جستجو
رویداد ایران > خبرها > چای ریبوس چیست؟ فواید فوق العاده چای ریبوس

چای ریبوس چیست؟ فواید فوق العاده چای ریبوس

چای ریبوس چیست؟ فواید فوق العاده چای ریبوس
چای ریبوس به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و سالم محبوبیت زیادی پیدا کرده است، چای ریبوس قرن هاست که در جنوب آفریقا مصرف می شود و به نوشیدنی محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است.چای ریبوس یک جایگزین خوش طعم و بدون کافئین برای چای سیاه و سبز است.

چای رویبوس چیست؟

چای ریبوس یک چای گیاهی قرمز است که از برگهای تخمیر شده درختچه آسپالاتوس لینیرایز (Aspalathus linearis) ، گیاه بومی آفریقای جنوبی بدست می آید.
بسیاری از افراد از آن به عنوان جایگزینی برای چای سبز یا سیاه استفاده می کنند. رویبوس سنتی با تخمیر برگها درست می شود و آنها را به رنگ قرمز قهوه ای در می آورد. چای رویبوس سبز تخمیر نشده نیز موجود است.
 
چای رویبوس عطر و طعم شیرین ولطیف دارد. چای رویبوس به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و سالم محبوبیت زیادی دارد. طبع چای رویبوس گرم است و برای افراد سرد مزاج نوشیدنی بسیار مناسبی است.
علاوه بر این ، مدافعان ریبوس را برای مزایای بالقوه سلامتی آن ستایش می کنند و ادعا می کنند که آنتی اکسیدان های آن می توانند از سرطان، بیماری های قلبی و سکته پیشگیری کنند. با این حال ، ممکن است تعجب کنید که آیا این مزایا با شواهد پشتیبانی می شوند.
 
همه چیز درباره چای رویبوس
 

عوارض جانبی چای ریبوس

به طور کلی ، ریبوس بسیار ایمن است.
اگرچه عوارض جانبی منفی بسیار نادر است ، اما برخی از آنها گزارش شده است.
 
یک مطالعه موردی نشان داد که نوشیدن مقدار زیادی چای رویبوس در روز با افزایش آنزیم های کبدی مرتبط است ، که اغلب می تواند نشان دهنده مشکل کبدی باشد. با این حال ، این فقط یک مورد پیچیده بود.
 
برخی ترکیبات موجود در چای می توانند تولید هورمون جنسی زنانه ، استروژن را تحریک کنند.
 
برخی منابع حاکی از آن است که افرادی که دارای شرایط حساس به هورمون هستند ، مانند سرطان پستان ، بهتر است از مصرف این نوع چای اجتناب کنند.
 
با این حال ، این اثر بسیار ملایم است و به احتمال زیاد قبل از مشاهده اثر ، باید مقادیر بسیار زیادی را مصرف کنید.
 

طرز تهیه چای رویبوس :

مردم می توانند چای رویبوس را به صورت گرم یا سرد ، به روشی مشابه چای سیاه ، میل کنند. برای گرفتن بهترین نتیجه ، آن را مطابق دستورالعمل روی بسته دم کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، از 8 اونس آب جوش برای هر کیسه چای یا یک قاشق چای خوری برگ چای ریبوس استفاده کنید.
 
اجازه دهید حداقل 5 دقیقه چای خنک شود. چای را ساده بنوشید یا شیر لبنی ، شیر گیاهی ، عسل یا شکر را اضافه کنید تا مزه دار شود.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب