جستجو
رویداد ایران > رویداد > ورزشی > شفر؛ استاد پیروزی بر الهلال

شفر؛ استاد پیروزی بر الهلال

شفر؛ استاد پیروزی بر الهلال
استقلال بازگشت دوباره خود را جشن گرفت. این تیم که فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا را با باخت 3 -0 مقابل الدحیل قطر آغاز و با تساوی 1-1 برابر العین امارات ادامه داد، در شرایطی دوشنبه شب گذشته مقابل الهلال عربستان قرار گرفت که باخت 1-0 در دربی پایتخت و پس از آن تساوی بدون گل برابر سایپا، استقلال را در وضعیت بدی قرار داده بود و در این شرایط، بسیاری از علاقه‌مندان به این تیم، با بیم و امید به ادامه دیدارهای تیم محبوب‌شان خصوصاً بازی برابر الهلال نگاه می‌کردند اما آبی‌پوشان در برابر حریف نامدار سعودی خود به پیروزی 2-1 رسیدند تا هم بازگشت خوبی در آسیا داشته باشند و با امیدواری بیشتری بازی‌ها در لیگ قهرمانان را دنبال کنند و هم آب رفته را به جوی بازگردانند.
استقلال بازگشت دوباره خود را جشن گرفت. این تیم که فصل 2019 لیگ قهرمانان آسیا را با باخت 3 -0 مقابل الدحیل قطر آغاز و با تساوی 1-1 برابر العین امارات ادامه داد، در شرایطی دوشنبه شب گذشته مقابل الهلال عربستان قرار گرفت که باخت 1-0 در دربی پایتخت و پس از آن تساوی بدون گل برابر سایپا، استقلال را در وضعیت بدی قرار داده بود و در این شرایط، بسیاری از علاقه‌مندان به این تیم، با بیم و امید به ادامه دیدارهای تیم محبوب‌شان خصوصاً بازی برابر الهلال نگاه می‌کردند اما آبی‌پوشان در برابر حریف نامدار سعودی خود به پیروزی 2-1 رسیدند تا هم بازگشت خوبی در آسیا داشته باشند و با امیدواری بیشتری بازی‌ها در لیگ قهرمانان را دنبال کنند و هم آب رفته را به جوی بازگردانند. این موضوع، باعث شد تا به بررسی عملکرد آبی‌ها با مربیگری وینفرد شفر بپردازیم و ببینیم که این مربی آلمانی در یک سال و نیمی که از حضورش در استقلال می‌گذرد، در چه مواقعی توانسته ورق را به سود تیم خود بازگرداند.
 سومی لیگ و قهرمانی جام حذفی
شفر در حالی دهم مهرماه 96 سرمربی استقلال شد که آبی‌ها با مربیگری علیرضا منصوریان، 4 باخت، 2 تساوی و یک برد در لیگ و یک برد در جام حذفی به دست آورده بودند و این تیم با مربیگری موقت میک مک درموت، سپیدرود را هم شکست داده بود. با این حال، به وضوح مشخص بود که این تیم، اوضاع و احوال خوبی ندارد. شفر کار خود را در استقلال با تساوی بدون گل برابر فولاد و باخت 1-0 در دربی آغاز کرد اما به مرور توانست تیم مورد نظر خود را بسازد و در 21 بازی که در لیگ هفدهم روی نیمکت استقلال نشست، تیمش صاحب 14 برد، 7 تساوی و تنها 2 باخت شد و در نهایت استقلال را روی سکوی سوم جدول قرار داد. نکته جالب بازگشت خوب آبی‌ها در لیگ، 7 پیروزی پیاپی استقلال در نیم فصل دوم بود که از میان آنها می‌توان به برد 4-1 برابر فولاد در اهواز و پیروزی 1-0 مقابل پرسپولیس در دربی اشاره داشت که کام هواداران آبی را شیرین کرد. استقلالی‌ها در 4 بازی دیگر خود در جام حذفی هم به پیروزی رسیدند تا با برتری 1-0 در فینال مقابل خونه به خونه، اولین جام قهرمانی خود با این مربی را دشت کنند.
 استاد شکست دادن الهلال
استقلالی‌ها که فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا را با شکست سنگین 6-1 برابر العین به پایان رسانده بودند، در فصل 2018 این رقابت‌ها و در گروه D در گروه موسوم به مرگ با الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات همگروه شدند. با این حال، شاگردان شفر با 3 برد و 3 تساوی به عنوان تیم اول از این گروه صعود کردند. اوج هنرنمایی استقلالی‌ها در مرحله گروهی، 2 پیروزی رفت و برگشت و با نتایج 1-0 مقابل الهلال بود که گل بازی رفت توسط مامه بابا تیام و گل بازی برگشت توسط وریا غفوری به ثمر رسید. شفر دوشنبه شب برای سومین بار با استقلال مقابل الهلال قرار گرفت و با گل‌هایی که علی کریمی و پژمان منتظری در دقایق 6 و 30 به ثمر رساند، به پیروزی رسید تا ثابت کند استاد شکست دادن الهلال است و راه بردن این تیم را به خوبی بلد است.
 بازگشت با تیام
استقلال که در هفته بیست و دوم لیگ برتر هفدهم به ذوب آهن 2-1 باخته بود، در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم به این تیم اصفهانی خورد ولی باز هم به تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی 1-0 باخت اما تیم شفر در بازی برگشت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، جبران مافات کرد و با هت تریک تیام 3-1 ذوب آهن را برد تا بازگشت خوبی داشته باشد. البته استقلال در مرحله یک چهارم در بازی رفت با السد 2-2 کرد ولی در تهران 3-1 به این تیم باخت تا از آسیا حذف شود.
دوباره می‌برند؟
استقلال که از جام حذفی کنار رفته، در لیگ برتر جاری و تنها در نیم فصل دوم 5 برد پیاپی داشته و با 44 امتیاز در رده چهارم حضور دارد و با 4 امتیاز در رده سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و باید دید پیروزی خوب و ارزشمند مقابل الهلال، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های دیگر این تیم در آسیا و یا افزایش شانس شفر و شاگردانش برای قهرمانی در لیگ برتر هم بشود؟

برچسب ها
نسخه اصل مطلب