآور شد: بر اساس قانون و از آنجا که حکم نهایی دادگاه، پلمب مشعل های مازوت‌سوز است، هرگونه دستور دیگری مبنی بر باز کردن آن مشعل‌ها و استفاده از سوختی به جز سوخت  گاز غیرقانونی است.

حاجی‌دلیگانی افزود: امسال نیز متاسفانه ما زمزمه‌هایی را در رابطه با فک پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه برق شهید منتظری شنیدیم که در اقدامی پیش‌دستانه به وزیر نیرو و همچنین وزیر نفت تذکر دادیم که به تبعات زیست‌محیطی و بهداشتی این اقدام و اقداماتی از این قبیل توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر موضوع فک پلمب جدی باشد واکنش نمایندگان و مسئولان چه خواهد بود؟ تصریح کرد: به هر حال اگر این موضوع جدی بشود، مطمئنا ما نیز قدم بعدی را برداشته و تلاش می‌کنیم با انجام سوال از وزرا موضوع را پیگیری کنیم.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب