جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سه مرکز یاددهی ویادگیری سوادآموزی در سبزوار افتتاح شد

سه مرکز یاددهی ویادگیری سوادآموزی در سبزوار افتتاح شد

سه مرکز یاددهی ویادگیری سوادآموزی در سبزوار افتتاح شد
سه مرکز یاددهی یادگیری زنده یاد مهندس سمیرا ده نبی روداب، توحید شهر و دولت آباد با حضور معاون سواد آموزی استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سبزوار افتتاح شد.

مشهد پایگاه خبری رویدادایران-با حضور معاون سوادآموزی استان خراسان رضوی، رئیس اداره سنجش و ارزیابی استان ، مسئول مراکز یادگیری استان, معاون مدیر کل و رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار، بخشدار روداب ، نماینده ولی فقیه روداب ، رئیس اداره سواد آموزی شهرستان ودیگر مسئولین سه مرکز یاددهی یادگیری در شهرستان سبزوار افتتاح گردید.

معاون سوادآموزی اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز بکار مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی در بخش روداب سبزوار اظهار داشت: با افزایش این مراکز، افراد بیشتری زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار می گیرند.

مصطفی اسدی افزود: هم اینک ۱۱۰ مرکز یاددهی و یادگیری در سطح این استان فعال است که از این تعداد ۱۷ مرکز یاددهی و یادگیری این استان مجری طرح ملی سواد و زندگی است.

وی با اشاره به برنامه زیری برای افزایش مراکز یاددهی برخوردار از طرح ملی سواد و زندگی به ۹۰ مورد در سطح خراسان رضوی تصریح کرد: از این طریق علاوه بر سوادآموزی، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال و تولید مورد توجه قرار گرفته است.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز گفت: علاوه‌ بر فعالیت‌های نهضت سوادآموزی مراکز محلی یادگیری با هدف توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی، در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.

عبدالمجید شجاع افزود: در این مراکز یادگیری محله، سوادآموزان علاوه بر آموزش دوره‌های سواد، یک مهارت نیز در رشته های مختلف چرم دوزی، خیاطی، دوخت عروسک، تولید ماسک و فرت بافی را فرا می‌گیرند.

میانگین باسوادی در جمعیت شهروندان متعلق به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان خراسان رضوی ۹۸/6 درصد است.

گفتنی است کارگا ه های سه مرکز یادگیری- یاددهی سمیرا ده نبی روداب، توحید شهر و دولت آباد شهرستان سبزوار با کمک خیرین محترم خانم ها جیبا،تشکری و سعادت با اعتباری بالغ بر 550میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب