جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۰ درصد از دانش آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند

۱۰ درصد از دانش آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند

۱۰ درصد از دانش آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان علیه کرونا واکسینه شدند که برای فراهم کردن شرایط حضوری آموزش لازم است، والدین و دانش آموزان در دریافت واکسن تسریع کنند.
فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: والدین هیچ ترسی از واکسیناسیون خود و فرزندانشان نداشته باشند و خودشان و فرزندان بالای ۱۲ سالشان را واکسینه کنند.
رضاعی تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان موجب آغاز هر چه زودتر آموزش‌های حضوی برشمرد و گفت: آموزش فرزندان در ۲ سال اخیر دچار مشکل شده و عوارض خود را بعد‌ها نشان می‌دهد.
او  با بیان اینکه واکسن‌ها درجات پوشش مختلفی دارند از مردم خواست تا به شایعات گوش نکنند و تاکید کرد: آنچه که ثابت شده این است که واکسن شاید ابتلای به کرونا را کامل متوقف نکند، ولی جلوی ابتلای شدید و مرگ و میر را حتما می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: نمونه اثبات این گفته را در شهر‌های با آمار واکسیناسیون بالا در استان می‌شود دید که بیجار با ۸۳ درصد، قروه ۶۲ درصد و دیواندره با ۷۱ درصد پوشش واکسیناسیون زودتر از دیگر مناطق استان از وضعیت قرمز خارج شده و بیجار برای چند هفته متوالی مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت نکرده است.
رضاعی با بیان اینکه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کند، افزود: اگر یک محله یا خانواده و یا شهر از واکسیناسیون سرباز بزند متاسفانه زنجیره انتقال قطع نمی‌شود و واکسیناسیون زمانی موثر است که همه مناطق بک شهر، شهر‌ها و استان‌ها پابه‌ پای هم در واکسیناسیون پیش بروند.
او دریافت واکسن را یک وظیفه و مسوولیت اجتماعی اعلام و اظهار داشت: در واکسیناسیون علیه کرونا سلامت خود و دیگران را در نطر می‌گیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رعاست پروتکل‌ها را خیلی پایین اعلام کرد و گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده در ۲ هفته اخیر مراسم‌هایی در باغ‌های خصوصی برگزار شده که خطرناک است و بیشتر افرادی که در بیمارستان بستری هستند واکسن دریافت نکرده و در دورهمی و مراسم‌ها حضور داشته‌اند.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب