جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بوشهر| گردشگری بوشهر ظرفیتی در خور توجه

بوشهر| گردشگری بوشهر ظرفیتی در خور توجه

بوشهر| گردشگری بوشهر ظرفیتی در خور توجه
اهمیت حوزه گردشگری استان بوشهر نه‌تنها کم از منابع زیرزمینی آن نیست بلکه حتی بیشتر است . اگرچه این استان بیشتر با ذخایر استراتژیکی همچون نفت و گاز شناخته‌شده اما می‌توان با برنامه‌ریزی مدون موتور گردشگری این استان را بیش‌ازپیش روشن کرد.

اورژانس بوشهر سه هزار و 879 مأموریت نوروزی انجام داد

رئیس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر گفت: در ایام نوروز امسال 350 نیروی اورژانس در قالب 53 پایگاه امدادی شامل 19 پایگاه شهری، 33 پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و 10 ایستگاه سلامت نوروزی مستقر و به همشهریان و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کردند.

عبدالرحیم دادجو افزود: طرح سلامت نوروزی این سازمان از 25 اسفند پارسال آغاز و تا 17 فروردین امسال ادامه داشت که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همه مأموریت‌ها با اولویت رسیدن سریع آمبولانس‌ها بر سر صحنه، درمان سریع در محل و رساندن مصدومان به مراکز درمانی انجام شد.

او افزود: نیروهای این مرکز در قالب طرح نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا پایان 16 فروردین امسال سه هزار و 879 مأموریت انجام دادند.

دادجو اظهار داشت: از مجموع عملیات ثبت‌شده 775 مأموریت ترافیکی و سه هزار و 104 مأموریت غیر ترافیکی بوده است.

او بیان کرد: در اجرای طرح امداد نوروزی نیروهای اورژانس استان بوشهر یکهزار و 775 نفر را به بیمارستان انتقال دادند که از این شمار 797 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی بودند.

دادجو اظهار داشت: تکنسین‌های اورژانس، 2 هزار و 6 مورد درمان در محل انجام دادند که از این تعداد 128 مورد مربوط به مأموریت‌های ترافیکی است.

او اضافه کرد: در مأموریت‌های صورت گرفته از آغاز طرح امداد نوروزی تا 17 فروردین، 52 فوتی در استان بوشهر ثبت شد که از این شمار 9 تن مربوط به حوادث ترافیکی و 43 نفر غیر ترافیکی بوده است.

دادجو گفت: نرخ رشد مأموریت‌های اورژانس نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش نشان می‌دهد.

او یادآور شد: در نوروز 98 حوادث ترافیکی 53 درصد و فوتی‌ها 36 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

امدادرسانی 751 نفر به مسافران نوروزی

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر نیز گفت: امسال 751 امدادگر و از جمعیت جوانان در قالب 54 پایگاه امدادی و پست ایمنی و سلامت نوروزی در استان به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی کردند.

غلامرضا حاجیانی افزود: پست‌های ایمنی و سلامت در ورودی و خروجی و در نقاط پرتردد و مهم شهر به همت سازمان جوانان خدماتی شامل ارائه نکات ایمنی سفر ازجمله رعایت نکات بهداشتی، غذایی و بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت) به مسافران ارائه کردند.

او ادامه داد: در قالب طرح امداد و نجات نوروزی 22 هزار و 84 نفر از مسافران نوروزی از خدمات حضوری و درمان سرپایی این جمعیت بهره‌مند شدند.

حاجیانی افزود: در 199 مأموریت عملیاتی تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر در استان 968 نفر نجات یافتند و 41 نفر نیز برای تکمیل مراحل درمانی و رسیدگی بیشتر به نزدیک‌ترین مراکز درمانی و بیمارستان اعزام شدند.

او بیان کرد: در نوروز امسال، 74 مصدوم سوانح ترافیکی طی 34 عملیات رهاسازی شدند و با احتساب زلزله شهرستان دشتی و طوفان‌های رخ‌داده که باعث سیل و آب‌گرفتگی در استان شد 20 هزار و 410 نفر اسکان داده شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: علاوه بر امکانات و نیروهای موجود انتظامی در این استان که به‌صورت معمول درحال خدمت‌رسانی هستند حدود 70 تیم سیار پلیس در تأمین امنیت نوروزی مسافران این استان مشارکت داشتند.

سردار خلیل واعظی افزود: در این زمینه با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف امدادی، خدماتی و قضایی هماهنگی‌های لازم انجام شد تا در صورت نیاز به‌کارگیری و همکاری لازم انجام شود.

او بیان کرد: تیم‌های پلیسی استان بوشهر برای تأمین امنیت انتظامی و ترافیکی در تعطیلات نوروز در مکان‌هایی که محل ازدحام و تردد مردم مثل بنادر، سواحل، مکان‌های تاریخی و دیدنی به‌صورت پررنگ حضور داشتند.

آموزش‌وپرورش بوشهر به 179 هزار و 902 مسافر اسکان داد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: نوروز امسال، 179 هزار و 902 مسافر نوروزی در 49 هزار و 973 خانوار در مدرسه‌های استان اسکان یافتند.

ناصر کرمی افزود: شمار اسکان جمعیت یادشده در مدرسه‌های استان بوشهر نسبت به سال گذشته 5.7 درصد معادل 9 هزار مسافر افزایش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: آمار پذیرش خانوار فرهنگی نسبت به سال گذشته و خانوارهای غیرفرهنگی 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر یادآور شد: بر این اساس آمار اسکان نوروزی به 504 هزار و 539 نفر روز می‌رسد.

او بیان کرد: شهرستان گناوه با اسکان 51 هزار و 944 نفر معادل 28.8 درصد و بوشهر با 44 هزار و 985 نفر معادل 25 درصد و دیلم با 22 هزار و 629 نفر معادل 12.5 درصد مسافران بیشترین درصد میزبانی را در بین شهرستان‌ها و مناطق استان به خود اختصاص دادند.

21 میلیارد ریال صنایع‌دستی در بوشهر فروش رفت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نوروز امسال 21 میلیارد و 277 میلیون ریال محصولات صنایع‌دستی در این استان فروش رفت.

ارغوان مهدی زاده افزود: تولیدات صنایع‌دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوری که در بازارهای جهانی ازجمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی عرضه می‌شود.

او بیان کرد: حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم‌کاری ازجمله صنایع‌دستی شاخص استان بوشهر به شمار می‌رود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروز 594 غرفه، 35 بازارچه و فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم گردی استان برپا شد.

لیلا رحیمی افزود: فروش این میزان تولیدات صنایع‌دستی بیانگر رضایت گردشگران و کیفیت مناسب این تولیدات است.

او ادامه داد: صنایع‌دستی استان بوشهر از لحاظ نوع، جنس، رنگ و تنوع بی‌نظیر است و تلاش می‌شود در سال جاری با استفاده از همه ظرفیت‌ها در بخش مواد اولیه مناسب زمینه تولید با کیفیت محصولات فراهم شود.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب