جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خدمات بهزيستي به ناشنوايان خراسان رضوي بسيار متنوع است

خدمات بهزيستي به ناشنوايان خراسان رضوي بسيار متنوع است

خدمات بهزيستي به ناشنوايان خراسان رضوي بسيار متنوع است
معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي گفت: معلوليت شنوايي، شايع‌ترين نقايص مادرزادي در كشور ما است و هر ساله تعداد زيادي كودك ناشنوا يا كم شنوا در كشور متولد مي‌شود.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -حميدرضا عليزاده افزود: نيمي از اين معلوليت‌ها علت ناشناخته دارد و به همين جهت، غربالگري شنوايي نوزادان توسط بهزيستي انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه ناشنوايان، افتخارات زيادي در جامعه مي‌آفرينند گفت: در استان ما يكصد ورزشكار ناشنوا و كم‌شنوا در 17 رشته ورزشي داراي مقام‌هاي ملي و بين‌المللي هستند كه 22 نفر آنها خانم و 78 نفرشان آقا مي‌باشند.
وي ادامه داد: 6 مركز روزانه به معلولين شنوايي خدمات مي‌دهد و 413 نفر از خدمات اين مراكز استفاده مي‌كنند.
عليزاده با اشاره به اينكه خدمات بهزيستي به ناشنوايان بسيار متنوع است يادآور شد: 376 نفر از اين ناشنوايان از يارانه بهزيستي بهره‌مند هستند و هدف آموزش، حرفه‌آموزي و كسب مهارت‌هاي شغلي و اجتماعي است.
معاون توانبخشي بهزيستي خراسان رضوي هدف از سامانه اعزام مترجم را پيشگيري از تضييع حقوق ناشنوايان در ادارات، محاكم و ساير نهادهاي اجتماعي دانست و گفت: با همكاري كانون ناشنوايان خراسان رضوي، اين سامانه، با يك پيامك و در كوتاه‌ترين زمان ممكن، مترجم را به محل مورد درخواست ناشنوا اعزام مي‌كند.
همچنين كارشناس مسؤول ناشنوايان بهزيستي خراسان رضوي گفت:  13 هزار و 550 نفر از ناشنوايان در رده‌هاي خفیف تا خيلي شديد، تحت پوشش خدمات بهزيستي قرار دارند و 5850 نفر از اين عزيزان مستمري دريافت مي‌كنند.
سمانه طاهری زاده خاطر نشان كرد: خدمات بهزيستي به اين گروه شامل خدمات مستقيم، مستمري، آموزش، وسايل كمك‌توانپزشكي و كمك‌هاي موردي ، مراکز روزانه آموزش و‌پرورش خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی مي‌باشد.
وي با اشاره به روز جهاني ناشنوايان كه هشتم مهرماه مي‌باشد گفت: در اين هفته ضمن تقدير از كارآفرينانی كه افراد دارای معلولیت شنوایی را بكار مي‌گيرند از يك مجموعه بزرگ توليدي كه حدود 15 نفر از مددجويان را بكارگيري نموده بازديد و از كارآفرين اين مجموعه تقدير خواهد شد.
وي ادامه داد: همچنين از 5 معلول ناشنواي موفق با همكاري آستان قدس تقدير مي‌شود و از يك مركز خانواده و كودك ناشنوا در مشهد بازديد و خدمات آن به مردم بيش از گذشته معرفي خواهد شد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب