جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۲۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی

کاهش ۲۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی

کاهش ۲۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی حدود ۲۰ درصد و در بخش بستری حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری موارد ابتلا به کرونا در بخش سرپایی حدود ۲۰ درصد و در بخش بستری حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
او افزود: علی رغم کاهش موارد سرپایی و بستری، آمار فوتی‌های ناشی از کرونا تغییر چندانی نداشته است، اما در صورت تداوم این روال یکی دو هفته آینده می‌توان شاهد کاهش موارد فوتی نیز بود.
شیرانی اضافه کرد: با وجود روند نزولی شیوع کرونا در استان، این آمار مشابه قله‌های سه و چهار کاهش نداشته و به مراتب موارد ابتلا از دو پیک قبلی بالاتر است.
او ادامه داد: امید است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراهی و همدلی مردم و مسئولین شاهد شتاب بیشتر در کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان باشیم.
شیرانی گفت: واکسیناسیون کرونا با شدت و جهش خاصی در حال انجام است و تعیین شده که تا جمعه پیش رو، روزانه تعداد تزریق واکسن به حدود ۷ هزار نفر برسد.
او افزود: خوشبختانه تا روز گذشته تعداد تزریق واکسن کرونا در استان به ۸ هزار و ۸۵۰ نفر رسید و روند واکسیناسیون با استقبال بسیار خوب در حال انجام است.
شیرانی اضافه کرد: از شانزدهمین روز از شهریورماه ۱۴۰۰ سامانه ثبت نام برای متولدین ۱۳۵۵ باز شده است و برای پیشگیری از تجمع در پایگاه‌های واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر ثبت نام از طریق سامانه salamat.gov.ir انجام می‌شود.
او ادامه داد: در سایر شهر‌ها و روستا‌ها نیز بهورزان و مراقبین بهداشت از گروه هدف برای انجام واکسیناسیون دعوت بعمل خواهند آورد.
شیرانی گفت: واکسن برکت در پایگاه‌های تجمیعی معرفی شده برای واکسیناسیون فرهنگیان تامین و از بابت تزریق واکسن برکت برای این گروه از متقاضیان در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب