جستجو
رویداد ایران > خبرها > درد دندان را چگونه ارام کنیم؟

درد دندان را چگونه ارام کنیم؟

درد دندان را چگونه ارام کنیم؟
پوسیدگی، دندان ترک خورده ، آبسه یا وضعیت سینوسی همه می توانند درد دندان دردناک را به وجود آورند. تا زمانی که دندانپزشک را ندیدید ، این درمانهای خانگی می توانند باعث تسکین درد دندان شوند.
اگر درد دندان دارید ، مهم است که بفهمید ریشه ناراحتی شما چیست. از آنجا می توانید نحوه تسکین هر چه بهتر درد ، تورم یا علائم دیگر را تعیین کنید.
یک برنامه شستشوی منظم آب نمک و کمپرس سرد می تواند به طور معمول دردهای جزئی را برطرف کند ، اما دندان درد جدی تر ممکن است نیاز به دندانپزشک داشته باشد.
 
علت درد دندان :
دندان درد ممکن است توسط عوامل زیر ایجاد می شود:
پوسیدگی دندان
آبسه دندان  
- شکستگی دندان
- حرکات تکراری مانند جویدن آدامس یا دندانهای آسیاب کننده
- لثه های آلوده
 
اگر علائم شما بیش از یک یا دو روز ادامه دارد ، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. آنها می توانند راهنمایی در مورد چگونگی تسکین علائم و جلوگیری از درد در آینده ارائه دهند.
همچنین در صورت بارداری ، شیردهی یا هر نوع بیماری که ممکن است تحت تأثیر مواد گیاهی باشد ، قبل از استفاده از هر یک از داروهای زیر با دندانپزشک خود صحبت کنید.
 
1. شستشو با آب نمک
برای بسیاری از افراد ، شستشوی با آب نمک یک روش درمانی موثر در سطح اول است. آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می تواند به شل شدن ذرات مواد غذایی و بقایای مواد غذایی بین دندان های شما کمک کند. درمان دندان درد با آب نمک همچنین می تواند به کاهش التهاب و بهبود زخم های دهان کمک کند.
برای استفاده از این روش ، 1/2 قاشق چایخوری نمک را درون یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.
 
چگونه درد دندان را ساکت کنیم
 
به دندانپزشک خود مراجعه کنید :
اگر دندان درد شما شدید است یا نتیجه بیماری جدی تر است ، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید به درستی آن را درمان کنید. بسیاری از دندان دردها نیاز به مراقبت پزشکی دارد. یک مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن می تواند به شما کمک کند تا زمانی که یک دندانپزشک را ببینید درد دندانتان آرام شود.
 
در صورت بروز هر یک از علائم زیر باید به دندانپزشک خود نیز مراجعه کنید:
تب
مشکل در تنفس یا بلع  
درد عمومی که بیش از یک یا دو روز طول بکشد
ورم
درد هنگام نیش زدن
لثه های غیر طبیعی قرمز
تخلیه ناخواسته یا چرک
 
کارهایی که نباید برای آرام کردن دندان درد انجام دهید:
- آسپیرین را روی دندان‌تان نگذارید. اگر می‌خواهید حالتان بهتر شود، آن را با آب بخورید. گذاشتن آن روی لثه می‌تواند آن را زخم کند که بهبود آن 3 تا 4 روز طول می‌کشد.
 
- از گرما برای تسکین دندان‌درد استفاده نکنید، زیرا آن را بدتر می کند.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب