جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیشتر چه گروهی واکسن نمی‌زنند؟! کی به ایمنی نسبی می‌رسیم؟

بیشتر چه گروهی واکسن نمی‌زنند؟! کی به ایمنی نسبی می‌رسیم؟

بیشتر چه گروهی واکسن نمی‌زنند؟! کی به ایمنی نسبی می‌رسیم؟
دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر ضرورت واکسیناسیون همه گروه‌های سنی به عنوان یک وظیفه ملی و انسانی تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون بیش از 75 درصدی دوز دوم می‌تواند تا حدودی ایمنی نسبی ایجاد کند.
نوید دانایی در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: تاکنون 75 درصد از جمعیت 12 سال به بالای تحت پوشش این دانشگاه دوز اول خود را تزریق کردند.
وی با بیان اینکه ایمنی نسبی بعد از تزریق هر دو دوز ایجاد می‌شود ادامه داد: تاکنون 32 درصد جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه موفق به تزریق هر دو دوز شدند.
کی به ایمنی نسبی می‌رسیم؟
دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی می‌توانیم به واکسیناسیون 75 درصدی هر دو دوز واکسن کرونا برسیم گفت: با توجه به فاصله بین دو دوز به نظر می رسد که تا سه ماه آینده یعنی حوالی دی‌ماه بتوانیم به واکسیناسیون 75 درصدی در جمعیت تحت پوشش برسیم.
وی با بیان اینکه با واکسیناسیون 75 درصدی دوز دوم، می‌توان به یک آرامش خاطر نسبی برسیم اضافه کرد: باید بدانیم که واکسیناسیون به معنای کنار گذاشتن پروتکل‌ها نیست اما بدون تردید واکسینه شدن میزان ابتلا و مرگ و میرها را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد و از همین رو توصیه اکید ما به همه مردم کشور و استان این است که در اولین فرصت واکسن خود را تزریق کنند.
کاهش 10 برابری مرگ‌ها بعد از واکسیناسیون
دکتر دانایی با انتقاد از آن دسته از شهروندان که از تزریق واکسن پرهیز می کنند گفت: واکسن بدون تردید در جلوگیری از ابتلا و کاهش مرگ‌ها بسیار موثر است به طوری که آمارها گویای این است که مرگ های ناشی از کرونا با واکسیناسیون تا 10 برابر هم کاهش یافته و یافته های ما در علوم پزشکی استان و کشور و نیز یافته های بین‌المللی نیز همین مهم را تایید می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه حرف‌هایی که برخی از روی عدم شناخت درباره عوارض احتمالی واکسن ها می زنند، علمی نیست ادامه داد: اثرگذاری واکسیناسیون امر اثبات شده‌ای است و هیچ دلیل علمی در خصوص عوارض بالا در این واکسن ها وجود ندارد.


برچسب ها
نسخه اصل مطلب