جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نرخ میوه های پاییزی در بازار همدان ۷۰ درصد افزایش یافته است

نرخ میوه های پاییزی در بازار همدان ۷۰ درصد افزایش یافته است

نرخ میوه های پاییزی در بازار همدان ۷۰ درصد افزایش یافته است
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.
امسال قیمت میوه‌های تابستانی روی خوشی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نشان نداد و بسیاری از خانواده‌ها به خاطر گرانی انواع میوه نتوانستند از خاصیت و ویتامین‌های موجود در میوه‌ها بهره ببرند.
اکنون هم با از راه رسیدن فصل پاییز میوه‌های پاییزی مانند نارنگی، لیموشیرین، پرتقال و انار وارد بازار شده اما شدت گرانی به حدی است که میوه‌‌ها همانند کالایی لوکس خودنمایی کرده و کمتر کسی قدرت خرید آن را دارد.
در حال حاضر نرخ هر کیلو نارنگی 25 هزار، انار 30 هزار، لیموشیرین 25 هزار، پرتقال 27 هزار، خرمالو 26 هزار و سیب درختی 13 و انگور 23 هزار تومان است.
قیمت سبزیجات هم از قافله گرانی‌ها عقب نمانده به طوری که نرخ کالاهایی مان ند هویج و کاهو نسبت به ابتدای سال چندین برابر شده است.
افزایش هزینه‌های تولید عامل گرانی میوه است
رضا البرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: افزایش هزینه‌های تولید میوه، مانند هزینه حمل‌ و‌ نقل، حقوق کارگر، بسته‌بندی کالا، سبد میوه و غیره سبب افزایش 70 درصدی قیمت میوه  نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.
وی با بیان‌اینکه تقاضای خرید میوه کاهش یافته است، تصریح کرد: سال گذشته قیمت‌ها ارزان‌تر بود میزان خرید مردم هم بیشتر بود.
رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره بار همدان گفت: از طرفی هم شیوع کرونا سبب کاهش مهمانی‌ها و مجالس شده که خود عاملی برای کمبود تقاضا در بازار میوه است.
البرزی به افزایش قیمت سبزیجات اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش بارندگی و کم آبی سبب کاهش سطوح زیر کشت و در نتیجه کمبود و گرانی کالاها شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو هویج به 15 هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: با ورود محصولات نقاط گرمسیر به استان شاهد ارزانی کالاهایی مانند هویج و کاهی خواهیم بود.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از کمبود تولید و گرانی گوجه‌ فرنگی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پارسال تولید بیش از نیاز گوجه‌فرنگی در استان سبب اشباع محصول و ضرر و زیان کشاورزان شد.
البرزی افزود: باید میزان تولیدات کشاورزان به اندازه نیاز بازار باشد تا برای تولید در سال‌های بعدی هم انگیزه کافی داشته باشند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب