جستجو
رویداد ایران > خبرها > روش های تازه ماندن کاهو

روش های تازه ماندن کاهو

روش های تازه ماندن کاهو
کاهو یکی از سبزیجات دوست داشتی و یک ماده مغذی پر از فیبر است. ولی می‌تواند به راحتی طراوت و تازگی خود را از دست داده و خراب شود. در این مطلب به نکاتی برای شستشو و تازه نگهداشتن کاهو خواهیم پرداخت.
بعضی وقتها برای صرفه‌جویی در زمان و یا هزینه تصمیم می‌گیریم چندتا کاهو را یکجا بخریم. ولی پس از آن موضوعی که هست تازه نگه داشتن کاهو برای بیشتر از یک هفته است. خوشبختانه راههایی برای تازه ماندن کاهو برگ یا پیچ برای مدت ۳ الی ۴ هفته وجود دارد که با بهترین آنها در ادامه آشنا می شویم.
 
بهترین روش های تازه ماندن کاهو
 

تازه ماندن کاهو تا ۱ هفته

آسان ترین راه برای نگهداری طولانی مدت کاهو این است که آن را داخل نایلون قرار دهید تا به آن هوا و رطوبت نرسد. داخل نایلون چند عدد دستمال کاغذی بگذارید تا رطوبت موجود در نایلون را بگیرد و از پژمرده شدن برگ های کاهو پیشگیری کند.
 
نایلون کاهو را در یخچال به دور از میوه ها و سبزی های دیگر از جمله گوجه و سیب بگذارید. با این شیوه تا یک هفته کاهو کاملاً تازه می ماند.
 
یکی از مواردی که باعث پلاسیدگی زودهنگام کاهو در یخچال می‌شود، رطوبت است. بنابراین بهتر است قبل از بسته‌بندی کاهو و نگهداری آن در یخچال از خشک شدن کامل برگ‌های آن مطمئن شوید. برای این کار، بدون آنکه مجبور باشید مدت زیادی کاهو را در فضای بیرون از یخچال نگه دارید، می‌توانید چند ساعت آن را در کیسه‌های پلاستیکی معروف به زیپ‌کیپ در یخچال نگهداری کنید، بی آنکه در آن را بسته باشید.

 
روش بهتر این است که بعد از شستن کاهو و پس از اینکه آب آن‌ها گرفته شد، کاهو را در یک دستمال حوله‌ای خشک بپیچید. سپس آن را در کیسه پلاستیکی بگذارید. با این روش طراوت و تازگی کاهو برای مدت زمان بیشتری حفظ خواهد شد.
 
روش دیگر، این است که تا قبل از استفاده از کاهو، از شستن آن خودداری کنید. ولی بازهم بهتر است کاهو را در کیسه پلاستیکی معمولی که خریداری کرده‌اید، در یخچال نگذارید. بلکه بعد از پیچیدن آن در دستمال حوله‌ای، آن را در کیسه‌های زیپ‌کیپ بگذارید و در آن را به طور کامل ببندید. با این روش می‌توانید چهار تا پنج روز، کاهوی شسته نشده را در یخچال نگهداری کنید.

 
چگونه کاهو را تازه نگه داریم
برچسب ها
نسخه اصل مطلب