جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه آغاز می شود

فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه آغاز می شود

فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه آغاز می شود
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.
محسن یحیایی اظهارکرد: براساس تصمیمات کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهر ماه آغاز می شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندرترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.
وی افزود: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عدم همکاری با صیادان غیرمجاز، رعایت استاندارهای صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیر استاندارد، از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مدنظر قرار دهند.
بحیایی ادامه داد: ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان هم ۱۳۰ فروند است.
وی در خصوص گونه های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه های هدف صید در حال حاضر عمدتاً شامل گونه های سفید، کفال، کپور و غیره خواهد بود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در استان گفت: در فصل صید ۱۴۰۰-۹۹، حدود ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آب های استان صید شده که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و ۱۲.۵ تن سایر گونه ها بوده است.
وی افزود: همچنین سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته ۲۷ تن، به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ریال برآورد شد.

برچسب ها
نسخه اصل مطلب