جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > انتقال آب از سد آزاد بە تصفیە‌خانە سنندج نیازمند حمایت مسئولان استانی است

انتقال آب از سد آزاد بە تصفیە‌خانە سنندج نیازمند حمایت مسئولان استانی است

انتقال آب از سد آزاد بە تصفیە‌خانە سنندج نیازمند حمایت مسئولان استانی است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقەای استان کردستان گفت: انتقال آب سد آزاد به قروه، دهگلان و تصفیه‌خانه سنندج نیازمند حمایت مسئولین استانی است.
عرفان مومن‌پور امروز (۲٦مهر) در نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای کردستان و شرکت توسعه منابع آب و نیرو در خصوص بررسی چالش‌ها و مسائل کمی و کیفی مرتبط با آن، چالش‌­ها و مسائل کمی و کیفی مرتبط با بهره­ برداری از سد آزاد که بە عنوان یکی از اصلی­‌ترین منابع تأمین­ کننده آب شرب شهرهای سنندج، قروه و دهگلان در نظر گرفته شده است، مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.
مؤمن پور با اشاره به اجرای برنامه پایش کیفی آب مخزن سد آزاد، گفت: پایش کیفی این سد توسط دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه­‌ای کردستان، بصورت مستمر و منظم انجام می شود.
معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت افزود: نظر به شناسایی تهدیدات و مشکلات کیفی که می‌تواند در آینده بر وضعیت کیفی آب دریاچه اثرگذار باشد و از طرفی اهمیت موضوع کاربری شرب این سد، برنامه­‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم توسط دستگاه­‌های اجرایی ذیربط در استان مبنی بر حفاظت از کیفیت آب مخزن آن و مدیریت حوضه آبریز از نظر ساماندهی فاضلاب روستاهای بالادست دریاچه، خودداری از تخلیه زهاب­‌های کشاورزی اراضی بالادست و نیز جلوگیری از استقرار طرح‌هایی با پتانسیل ایجاد آلودگی در حوضه آبریز آن، بسیار حائز اهمیت است.
در ادامه حجت الله محقق معاون اجرایی سد و سامانه انتقال آزاد ضمن ارائه گزارشی در خصوص پیشرفت فیزیکی سامانه انتقال آب این سد به تصفیه­‌خانه آب شرب شهر سنندج، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه مسائلی وجود دارد که با توجه به بررسی و هماهنگی‌های لازم، موارد تبین­ شده به مسئولین استانی منعکس و امیدواریم راهبردها و راهکارهای عملیاتی و نتیجه محور در این خصوص مورد توجه جدی قرار گیرد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب