جستجو
رویداد ایران > خبرها > خواص درمانی فلفل دلمه ای

خواص درمانی فلفل دلمه ای

خواص درمانی فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای از برادران تندش شیرین تر است و همین دلیل محبوبیت آن است. فلفل دلمه ای در انواع سبز ، زرد ، قرمز و نارنجی وجود دارد. فلفل دلمه ای قرمز حاوی بیشترین مواد مغذی این گروه است ، اما همه انواع فلفل دلمه ای برای سلامتی شما مفید هستند.
فلفل دلمه‌ای نوعی فلفل شیرین است از خانواده سیب‌زمینیان که به رنگهای قرمز، زرد، سبز و نارنجی یافت می‌شود. از ویژگی‌های آن این است که به تندی دیگر گونه‌های فلفل نیست. به همین دلیل در انگلستان و ایرلند «فلفل شیرین» نیز نامیده می‌شود. این گیاه بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی است.
 

خواص فلفل دلمه 

در ادامه برخی از فواید سلامتی فلفل دلمه ای را برای شما قرار داده ایم:
 
فلفل دلمه ای در طب سنتی
 

پوست زیبا: 

فلفل دلمه ای حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که به شما کمک می کند تا پوست شاداب و جوان به نظر برسد و موها نیز قوی و سرزنده باشند.
 

کلسترول را کاهش می دهد: 

اگرچه فلفل دلمه ای حاوی کپسایسین کمتری نسبت به  فلفل های دیگر است ، اما مقداری نیز دارند و این خبر خوبی برای کسانی است که کلسترول بالا دارند ، زیرا کپسایسین ماده مغذی است که سطح کلسترول بد را در سیستم شما کاهش می دهد.
 

به کاهش درد کمک می کند:

فلفل دلمه ای به چند روش درد مزمن را تسکین می دهد. ویتامین C و ویتامین K که هر دو در فلفل دلمه ای یافت می شوند ، دارای  خواص ضد التهابی هستند که تورم را کاهش می دهد و از پوکی استخوان محافظت می کند. کپسایسین همچنین درد مزمن را تسکین می دهد.
 

سلامتی قلب : 

خواص ضد التهابی موجود در فلفل دلمه ای همچنین التهاب عروق را کاهش می دهد. این بدان معنی است که فلفل دلمه ای به جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند.
 

پیشگیری از کم خونی :

فلفل دلمه ای نه تنها منبع مناسبی از آهن است، بلکه از نظر ویتامین C فوق العاده غنی است که باعث افزایش جذب آهن از روده می شود.
 
در حقیقت، یک فلفل دلمه ای قرمز با اندازه متوسط ممکن است حاوی 169٪ RDI ویتامین C باشد. هنگامی که میوه یا سبزیجات سرشار از ویتامین C مصرف می کنید ، جذب آهن در رژیم غذایی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. به همین دلیل ، خوردن فلفل دلمه ای خام در کنار غذاهای غنی از آهن - مانند گوشت یا اسفناج - ممکن است به افزایش ذخایر آهن بدن کمک کرده و خطر کم خونی را کاهش دهد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب