جستجو
رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سازمان اوقاف در زمینه مواسات باید در کشور پرچمدار باشد

سازمان اوقاف در زمینه مواسات باید در کشور پرچمدار باشد

سازمان اوقاف در زمینه مواسات باید در کشور پرچمدار باشد
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف به دلیل امور خیریه بودن، باید در زمینه مواسات در کشور پرچمدار باشد.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در مراسم چهاردهمین رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح "شمیم حسینی جهت توزیع 14 هزار بسته معیشیتی که به صورت ویدئوکنفرانس در بقعه متبرکه امام زاده غیاث الدین محمد(ع) برگزار شد؛ بیان کرد: این توفیق به سازمان اوقاف عنایت شد که این مسیر را با دقت طی کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشکر از مقام معظم رهبری که طرح رزمایش مواسات و همدلی را مطرح کردند و این موجب شد سازمان اوقاف در این مسئله ورود کند و خدمات زیادی ارائه کند؛ گفت: سازمان اوقاف به دلیل امور خیریه بودن، باید در زمینه مواسات در کشور پرچمدار باشد.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه انسان برای رسیدن کمال نیازمند دو بال عبودیت حق و کمک به دیگران است و این دو بال انسان را بهشتی می کند؛ افزود: وظیفه ما انسان ها این است که برای هم نوع دردمند و اهل خیر، هم به صورت علنی و هم به صورت مخفیانه باشیم. 
 وی تظاهر به مواسات را ضرورت جامعه فعلی ما دانست و تصریح کرد: می فرمایئد: صدقه علنی خوب است و هنگامی که به شخصی می خواهید کمک کنید بهتر است که در خفا انفاق کنید. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کمک های بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد خمینی، نهادهای حاکمیتی و مردم گفت: بیش از 80 درصد کمک های انجام شده در جهت دستگیری از نیازمندان توسط مردم صورت گرفته است ، مردم به بقاع متبرکه اعتماد و یقین دارند و معنویت خود را با این بقاع گره زده اند و در نهایت این حرکت را رقم زدند. 
وی بیان کرد: امروز ما با برگزار چهاردهمین دوره مواسات و چهارمین دوره مهر تحصیلی می خواهیم بگوییم ما به مستمندان توجه داریم و کمک ها ادامه دار خواهد بود، در واقع نعمت این است که ما و شما خیر برسانیم و باید این مواسات ادامه پیدا کند.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه افرادی که در این مسیر گام بر می دارند و از مال خود انفاق می کنندف در پیشگاه خدا ثبت و ضبط خواهد شد؛ گفت: شخصی که به او انفاق شده آن افزونی که می بیند امیدوار به عدالت در جامعه و امیداور به بسط زندگی و زدودن فقر خود می شود. 
 وی در ادامه از امام جمعه مشهد، مراکز افق و تمام نهادهایی که در این زمینه به سازمان اوقاف کمک کرده اند تشکر و قدردانی کرد.
برچسب ها
نسخه اصل مطلب