جستجو
رویداد ایران > خبرها > نحوه درمان عفونت دندان کشیده شده

نحوه درمان عفونت دندان کشیده شده

نحوه درمان عفونت دندان کشیده شده
یکسری علائم و عفونت هایی بعد از کشیدن دندان وجود دارند مثل: باکتری و مواد غذایی که امکان دارد در بین لثه و دندان ها گیر کند و موجب عفونت شوند. حتی با مسواک زدن هم امکان دارد این باکتری و مواد غذایی به جا مانده در لای دندان خارج نشود.
برای درمان عفونت بعد از کشیدن دندان باید ابتدا متوجه شویم که عفونت به چه شکلی اتفاق افتاده است. سپس دندان هایی را که امکان دارد دارای میکروب باشند و تمیز کردن آن ها سخت باشد را با دقت بیشتری در نظر بگیریم. ما چند نوع باکتری عفونتی در دندان داریم که می توانند به سر یا دهان منتقل شوند. انواع این باکتری ها مثل: استرپتوکوک، اکتینومیس، پپتوسترپتوکوک، پرووتوتلا، فوزوباکتریوم، Eikenella corrodens، درد و تورم زیاد در ناحیه باز شده، Agregatibacter، داشتن تب بعد از جراحی، خروج ترشحات چرکی و عفونی از قبیل این عفونت ها می باشد. از دلایل اصلی که موجب کشیدن دندان می شود: شکستگی تاج و ریشه دندان، پوسیدگی زیاد، دندان شیری، دلایل اقتصادی، ساختن پروتز، ارتودنسی و دندان های نهفته است.

عفونت بعد از کشیدن دندان

خیلی از مردم بعد از کشیدن دندان دچار تورم لثه و درد و خونریزی می شوند ولی عفونت عامل شایعی نیست. ولی با در نظر گرفتن و رعایت کردن توصیه های پزشکی و مراقبت درست تا حد امکان از خطر عفونت در امان می مانید و سریع خوب می شوید. حتما با مراقبت و توصیه غذایی پس از کشیدن دندان مواد غذایی مجاز بخواهید و به علائم خود بعد کشیدن توجه کنید. اگر چنانچه تب و درد و تورم و خونریزی بیشتر از ۳ روز ادامه داشت و یا بیشتر شد حتما به دندانپزشک اطلاع دهید. اکثر مردم روزانه مجبور به کشیدن دندان می شوند که در نتیجه باید از اهمیت مراقبت هایی بعد از کشیدن دندان مطلع شوند. توصیه ها و مراقبت ها به دو دسته مراقبت های اولیه که طی روز اول است صورت می گیرد. و مراقبت ها تا بهبودی کامل به دسته دوم تقسیم می شوند.



مراقبت های اولیه پس از کشیدن دندان



مراقبت و درمان آبسه دندان کشیده شده

مراقبت های سری دوم عفونت که یکسری مراقبت بعد از کشیدن دندان تا بهبودی کامل می باشد به شرح زیر می باشد؛

 علائم عفونت دندان

وقتی که دندان دچار حساسیت و درد زیادی شود احتمال بروز عفونت وجود دارد. که در واقع عامل ایجاد عفونت بعد از کشیدن دندان باکتری های الوده و چرکی است که با اثر مخربی که به همراه دارد سبب بروز این علائم می شود. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر قبل کشیدن دندا، دندان شما عفونت داشت. باید از چرک خشک کن با نظر دندانپزشک استفاده کرد بعد برای کشیدن آماده شد که بعد از کشیدن عفونت دوباره ای ایجاد نشود.

  1. بوی بد دهان
  2. درد دندان
  3. طعم بد دهان
  4. حساس شدن به غذاهای سرد و گرم
  5. ایجاد مشکل در موقع خوردن غذا
  6. بروز زخم هایی در بافت لثه
  7. درد و تورم در گوش، فک، گردن
  8. متورم شدن گونه
  9. تب و لرز
  10. حالت تهوع و اسهال
  11. سردرد های شدید
  12. تنفس بیش از ۲۵ بار در دقیقه
  13. افزایش ضربان قلب
برچسب ها
نسخه اصل مطلب