جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > خسروی: VAR تا ۵ سال آینده هم در ایران راه اندازی نمی‌شود

خسروی: VAR تا ۵ سال آینده هم در ایران راه اندازی نمی‌شود

خسروی: VAR تا ۵ سال آینده هم در ایران راه اندازی نمی‌شود
کارشناس داوری کشورمان در خصوص راه اندازی سیستم VAR در ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری توضیحاتی را بیان کرد.
علی خسروی، کارشناس داوری در خصوص راه اندازی سیستم VAR در کشورمان اظهار کرد: من مخالف راه اندازی سیستم  VAR در کشورمان نیستم، اما چند سال پیش گفتم این سیستم تا ۱۰ سال دیگر در ایران راه اندازی نخواهد شد و حالا هم می‌گویم تا ۵ سال دیگر این سیستم راه اندازی نخواهد شد. قیمت خرید هر دستگاه این سیستم ۹۰ میلیارد تومان است و فکر نمی‌کنم باشگاه‌های ایرانی توان خرید این سیستم را داشته باشند و فدراسیون فوتبال نیز نمی‌تواند برای همه ورزشگاه‌ها این سیستم را خریداری کند.
او ادامه داد: فقط ۱۵ شرکت با فیفا در خصوص نصب و راه اندازی سیستم VAR قرارداد دارند و اگر کشورمان  نتواند این سیستم را نصب کند با محرومیت از میزبانی بازی‌های تیم ملی مواجه نخواهد شد، چون که کشور ما و سوریه نمی‌توانند این سیستم را در کشورشان راه اندازی کنند و هدف اینفانتینو رئیس فیفا از راه اندازی این سیستم در ورزشگاه‌های جهان فقط یک تجارت بزرگ است.
خسروی بیان کرد: شرکت‌های از اصفهان و تبریز در خصوص راه اندازی سیستم VAR به فدراسیون مراجعه کردند و حتی جلسه آنلاینی را با مقامات فیفا برگزار کردند، اما کسی به آن‌ها توجه نکرد و شاید واردات سیستم خارجی منفعت بیشتری دارد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب